Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

full frame camera vs 350 D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• full frame camera vs 350 D

Ik wil een full frame camera te kopen ter vervanging van mijn 350 D, maar ik zit met een vraag misschien weten jullie daar iets meer over. Aangezien ik niet veel tijd heb om alles deftig op te zoeken vertrouw ik op jullie kennis. Ik weet ook wel dat een full frame in alle opzichten beter is dan mijn 350 D maar mijn zoom bereik 280 mm heb ik nodig.

Heeft een full frame invloed op het zoom bereik van mijn lens 70-200 is 2.8 ?

Re: full frame camera vs 350 D

Oorspronkelijk geplaatst door oggy Bekijk bericht
    Ik wil een full frame camera te kopen ter vervanging van mijn 350 D, maar ik zit met een vraag misschien weten jullie daar iets meer over. Aangezien ik niet veel tijd heb om alles deftig op te zoeken vertrouw ik op jullie kennis. Ik weet ook wel dat een full frame in alle opzichten beter is dan mijn 350 D maar mijn zoom bereik 280 mm heb ik nodig.

je 70-200 blijft een 70-200 natuurlijk, maar op een FF toestel zal je een grotere beeldhoek hebben op 200mm.
    je 350D geeft de beeldhoek van een 320mm met de 70-200 op 200mm
    een FF toestel zal je de beeldhoek van een 200mm geven.

dit is wel een heus verschil hoor. als je hetzelfde bereik wil en dezelfde lichtsterkte, moet je gaan kijken naar een sigma 120-300 f2.8 enneh, die kost veel (2400 euro)

als je echt je aantal mm's nodig hebt, waarom dan niet overstappen naar een 40D of 50D ipv een FF toestel?
    5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
      je 70-200 blijft een 70-200 natuurlijk, maar op een FF toestel zal je een grotere beeldhoek hebben op 200mm.
      je 350D geeft de beeldhoek van een 320mm met de 70-200 op 200mm
      een FF toestel zal je de beeldhoek van een 200mm geven.

dit is wel een heus verschil hoor. als je hetzelfde bereik wil en dezelfde lichtsterkte, moet je gaan kijken naar een sigma 120-300 f2.8 enneh, die kost veel (2400 euro)

als je echt je aantal mm's nodig hebt, waarom dan niet overstappen naar een 40D of 50D ipv een FF toestel?
      Maw, hou die 350D bij als "tele" camera. Zoals Matthias al aangaf, het verschil in beeldhoek is behoorlijk groot.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Wat ook kan is, als je die 80 mm echt gaat missen, een 1,4x extender aanschaffen.
        Als ik echter voor de keuze geplaatst zou worden, dan zou ik in een fotoprogramma het bestand 1,4x vergroten.

Comment

Neen met gelijk welk toestel zal je altijd ongeveer 3 X zoom hebben, wel zal de beeldhoek veranderen. Voor de Canon 70-200 is die beeldhoek op een full frame ongeveer 34º tot 12º terwijl de beeldhoek op een crop camera ongeveer 23º tot 8º zal bedragen, dus op een FF zul je bij gelijke millimeters een breder zicht hebben dan op een Cropcamera.

Leuk om de effecten eens te zien wat bedoeld wordt met beeld hoek is deze pagina op: lens-reviews.com.

Comment

Beeldhoeken, oké, maar om het iets simpeler voor te stellen kunnen we best alles uitdrukken in 35mm equivalent:
            70-200m op een cropcamera is in 35mm equivalent: 112-320mm
            70-200m op een full frame is in 35mm equivalent simpelweg 70-200mm.

dus, ja, er is een serieus verschil, gebruik je een 1.4 teleconvertor, dan wordt je 70-200m op full frame een 98-280mm.
            Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
            BLOG

Comment

Wat is eigenlijk de reden dat je perse op full frame wil overstappen? Waar liggen je interesses van fotografie?
              Mijn objectieven zijn all round...

Comment

280mm is geen zoom bereik maar telebereik.

Full frame heeft invloed op je telebereik.

Comment

I Ik weet ook wel dat een full frame in alle opzichten beter is dan mijn 350 D
                  Dat hoeft niet zo te zijn, elk beeldformaat heeft voor- en ook nadelen.

Comment

Working...
                  X