Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop dslr - de zoveelste vraag ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• aankoop dslr - de zoveelste vraag ...

Na lang twijfelen begin ik toch te denken om een dslr aan te schaffen.

Beh het forum al afgeschuimd naar informatie, maar het woud is zo groot dat ik de bomen niet meer zie

Ik gebruik momenteel een powershot S2 en had tot een Fuji S100fs op het oog.

Maar als ik nu de prijzen zie van de instap-dslr's begin ik toch te twijfelen om een bridge te kopen.

Ik zou wel liefs maar 1 lens willen gebruiken (had vroeger, in het analoge tijdperk, een hele zak mee met lenzen en filters, en dat liever niet meer), dus liefst een zoom met een bereik van 18-200 (ongeveer).

Het is niet mijn bedoeling om professionele foto's te maken (wat niet wil zeggen dat ik geen kwaliteit wil) en de afdrukken gaan maximum tot een A4 (meestal 10x15 en 13x18). Ik zou mijn P&S, van de powershot, iets willen uitbreiden zonder me helemaal onder te dompelen in de fotografie.

Welke body zou u aanbevelen (ook rekening houdend met de beeldstabilisatie) en welke lens ?
    Fuji x 100 f

Re: aankoop dslr - de zoveelste vraag ...

De zoveelste vraag indeed, maar daarom beantwoorden wij ze nog niet:
    1. Welk budget?
    2. Je zult merken dat zelfde prijsklasse = zelfde kwaliteit, dus je wordt aangeraden naar de winkel te stappen en de toestellen die je op het oog hebt (b.v. een 'vergelijkbare' Nikon en Canon*) eens vast te pakken, om eens te voelen of het ene toestel je beter ligt of niet.
    3. Als je niet van plan bent om van lenzen te wisselen, zullen we je doorgaans een bridge aanbevelen. De Fuji die je opnoemt is een uitstekende keuze (er staat er momenteel trouwens eentje in de Aangeboden sectie)
    4. De z.g. "wandellens" (18-200) zal niet makkelijk worden aanbevolen. Waarom niet? Wel, omdat die het optisch zal moeten afleggen tegenover b.v. de twee kitlenzen (18-70 70-200)

----
    * ik noem hier gewoon de twee grootsten, maar andere merken omvatten Sony, Olympus, Pentax, enz. Totnogtoe is het echter gemakkelijker voor één van de twee grootsten een interessant bod in de Aangeboden sectie te vinden dan voor de "kleineren", wat niet wil zeggen dat die kleineren tegenwoordig kwalitatief zouden moeten onderdoen.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Re: aankoop dslr - de zoveelste vraag ...

Bedankt LesC. Ik denk ook dat dit de beste keuze is. Heb trouwens op de aangeboden s100 geboden.
      Fuji x 100 f

Comment

Working...
      X