Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A300 of A350

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A300 of A350

    Gezien het enige verschil tussen een Sony A300 en A350 blijkbaar het aantal pixels is, en dit er eigenlijk niet veel toe doet tenzij je zeer grote afdrukken gaat maken, vraag ik mij af waarom men voor een A350 zou kiezen gezien de prijs toch +/- 100 € verschilt.
    Zijn er toch nog andere redenen om voor de A350 te kiezen ?
    Ik zou voor één van deze apparaten kiezen omdat mijn analoog toestel een minolta is waardoor ik mijn lenzen nog verder kan gebruiken

  • #2
    Re: Sony A300 of A350

    Het enige verschil tussen de A300 en A350 is de sensor.

    Heb je geen 14MP nodig, dan kies je dus beter voor de A300 (10MP). Door de lagere pixel-dichtheid presteert deze ook iets beter bij hoge ISO-waarden.
    about.me/stijnv

    Comment


    • #3
      Re: Sony A300 of A350

      Bedankt, ik heb ondertussen ook de discussie over de landschappen met A200 - 300 gevolgd, eigenlijk komt men overal tot hetzelfde besluit.

      Comment


      • #4
        Re: Sony A300 of A350

        Heb zelf een A300 en ben er best tevreden mee. Mis voorlopig niet meer mp's
        Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

        Comment


        • #5
          Re: Sony A300 of A350

          Voor de meesten onder ons biedt ook een Minolta 5D of 7D met 6 Mp voldoende resolutie voor vrijwel elke afdruk die de doorsnee-amateur maakt.

          Als je een enorm gebruiksgemak, heel goede/correcte kleurweergave en over het algemeen jpeg-beelden zonder nabewerking van uitstekend niveau wil, dan kan je eigenlijk zelfs beter een goeie tweedehands 7D op de kop tikken (voor minder dan €300 tegenwoordig, zelfs met grip). Er zijn trouwens zelfs heel wat 7D-gebruikers die hun toestel na overstap naar a700 of a900 (zie dyxum) toch houden omwille van zijn kwaliteiten.
          En de rest kan je dan spenderen aan betere lenzen.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Sony A300 of A350

            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
            Voor de meesten onder ons biedt ook een Minolta 5D of 7D met 6 Mp voldoende resolutie voor vrijwel elke afdruk die de doorsnee-amateur maakt.

            Als je een enorm gebruiksgemak, heel goede/correcte kleurweergave en over het algemeen jpeg-beelden zonder nabewerking van uitstekend niveau wil, dan kan je eigenlijk zelfs beter een goeie tweedehands 7D op de kop tikken (voor minder dan €300 tegenwoordig, zelfs met grip). Er zijn trouwens zelfs heel wat 7D-gebruikers die hun toestel na overstap naar a700 of a900 (zie dyxum) toch houden omwille van zijn kwaliteiten.
            En de rest kan je dan spenderen aan betere lenzen.
            A3+ is echt wel de limiet voor 6mp, met een 12mp kun je gerust tot A2+ gaan en eigenlijk nog wat verder omdat de kijkafstand hier ook relatief meer een rol begint te spelen (A2 ga je minder vastpakken en bekijken "in je handen"). Vermits de meeste landschappen een grotere afdruk vragen, kom je daar niet met 6mp, zeker niet als er bomen opstaan.

            Een ander aspect is het dynamisch bereik. Het dynamisch ingangsbereik van een A700 is merkelijk hoger dan van een 5d/7d, ook dit is vrij belangrijk voor bepaalde opnames.

            Alain

            Comment


            • #7
              Re: Sony A300 of A350

              Dat is zo Alain.

              Het enige dat ik wou aangeven, is dat de meesten die op straat met een dslr rondlopen zelden een A4-afdruk op degelijk papier maken, als ze al iets afdrukken (- dus al helemaal geen A3 -), dat die 6Mp voor hen dus ruim volstaat, en dat de keuze tussen a300 en a350 voor hen dus meer te maken heeft met marketing dan met werkelijke behoefte aan 14Mp.
              Voor de enkelen die effectief grote afdrukken maken, is dat natuurlijk een ander verhaal.

              (ps: hier zegt men trouwens dat het dynamische bereik van a350, 5D en 7D zowat hetzelfde is... : http://www.dxomark.com)
              Last edited by K-2; 19 november 2008, 10:47.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: Sony A300 of A350

                Oorspronkelijk geplaatst door alainD Bekijk bericht
                Vermits de meeste landschappen een grotere afdruk vragen, kom je daar niet met 6mp, zeker niet als er bomen opstaan.
                Ik heb diverse afdrukken van D70(6MP) op 60x90 laten maken en die zien er goed uit.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Sony A300 of A350

                  Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                  dslr rondlopen zelden een A4-afdruk op degelijk papier maken, als ze al iets afdrukken (- dus al helemaal geen A3 -),
                  Bij is het niet zo, ik laat vrijwel niets afdrukken, maar als ik het af laat drukken dan gelijk erg groot.

                  De rest gaat in fotoboeken en dan kun je met 1MP nogwel terecht.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment

                  Working...
                  X