Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 400D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EOS 400D

Hallo ik ben een beginnende fotograaf en ook nieuw op dit forum, dus aangename kennismaking
    Nu zit ik met een vraag wat betreft mijn camera. Ik zou graag willen dat de camera niet telkens met een nieuwe nummering begint als ik iets fotografeer. Daarop heb ik hem op continu gezet. Maar toch begint hij telkens met 001, 002 enz. wat problemen geeft als ik ze in dezelfde map wil opslaan. Ik laat de computer wel telkens de foto’s wissen nadat ik ze opgeslagen heb. Dus ik dacht het ligt daaraan.
    Tot plots vorige week ik een aantal foto’s nam en toen ik ze opsloeg zag ik dat ze _MG_479, _MG_480 enz genummerd waren. Dat is waarschijnlijk het aantal foto’s dat ik met dit toestel genomen heb en dat is de nummering die ik wil.
    Maar zie de volgende dag was het terug van 001, 002 enz
    En ik kan de oplossing maar niet vinden waarom dat zo is.
    Alvast bedankt als er iemand de oplossing heeft.

Re: Canon EOS 400D

Heb het even (als nikonian) opgezocht en meer daarover vind je in de handleiding p96.
    De bestandsnummering moet inderdaad in de menu van je toestel op continu staan. Dan telt hij steeds verder met de nummering. Als je er een kaartje insteekt met een 'oudere nummering' dan telt hij vanuit die laatste foto verder. Wil je dit voorkomen dan formateer je telkens je kaartje in je toestel. Zo heb ik het toch begrepen...Dus mss je kaartjes telkens eens formateren in je cam ipv te wissen via PC?

BTW heb je de handleiding niet meer dan vind je die zeker op het www (net zoals ik trouwens).

Grz.

Duc.
    Last edited by DucBlade; 16 november 2008, 15:57.
    Nikon + glasbak
    Failure is always an option...

Comment

hallo Duc Blade, Ik weet waar het staat in de handleiding en heb het al verschillende malen gelezen en geprobeerd.
      Maar altijd met hetzelfde resultaat. Misschien lukt dit enkel als ik de foto’s op de kaart laat staan? Maar waarom begon de camera dan plots met _MG_479 enz. te tellen en deed hij dat slechts een dag. Het zal een eenvoudige uitleg hebben alleen weet ik het nog niet :d
      groeten

Comment

Je hebt je kleuromgeving in "adobe RGB" staan ipv "sRGB" daarom beginnen bestandsnamen met _ .. niet dat zulks verboden is natuurlijk maar dat is de bestaande relatie .. zit je op allerlei onbekende knopjes of menu instellingen te duwen ? bij mijn weten gebeuren de meeste dingen niet vanzelf
        HTH

Comment

De camera stond inderdaad op adobe RGB. Maar het probleem was ook dat ik de foto’s opsloeg met windows. Dat was de reden dat de nummering telkens met 001 begon.
          Eos utility kreeg ik echter niet aan de praat met behulp van de cd. Is de reden dat ik met Vista werk?
          Nadat ik het programma van de site van Canon afgehaald had bleek het wel te werken. Dus nu is het in orde en telt de nummering gewoon door.
          Elk begin is moeilijk
          Bedankt Regulus voor het advies
          Grz.

Comment

Working...
          X