Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginnen met fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginnen met fotografie

    Hallo,

    Na lang googlen en zoeken op het internet. Ben ik een aantal sites en onder andere deze die uit het oog schoot, beginnen rond neuzen. Mijn hart is dan ook gevallen bij urban explore. Maar Fotos trekken van modellen (personen) zou ik ook wel doen. Daarom dat ik zo beetje op zoek ben naar een toestel die in mijn gerne zou liggen. Owja en bij modellen trekken moet het toestel ook wel in beweging kunnen trukken. Met andere woorden op reflex of is dat niet aangeraden?

    Mijn budget zou max 1000€ worden.

    Mensen die mij een advies kunnen ivm met welk toestel te nemen?

    vriendelijke groeten,
    Nicolas

  • #2
    Re: Beginnen met fotografie

    Oorspronkelijk geplaatst door Nicootje Bekijk bericht
    Hallo,

    Na lang googlen en zoeken op het internet. Ben ik een aantal sites en onder andere deze die uit het oog schoot, beginnen rond neuzen. Mijn hart is dan ook gevallen bij urban explore. Maar Fotos trekken van modellen (personen) zou ik ook wel doen. Daarom dat ik zo beetje op zoek ben naar een toestel die in mijn gerne zou liggen. Owja en bij modellen trekken moet het toestel ook wel in beweging kunnen trukken. Met andere woorden op reflex of is dat niet aangeraden?

    Mijn budget zou max 1000€ worden.

    Mensen die mij een advies kunnen ivm met welk toestel te nemen?

    vriendelijke groeten,
    Nicolas
    Hoi daar,

    Met 1000 euro kun je niet echt het proffesionele kopen. Maar dat is ook niet nodig als beginnend fotograaf hé...je kan je het beste eerst wat verdiepen in de wereld van digitale fotografie met een Dsrl camera...

    Een mooi beginpakket is de canon 450D met kitlenzen 18-55 en 55-250 mm of een ander merk met hetzelfde pakket.

    Als ge speciaal voor portretfotografie gaat en beweging..kun je best sparen voor een goede lichtsterke lens met USM-motor in (voor wat canon betreft)

    Succes

    Dirk
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Beginnen met fotografie

      Bedankt voor snelle reactie. Maar ik wil dit er al even bij zeggen. Dat het toestel wel enkele jaren mee moet kunnen. Als ik dan meer wil doen met de camera, dat ik dan geen andere moet gaan kopen.

      groeten
      Last edited by Nicootje; 11 november 2008, 20:01.

      Comment


      • #4
        Re: Beginnen met fotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door Nicootje Bekijk bericht
        Dat het toestel wel enkele jaren mee moet kunnen.
        Koop 1 waarbij je manueel lensopening, sluitertijd en scherpstelling kan instellen, en waarbij je de lenzen kan verwisselen. Met zulke toestellen wordt al meer dan 50 jaar gefotografeerd, dus zulk toestel zal nog wel enkele jaartjes meegaan.
        blog

        Comment


        • #5
          Re: Beginnen met fotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door Stijn. Bekijk bericht
          Koop 1 waarbij je manueel lensopening, sluitertijd en scherpstelling kan instellen, en waarbij je de lenzen kan verwisselen. Met zulke toestellen wordt al meer dan 50 jaar gefotografeerd, dus zulk toestel zal nog wel enkele jaartjes meegaan.
          De Canon EOS 450D Spiegelreflex digitaal
          "manueel lensopening, sluitertijd en scherpstelling instellen, en waarbij je de lenzen kan verwisselen" --> Kan dat met die toestel?
          Pentax K20D - 18-55 mm | 50-200mm - Pentax AF-540FGZ (Reportageflits)
          http://tina1990.wordpress.com/

          Comment


          • #6
            Re: Beginnen met fotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door Trinake Bekijk bericht
            De Canon EOS 450D Spiegelreflex digitaal
            "manueel lensopening, sluitertijd en scherpstelling instellen, en waarbij je de lenzen kan verwisselen" --> Kan dat met die toestel?

            uhu dat gaat met dat toestel

            Comment


            • #7
              Re: Beginnen met fotografie

              Hey iedereen,

              Ik ben helemaal nieuw hier en zou me graag gaan verdiepen in de fotografie.
              Ik moet wel zeggen dat ik helemaal van 0 moet beginnen.
              Was op zoek naar een nieuwe hobby en omdat foto's me altijd wel boeien lijkt het me leuk om me eindelijk een beetje meer te gaan verdiepen in deze materie.
              Het eerste is natuurlijk de aanschaf van een goed toestelletje hé. Heb wel zo een compacte panasonic, maar daar zal ik waarschijnlijk niet veel mee zijn.
              Dus graag had ik enkele tips gekregen over wat voor mij, een echte beginner, een goed toestel zou zijn..... :-)

              Alvast bedankt voor de tips...

              Nanske

              Comment


              • #8
                Re: Beginnen met fotografie

                Oorspronkelijk geplaatst door Nanske Bekijk bericht
                Hey iedereen,

                Ik ben helemaal nieuw hier en zou me graag gaan verdiepen in de fotografie.
                Ik moet wel zeggen dat ik helemaal van 0 moet beginnen.
                Was op zoek naar een nieuwe hobby en omdat foto's me altijd wel boeien lijkt het me leuk om me eindelijk een beetje meer te gaan verdiepen in deze materie.
                Het eerste is natuurlijk de aanschaf van een goed toestelletje hé. Heb wel zo een compacte panasonic, maar daar zal ik waarschijnlijk niet veel mee zijn.
                Dus graag had ik enkele tips gekregen over wat voor mij, een echte beginner, een goed toestel zou zijn..... :-)

                Alvast bedankt voor de tips...

                Nanske

                welkom hoor, maar ik zou eerst een nieuuw onderwerp aan maken, want dit onderwerp is al bezet.

                Groeten

                Comment


                • #9
                  Re: Beginnen met fotografie

                  Men noemt dit in forumtaal "highjacking": iemands anders draadje inpikken.

                  Maar je vindt hier tientallen threads over "beginnen met digitale fotografie" of eerste dSLR. Twee vragen die je altijd zult krijgen: wat is je budget, en waar gaat je interesse (b.v. portretten, macro's, sport...) naar uit? Afhankelijk daarvan ga je goede antwoorden krijgen.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beginnen met fotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door cedricje.l Bekijk bericht
                    welkom hoor, maar ik zou eerst een nieuuw onderwerp aan maken, want dit onderwerp is al bezet.

                    Groeten
                    Wat een onzin...! Vind dit netter dan de 100.000 nieuwe topics over hezelfde onderwerp...(zoals jij al 4 topics hebt lopen over nagenoeg hetzelfde onderwerp (is een 40D een goede camera voor...???))

                    En de tips voor haar kunnen ook weer hulpzaam zijn voor TS...

                    Daarbij het is niet eens jouw topic dus wat zeur je nu man..!
                    Last edited by jeroen.k; 19 november 2008, 12:13.
                    Mijn objectieven zijn all round...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beginnen met fotografie

                      O ja, voor TS...

                      Wat is een goed toestel voor € 1000? Gewoon elk instapmodel DSLR model eigenlijk wel...voor dat geld zou je er met een beetje moeite (en als je niet perse het aller allernieuwste model wil) zelfs een redelijk deftig lensje bij kunnen kopen...of een goed statief, wat met zowel urban als portret best wel eens van pas kan komen...extern flitstertje...

                      Als je je echt op portret en urban wil gaan richten zou ik de Pentax K200D eens gaan bekijken, naar mijn idee een superieure camera in zijn klasse qua bouwkwaliteit, goede prijs kwaliteitverhouding...enkel de AF schijnt iets minder snel te zijn, maar die heb je voor die twee takken van sport niet echt nodig...

                      Voordeel van een Canon en/of Nikon is dat je veel meer keuze gaat hebben in accesoires en ook hier kun je goed je slag slaan met een "iets ouder" model als ze nog te vinden zijn, bijvoorbeeld de 400D van Canon...


                      Voor Nanske...tjah moeilijk...wat wil je gaan doen? Hoeveel geld wil je er aan uitgeven? Zonder die info zou ik ongeveer hetzelfde zeggen als hierboven, maar wellicht is 1000 euro niet jouw budget...of heb je 2000 te besteden
                      Mijn objectieven zijn all round...

                      Comment

                      Working...
                      X