Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste dslr prijsklasse 500 euro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Beste dslr prijsklasse 500 euro

off topic

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
    Hij zegt niet dat ze slecht zijn...hij zegt dat ze niet "de beste" zijn
    Misschien (hopelijk) bedoelde hij dat (beetje open deur intrappen).
    Hij zegt echter dat er voor 500€ enkel een uitgeklede en minst slechte dslr is, wat inhoudt dat je in die categorie alleen slechte toestellen hebt waaruit je dan het minst slechte kan kiezen.

"Er is voor € 500 geen beste d-slr, alleen een uitgeklede en minst slechte."

Comment

Ik lees hier toch nogal wat snobisme.

Er wil hier iemand beginnen met een DSLR en legt 500€ op tafel.
      Waarom zou dat niet volstaan om al stevig te experimenteren, en enkele stevige passen te zetten op de leercurve.
      En dan moet het toch mogelijk zijn om met een paar hints aan te geven waar je voor dat geld serieus wat waar voor je geld krijgt.

Persoonlijk zit ik in dezelfde situatie.
      Ik wil circa 500€ spenderen en twijfel tussen:

Sony A200 met dubbele kit.
      Voordelen:
      - direct een groot zoom bereik
      - VR inbegrepen

Nadelen:
      - dure batterijen
      - dure lenzen, beperkt aanbod

Sony A300 met enkele kit.
      Voordelen
      - VR inbegrepen
      - liveview en kantelbaar display
      Nadelen
      - zelfde als de A200

Nikon D80 body (ik heb nog 2 lenzen van mijn analoge Nikon)
      Voordeel:
      - veel lenskeuze
      - bouwkwaliteit

Nadeel:
      - geen VR, en duur bij volgende aankopen.
      - geen liveview (maar dat weegt niet zwaar voor mij)

Een punt wat de doorslag nog kan geven zijn de 'ruiskwaliteiten'. Ik weet echt niet welke hier de beste is.

Comment

Snobisme? Neen, Topic Starter wil veel uitleg, maar geeft zelf weinig info aan.
        Dit maakt het altijd zo moeilijk. Zoals iemend al aangaf; wat is de beste wagen voor 50.000€.
        Dergelijke vragen zijn nauwelijks te beantwoorden, de output hangt grotendeels af van de input die je zelf geeft.
        Bvb: die 500€ - is dit met of zonder lens? Voor wat wil hij het gebruiken? Is hij van zinnens dit later uit te bouwen of niet? enzoverder...

Mijn tip:http://www.dpreview.com/reviews/specs.asp
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik zal het duidelijk maken... hoop ik.
          Mij bekruipen gevoelens van onbehagen als ik vragen zie verschijnen met betrekking tot een camera body. Alsof de lens er niet toe doet.
          Kennelijk zijn merken, snufjes, megapixels enzovoort belangrijker dan optische kwaliteit.
          Ook denk ik als ik zo'n vraag zie verschijnen... wat wil die vraagsteller met die camera gaan doen.
          Meestal wil men 'alles' fotograferen en dat is op zich nooit een probleem, op z'n hoogst moet men meerdere lenzen aanschaffen om alles te kunnen doen...... waar het mij echter om gaat is of men grote tot zeer grote afdrukken wil gaan maken. Is dat het geval dan moet men in de keuze van camera en lens zorgvuldiger te werk gaan.
          Iedereen wil voor een cent op de eerste rang zitten, dat gaat helaas niet.

En specifiek voor wat betreft het segment 'instap dslr en lenzen ter waarde van € 500' moet men er rekening mee houden dat afdrukken tot 120 x 80 cm wellicht niet zo fraai zullen zijn.
          Veel mensen zijn tevreden met een A4 of een A3 formaat afdruk. Dan is er in het € 500 segment veel te koop waar men tevreden mee zal zijn.
          Zodra men vraagt naar het 'beste' dan benoem ik dat 'de minst slechte'
          Ik heb voldoende ervaring met diverse instappers om te weten dat met enige zorgvuldigheid, geduld en kennis, men zeer goede resultaten kan behalen.

Comment

TS had net zo goed kunnen vragen wat de beste dslr is voor 499,99, of 1000 euro, of 750,55... Hier is dus totaal geen zinnig antwoord op te geven me dunkt...een beetje hetzelfde als de vraag welke sony alpha beter is/was voor landschappen, de a300 of de a350.., alsof dat wat uitmaakt..
            Last edited by Sjinouck; 21 november 2008, 13:42.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
              TS had net zo goed kunnen vragen wat de beste dslr is voor 499,99, of 1000 euro, of 750,55... Hier is dus totaal geen zinnig antwoord op te geven me dunkt...een beetje hetzelfde als de vraag welke sony alpha beter is/was voor landschappen, de a300 of de a350.., alsof dat wat uitmaakt..
              Of 2000 euro

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
              Mijn objectieven zijn all round...

Comment

koop je een degelijke Canon 20 of 30d body, en je hebt nog 200€ over!..

en je bent in één keer op de goede weg!..mvg!
                Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

http://pallenhoven.be

Comment

Bij de Carrefour vandaag Nikon kit reflex D60-18-55 + SD-kaart SanDisk 4GB ,Het geheel 499 EUR

Groetjes Willem

Comment

De vergelijking met de 'beste auto voor 50 000€' is totaal misplaatst. Voor dat bedrag zit je immers in de categorie van absolute top-auto's, wat je niet kan zeggen van een instap-dslr.

Ok, de vraagsteller was nogal heel summier. Maar ik ga er toch maar vanuit dat het geen ezel is en snapt dat je met zo'n instaptoestel geen kwaliteitsposters van meer daan een meter breed gaat produceren. Iemand die een budgetPC koopt verwacht daar ook niet van dat die de zwaarste games vlot gaat draaien.

Natuurlijk kan het geen kwaad om iemand uit te leggen wat de beperkingen zijn van een instaptoestel, maar dat is wat anders dan insinueren dat er voor die prijs niets degelijks bestaat, of de persoon overhalen om een semi-professioneel toestel aan te schaffen.

Ik denk niet dat dit met snobisme te maken heeft. Voor de manier waarop sommige mensen (en op dit forum zullen die wel in de meerderheid zijn) fotograferen is zo'n instaptoestel inderdaad niet goed genoeg. Daar is niets mis mee. Maar zeker niet iedereen die hier langs komt heeft de ambitie om op deze manier met fotografie bezig te zijn. Iemand die vooral een betere kwaliteit wil dan een compact, die zal die met wat inspanning ook krijgen met een instap-dslr en kitlens.

Comment

Ik ben indertijd begonnen met een D50+kitlens, voor 499 EUR. Héél veel plezier van gehad, in de tijd dat de D40/D40x aangeraden werden als beginnertoestellen.

D50 had als voordeel dat mijn tweede aankoop, een 50mm 1.8, zonder probleem kon focussen.
                      De nieuwe nikon instapcamera's hebben die focusmotor niet ingebouwd, wat je lenzenkeuze serieus beperkt. Mijn tweede camera was overigens een tweedehands D200.

Als je voor Nikon gaat zou ik op dit moment een tweedehands D80 + 18-70mm lens kopen. Daar kan je alle kanten mee uit, en ben je technisch niet beperkt.
                      Ik betwijfel wel of dit nog binnen budget zit.

Voor Canon/andere merken heb ik geen idee.

In elk geval, wat ik probeer te zeggen: staar je niet blind op specificaties en megapixels, kijk ook eens tweedehands...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                        De vergelijking met de 'beste auto voor 50 000€' is totaal misplaatst. Voor dat bedrag zit je immers in de categorie van absolute top-auto's, wat je niet kan zeggen van een instap-dslr.
                        De nieuwste Maybach is dus dan een....nog betere top auto? of slechts duurder?

Ok, de vraagsteller was nogal heel summier. Maar ik ga er toch maar vanuit dat het geen ezel is en snapt dat je met zo'n instaptoestel geen kwaliteitsposters van meer daan een meter breed gaat produceren. Iemand die een budgetPC koopt verwacht daar ook niet van dat die de zwaarste games vlot gaat draaien.
                        Je zou ze de kost moeten geven...

Natuurlijk kan het geen kwaad om iemand uit te leggen wat de beperkingen zijn van een instaptoestel, maar dat is wat anders dan insinueren dat er voor die prijs niets degelijks bestaat, of
                        Dat lees ik nergens
                        de persoon overhalen om een semi-professioneel toestel aan te schaffen.
                        Deze reactie is inherent aan de gegeven info(of het gebrek daaraan).
                        | Mijn nieuwe website met foto's |

Comment

Maybach is dan weer een slecht voorbeeld, gezien je daar voornamelijk voor de naam, faam en service betaald...had je beter een porche kunnen noemen

Maar volgens mij is de vraag van TS al meerdere keren, zeer netjes beantwoord...
                          Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Dat is grappig, die heb ik in dit topic niet meer gezien na zijn openingspost...
                            | Mijn nieuwe website met foto's |

Comment

Working...
                            X