Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF snelheid bij CANON ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• AF snelheid bij CANON ?

Beste,

Hoe zit dat nu met die AF snelheid bij de recentere modellen ?
    Gaat dat nu sneller en nauwkeuriger dan op m'n oude 20D ?(waar ik overigens nog veel plezier aan beleef). Bij snel bewegende beelden heb ik regelmatig moeite om een goede focus te verkrijgen. Let wel, ik zoek geen mitrailleur van 5fps maar een snelle focus voor bewegende beelden.
    In het tijdschrift Chasseurs des Images wordt CANON in testen van de recente modellen verweten dat die AF snelheid beperkt is. Blijft Canon steken tov de competitie ?

1) Is een upgrade naar een recentere body de moeite of wordt het nog oefenen ?
    2) biedt FF hier een oplossing ?
    3) kan een AF verslijten ?
    4) ben ik te veeleisend geworden ?

Aan het glas zal het niet liggen, hoop ik. testen zijn gebeurd met 24-70 L2.8 en 70-200 L2.8.
    Ik gebruik enkel het centrale focuspunt.

Alvast bedankt,
    Sven

Re: AF snelheid bij CANON ?

Ja, ook gelezen, ze vergelijken met Nikon die het blijkbaar beter doet... en dan ook wordt aangeraden,
    Groeten
    350D, Sigma 18-200mm, 50mm f1.8, EX380
    http://www.flickr.com/photos/26621328@N05/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timmersv Bekijk bericht

Aan het glas zal het niet liggen, hoop ik. testen zijn gebeurd met 24-70 L2.8 en 70-200 L2.8.

Alvast bedankt,
      Sven
      Ad 1. Ik heb ze (20D/40D) maar korte tijd naast elkaar gebruikt maar in mijn ervaring is de 40D merkbaar beter dan de 20D. Ik neem aan dat de 50D niet minder zal zijn dan de 40D.
      Ad 2. FF betekent niet direct een betere AF en biedt dus niet per se de oplossing
      Ad 3. Ik hoop (en denk) van niet
      Ad 4. Meer eisend kennelijk wel en of dat te veel is In ieder geval meer dan je 20D kan bieden, zo blijkt nu

Comment

ik denk dat bij canon de 1DmkII(n) nog altijd de snelste AF van Canon biedt...
        5DmkIII en wat glas

Comment

Welke modellen zijn er getest en met welke lens? De 40D en 50D zijn in ieder geval uitstekend. Maar met de 50/1.4 zijn ze niet super. Als men alleen met een 50/1.4 test komt Pentax er vermoedelijk ook goed uit, beter dan de Canon. Dit ligt dan meer aan de trage motor in de 50/1.4.

Een feit is ook de de nieuw Nikon-modellen een uitstekende AF hebben (D300, 700, 3..etz).

Zoek een op dpreview daar staat er een getest in de forums waar getest is met een 70-200/2.8. Dit geeft al een beter idee, al heb ik ook wel wat bedenkingen bij deze test.
          Te veel lenzen en te weinig tijd.
          http://pentaxlenstest.blogspot.com/

Comment

Allen,

Bedankt voor de info. Uit de artikels van CI heb ik niet kunnen achterhalen of ze met specifieke lensen hebben getest, maar ik verwacht van een dergelijk magazine een betere testmethodiek dan bij een blad dat ook wasmachines en TV's test.
            Ik heb ook gemerkt dat de ene lens de andere niet is wanneer het over de AF snelheid gaat.
            Maar wanneer dezelfde lens gebruikt wordt op verschillende (betaalbare) bodies is er dan een groot verschil in AF snelheid te merken ?
            En hoe is dan de rangschikking als de upgrade van de 20D uit de volgende kandidaten bestaat ? (40D/50D, 5D of ev. 5Dii).

Alvast bedankt,
            Sven

Comment

Allen,

Bedankt voor de info. Uit de artikels van CI heb ik niet kunnen achterhalen of ze met specifieke lensen hebben getest, maar ik verwacht van een dergelijk magazine een betere testmethodiek dan bij een blad dat ook wasmachines en TV's test.
              Ik heb ook gemerkt dat de ene lens de andere niet is wanneer het over de AF snelheid gaat.
              Maar wanneer dezelfde lens gebruikt wordt op verschillende (betaalbare) bodies is er dan een groot verschil in AF snelheid te merken ?
              En hoe is dan de rangschikking als de upgrade van de 20D uit de volgende kandidaten bestaat ? (40D/50D, 5D of ev. 5Dii).

Alvast bedankt,
              Sven
              Dus iemand met een 40D en een 50D en een 5D en een 5DII kan uw vraag beantwoorden ?

Gebruikers van 5DII geven aan dat AF met het midden punt beter is dan met 5D.
              Maar of dat ene AF punt voldoende is voor bewegende beelden, zonder de andere 14 AF punten in te schakeen... ik denk het niet.

Op mijn oude 5D gebruik ik ook altijd het midden AF punt, maar met de C instelling wordt AF tracking met alle AF punten ingeschakeld.

De 5DII heeft 3 C instellingen, dus voldoende om niet alleen het midden AF punt te moeten gebruiken.

Jan.

Comment

Is deze vraag niet net zo algemeen als: hoe hard rijdt een Volkswagen......en dus niet te beantwoorden.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Is deze vraag niet net zo algemeen als: hoe hard rijdt een Volkswagen......en dus niet te beantwoorden.
                  Toch wel, helemaal niet hard..
                  "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Boach : tussen de 0 en 407 km/h (als we er de Bugatti Veyron ook bij rekenen).
                    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Boach : tussen de 0 en 407 km/h (als we er de Bugatti Veyron ook bij rekenen).
                      Ok, lol, die was ik ff vergeten
                      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Beste,

Hoe zit dat nu met die AF snelheid bij de recentere modellen ?
                        Gaat dat nu sneller en nauwkeuriger dan op m'n oude 20D ?(waar ik overigens nog veel plezier aan beleef). Bij snel bewegende beelden heb ik regelmatig moeite om een goede focus te verkrijgen. Let wel, ik zoek geen mitrailleur van 5fps maar een snelle focus voor bewegende beelden.
                        In het tijdschrift Chasseurs des Images wordt CANON in testen van de recente modellen verweten dat die AF snelheid beperkt is. Blijft Canon steken tov de competitie ?

Alvast bedankt,
                        Sven
                        uw vragen "klinken" zo wat gelijkaardig in de oren als mijn demands waren versus 20D/30D ...
                        ... één ding is zeker, een 5D zal dan geen oplossing bieden.
                        Als je snellere/accuratere AF wil (zelfs zonder metrailleur-gedoe) dan zal het 1D moeten worden.
                        Imagination is more important than knowledge...
                        http://www.kiekje.be

Comment

Working...
                        X