Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon of casio

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nikon of casio

hallo misschien kunnen jullie me even wat raad geven
    ik weet niet goed welk toestel te kopen
    de nikon D60 of Casio EXILIM Pro EX F1
    het is de bedoeling om foto's te nemen op jumpings dressuur dus paarden bewegen tamelijk snel he
    wat denken jullie
    mvg pitjoutje

Re: nikon of casio

nikon D60 zeker weten

ik heb de casio EX-F1 en deze is nagenoeg onbruikbaar vind ik voor sportfoto's...(hoe snel hij ook is in fps, de AF is te traag en het zoomen is heel onhandig en traag)
    ik gebruik deze enkel voor zijn magnifieke filmfunctie
    en ook nog, de foto-kwaliteit van de EX-F1 is eerlijk gezegd bar barslecht (echt heel slecht vind ik dus voor een toestel in zijn prijsklasse)
    ik ben er van overtuigd dat de EX-F1 nog niet aan de tenen komt van gelijk welke hedendaagse DSLR op vlak van fotografie
    dat terzijde, de EX-F1 is geen slecht toestel om te filmen, in tegendeel!!

ik zeg hier nogal vanalles door elkaar maar het komt hier op neer:
    wil je goeie foto's, koop GEEN casio EX-F1. De enigste reden om dat toestel te kopen is zijn filmfunctie. Ik heb eerlijk gezegd nog niet één keer de 60fps functie echt gebruikt. Filmen daarentegen aan 300fps is een droom
    Last edited by Matthias; 26 november 2008, 09:56.
    5DmkIII en wat glas

Comment

dan ga ik me richten op de nikon d60 maar ik ben nog maar beginner en heb nu nog een vraagje is de nikonD60 geschikt voor sportfoto 's van paarden want ben al enkele malen bij mijn neus genomen in de mediamarkt verkeerde koop dus na hun raadgevingen
      net zoals nu en ze me de casio voorstelden daarom nog effe wachten op jullie mening
      grt pitjoutje

Comment

bij jumpings kan je meestal wel goed anticiperen zodat je niet meteen een zeer hoge fps nodig hebt.
        Als je de nikon D60 gebruikt op AI servo (op nikon AF-C ofzo) kan je wel snel genoeg zijn. Voorwaarde is dan wel een deftige lens (ik zit te denken aan een sigma 70-200 2.8)
        5DmkIII en wat glas

Comment

Met een D60 moet je zonder al teveel problemen foto's van paardensport kunnen maken.
          Maar als je er ook de indoor-jumpings mee wil vastleggen dan zal je toch moeten investeren in degelijk lichtsterk glas, zoals bijvoorbeeld een 70-200 f2,8.

Met die Casio kan je indoor helemaal niets aanvangen, want die is zo goed als onbruikbaar op hoge iso, en de hoge iso-waarden heb je zeker nodig in die omstandigheden (zelfs een D60 zal op zijn limieten moeten werken).

Het is ook heel belangrijk dat je weet waarmee je bezig bent als je sportfoto's maakt. Als je de beste resultaten wil dan zal dat nooit lukken op de voorgeprogrammeerde standen.

Zonder een degelijke kennis van de basisbegrippen zal je in moeilijke omstandigheden nooit het beste uit het gebruikte materiaal halen.
          Je mag dan de duurste camera en lenzen kopen, het zal dan nog niet lukken om goede foto's te maken.

Met andere woorden, niet alleen het gebruikte materiaal is belangrijk, de persoon die alles bedient is meestal veel belangrijker.
          Last edited by Black B@ndit; 27 november 2008, 18:18.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

mss nog eentje:
            goed materiaal koop je bij een goede handelaar (of 2de hands)
            prulletjes (zoals ook batterijen en andere kleine dingen die door héél véél mensen gekocht worden en dus veel verkocht worden) kan je bij mediamarkt kopen, maar ook in de meeste grootwarenhuizen.
            Vaak is een speciaalzaak ook goedkoper. De service is er sowieso beter (of je moet wel echt pech hebben)
            hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Working...
            X