Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginner

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Beginner

    Hmm dus raden jullie een canon1000D aan als ik het goed begrijp. En wat denken jullie dan van de nikons?

    Comment


    • #17
      Re: Beginner

      Oorspronkelijk geplaatst door alextam Bekijk bericht
      Hmm dus raden jullie een canon1000D aan als ik het goed begrijp. En wat denken jullie dan van de nikons?
      Ik denk dat een kleine correctie op z'n plaats is.
      De Canon 1000D wordt niet 'afgeraden'!!
      Nikon, Canon, Sony, Pentax, Olympus, Panasonic en Samsung maken allemaal fijne camera's waar je mooie foto's mee kunt maken.
      Het merk is minder belangrijk dan men je vaak wil doen geloven.
      Kijk gerust naar de 'aardigheidjes' van een camera zoals beeldstabilisatie in de body, stof reductie, live view en het aantal foto's dat je per seconde kunt maken, als je dat belangrijk vind.
      Merkenliefde moet je boven staan, dat is voor kleine jongens die met hun mond fotograferen.

      Comment


      • #18
        Re: Beginner

        Was van mij ook geen merkenliefde hoor sprong alleen even in op de vergelijking 1000D en 450D (heb geen eens Canon)

        Qua Samsung zou ik wel oppassen...ze zijn exact hetzelfde als de Pentax, maar vreemd genoeg lijkt de Pentax waardevaster en kost de Samsung nieuw vaak meer

        Een nikon D40 kan ik bijvoorbeeld ook erg aanraden...zeker voor de prijzen waar je ze nu soms nog voor vind..!

        Pentax K200D ook...

        Sony en Olympus weet ik niet veel van, behalve dat VOOR MIJ de ergonomie van deze twee niet super was...maar dat is persoonlijk, dus hop hop naar de winkel en vastpakken die dingen (als je dan weet tussen welke je wil kiezen kun je hier ook weer veel gerichtere "hulp" krijgen)
        Mijn objectieven zijn all round...

        Comment


        • #19
          Re: Beginner

          @jeroen
          Zo erg is merkenliefde nou ook weer niet... het wordt pas kwalijk als op grond daarvan aanbevelingen worden gedaan die helaas vaak onjuist zijn. Van mij mag iedereen een clubsupporter zijn, als het maar geen hooligans worden
          Met Samsung hoef je niet op te passen want het zijn inderdaad prijstechnisch aantrekkelijker Pentax copies, je moet ze gewoon "op" gebruiken... en dan blijkt ineens dat ze héééél lang meegaan.
          Doordat de aanschafprijs lager is behoeft ook de 2dehand verkoopsprijs niet hoog te zijn. Het mes snijdt dus aan twee kanten.

          Door bij Sony en Olympus te vermelden dat VOOR JOU de ergonomie niet super was neem je het risico dat TS het gevoel krijgt dat daar echt iets mis mee is.
          Ik... en dat is natuurlijk ook zeer persoonlijk ... trek me niks aan van ergonomie. Ik vind altijd wel een manier om een camera vast te houden en ben daar in zeer korte tijd aan gewend.
          Ik heb gefotografeerd met camera's in een tijd dat het woord ergonomie nog moest worden uitgevonden. Ook nu nog worden er verschrikkelijk dure camera's gemaakt waarvan de één de ergonomie zal roemen en de ander diezelfde ergonomie zal verafschuwen. Een Pro verkiest kwaliteit boven ergonomie.
          Ik heb in een fotowinkel wel eens staan kijken naar een aspirant koper die even aan camera's kwam 'voelen'. Ik was niet verbaasd toen hij de camera in de rechterhand nam en er een beetje mee ging jongleren.
          En ZO houd ik NOOIT een camera vast. De linkerhand gaat onder de body en de lens en dat is de draaghand, de rechterhand dient alleen voor de sturing en bediening. Een camera van 800 gram met een lensje van 400 gram is redelijk in balans, schroef er een lensje van 2,5 kg op en je praat over een geheel andere balans.

          Comment


          • #20
            Re: Beginner

            Kan je niet meer dan gelijk geven (maar jij hebt dan ook iets meer vergelijkingsmateriaal dan de gemiddelde bezoeker volgens mij... )

            Toch ben ik, in de tijd dat ik nog zoekende was, de Pentax nieuw juist steeds goedkoper tegengekomen dan het samsung broertje (K10D vs. GX10)...ook waren firmware updates en accesoires (grip) sneller beschikbaar voor de K10D...

            Van dat vastpakken klopt inderdaad als een bus..! Helemaal de instappers zijn zelf vrij licht van gewicht...schroef daar een wandellens op (18-200) die nog niet eens heel zwaar is en je krijgt al het idee dat er geen balans is...als je dus enkel de body gaat vasthouden...pak je de lens vast is het opeens een heel ander gevoel




            Maar ja, zolang er gevraagt wordt "welke camera men zou moeten kopen" zonder verder duidelijke info dan blijf je dit soort topics met merk-hooligans houden...en ach...ik moet toegeven dat ik het van tijd tot tijd zeer vermakelijk leesvoer vind
            Mijn objectieven zijn all round...

            Comment


            • #21
              Re: Beginner

              Bedankt voor alle info.

              Nog een laatste vraag mijn punt is nu gevallen tussen de canon 1000D en de sony alpha 200 of sony alpha 300?

              So which one?

              Alex
              Last edited by alextam; 28 november 2008, 00:20. Reden: Forgot!

              Comment


              • #22
                Re: Beginner

                Mss ook eventueel voor hulp is fotokonijnenberg te betrouwen?

                Grtn,

                Alex

                Comment


                • #23
                  Re: Beginner

                  dat is hier toch wel een vrij bekende winkel, ikzelf heb er al vanalles gekocht en altijd goede service gehad, nu, ik heb nog nooit iets kapot gehad, dus ik kan het ook niet weten, maar waarschijnlijk zullen er ook wel zijn met slechte ervaringen, maar is echt wel één van de betere
                  Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
                  BLOG

                  Comment


                  • #24
                    Re: Beginner

                    Ah ok dan ist goed

                    En wat denken jullie dan tussen de keuzes? Canon 1000D? Sony alpha 200 of sony alpha 300?

                    Comment


                    • #25
                      Re: Beginner

                      Wil toch nog even iets zeggen ten goede van de canon 450D. Deze heeft ook spotmeting wat de 1000D niet heeft. Dat is in het begin mss nog niet zo belangrijk maar na verloop van tijd wel. Tevens is de 450D iets sneller als 1000D. Hij voelt ook iets beter in de hand, maar dat is puur persoonlijk.
                      Veel succes met je keuze.
                      "The important thing is not the camera but the eye..............

                      but the camera helps "

                      Comment


                      • #26
                        Re: Beginner

                        En heeft de sony 200 - 300 dat?

                        Comment


                        • #27
                          Re: Beginner

                          Oorspronkelijk geplaatst door slimpie Bekijk bericht
                          Wil toch nog even iets zeggen ten goede van de canon 450D. Deze heeft ook spotmeting wat de 1000D niet heeft. Dat is in het begin mss nog niet zo belangrijk maar na verloop van tijd wel. Tevens is de 450D iets sneller als 1000D. Hij voelt ook iets beter in de hand, maar dat is puur persoonlijk.
                          Veel succes met je keuze.
                          De vorm van die bodies zijn toch identiek ?
                          Ik heb kleine handen en ik vind dat die 450D echt niet goed in de hand ligt, je hebt veel te weinig grip en krijgt al gauw krampen. Een handstrap heeft het probleem verholpen. Zonder zou ik echt niet kunnen.
                          Iets wat niet kan met de 1000D/450D is het AF led gebruiken zonder flits (belangrijk als je wilt focussen in low light en niet wilt flitsen), tenzij je een 580 EX(II) flitser hebt.
                          De sony A200/300 hebben wel spot metering (als ik me niet vergis he).

                          Comment


                          • #28
                            Re: Beginner

                            Ik zou de aankoop van een instapcamera niet aan spotmeting ophangen.
                            Het kan wel eens van pas komen als je weet wat je er mee moet doen, maar noodzaak is het bepaald niet.
                            Er komen in fora behoorlijk wat topics voor over mensen die klagen over verkeerde belichting, die ten onrechte menen overal spotmeting te moeten gebruiken.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Beginner

                              OK dus dat punt moet ik dus zelf afwegen...

                              Maar wat nu over canon 1000D or sony200 of sony 300? :P

                              Comment


                              • #30
                                Re: Beginner

                                Het is een dilemma
                                Het voordeel van het lidmaatschap van een 'echte' fotoclub is dat er altijd wel mensen zijn die het een of andere toestel bezitten.
                                Zo ook de Canon 1000D en de Sony A300.
                                Beide bezitters zijn trots als een pauw op z'n staart en omdat ze al enige ervaring hebben maken ze prachtige foto's. Eens per maand worden er altijd een aantal foto's aan de showwand gehangen en ik zie.. eerlijk is waar.., niet een verschil in technische kwaliteit.
                                Het gaat hier om foto's van maximaal 30x40 of 30x45 cm.
                                In plaats van spotmeting heeft de 1000D partial meting... dat is in de praktijk absoluut geen probleem, nog sterker... persoonlijk prefereer ik partial meting omdat 9,5% voor mij een méér representatief deel van het beeld is. Het is echter absoluut NIET van doorslaggevende aard.
                                Ik zou MIJN persoonlijke keuze maken voor de Sony... en om maar één simpele reden, het klapschermpje!

                                Comment

                                Working...
                                X