Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eos 450D / D90 / EOS 50D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eos 450D / D90 / EOS 50D

Hallo,

Hierbij m'n allereerste post.

Ik ga me eerstdaags m'n allereerste DSLR aanschaffen en zie door het bos de bomen even niet meer.
    Van thuis uit hebben we altijd Canon's gebruikt dus dit merk geniet een beetje de voorkeur aangezien het er van kleinsaf ingebakken zit.

nu heb ik me toch ook wel laten verleiden door de Nikon D90, de video functie vind ik echter overbodig en zal m'n keuze ook niet beïnvloeden.

Nu ben ik aan het twijfelen tussen volgende modellen:
    - EOS 450D
    - EOS 50D
    - D90

De 450D + EF S 18-200 voor € 979 is prijsmatig zeer interessant
    De 50D + EF S 18-200 voor € 1595 is redelijk prijzig maar ligt binnen het budget
    De D90 + AF S DX VR 18-200 voor € 1349 lijkt me bijzonder veel waar voor z'n geld

Wat ik in hoofdzaak ga fotograferen zijn portretten, vakantiefoto's en vooral foto's van m'n 4-jarige dochter die aan het zwemmen, skieën of tenissen is.

Is er iemand die me advies kan geven of die spreekt uit ervaring, wat ik nog het meest zou apprecieren zijn posts van mensen die deze camera's reeds intensief gebruikt hebben.

Alvast bedankt

Re: Eos 450D / D90 / EOS 50D

mijn idee. een 2°hands 40D ofwel de 450D

die 18-200 vind ik maar niks, maar ja, misschien is ie voor jouw wel goed genoeg.
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Perrush Bekijk bericht
      mijn idee. een 2°hands 40D ofwel de 450D
      Alvast bedankt voor je reactie maar 2ehands is geen optie en kan je ook je antwoord wat meer toelichtten waarom ik de 450D zou moeten kiezen

greetz

Comment

......
        Last edited by jan van ginkel; 14 januari 2009, 19:42.
        Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
        Hier op dit forum.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomJ Bekijk bericht
          Alvast bedankt voor je reactie maar 2ehands is geen optie en kan je ook je antwoord wat meer toelichtten waarom ik de 450D zou moeten kiezen

greetz
          50D geeft geen betere beelden dan de 450D, dus is m.i. zijn meerprijs voor een beginnend fotograaf niet waard. Beter dat extra geld in een beter lens steken, heb je meer en langer plezier van.

50D is bovendien nieuw, dus zal de volgende maanden nog snel in prijs zakken. 450D is al bijna een jaarke uit, prijs zal wat stabieler blijven (moest je hem uberhaubt willen verkopen na een paar maanden)
          --
          Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Een D90 met 18-105VR voor €1019. Dan heb je een lens met goed bereik en een heel goed toestel.

Comment

Ik heb de combi D90/18-200mmVR. De 18-200mm is de eerste lens die ik aanschafte en ben er nog steeds erg blij mee. Het is een zeer veelzijdige lens en gebruik hem nog regelmatig. Ik kan rustig mijn lens arsenaal uitbreiden omdat alle bereik gedekt is. Ik gebruik hem nu vaak wanneer ik niet weet wat ik onderweg zal tegenkomen of wanneer ik een hele dag opstap ben en niet veel wil mee torsen.

De 18-200 is met de D90 voor mij nu nog veelzijdiger geworden omdat ik met hogere iso's kan werken. Deze foto heb ik bv in een zeer donker kerkje genomen met 3200 iso toen we laatst in Dusseldorf waren

0.05 sec (1/20)
              Aperture: f/3.5
              Focal Length: 18 mm
              ISO Speed: 3200
              Exposure Bias: -1 EV

Zelf zou ik nu twijfelen tussen de 18-200mmVR en de 16-85mmVR, de 16mm vind ik interessant voor architectuur en landschappen.
              Last edited by Roosje; 14 november 2008, 16:12.
              Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
              Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

Comment

In jou geval zou ik kiezen voor de 450D,
                Voor jou noden is dit een goed toestel en met die lens heb je toch wel iets of wat berijk voor het zwemmen en skieën of tennis. Ook geen te groot en zwaar toestel voor op reis mee te gaan! Het overige budget(t.o.v de 50D) kun je dan eventueel nog investeren in een goede lens! Veel succes met je keuze en laat me gerust iets weten wat het geworden is, en of je er dan ook tevreden mee bent?
                Mvg
                Jan Vansina
                Canon 50D-70-200 l 2.8 is usm-16-35 2.8 II L-24-70 2.8 L-15mm 2.8 fisheye-50mm 1.8 II- 580EXII- Lowepro computrekker plus- Een verlanglijstje om L tegen te zeggen!

Comment

Perrush: 50D geeft geen betere beelden dan de 450D

Hier ben ik helemaal NIET mee eens. Mijn 50D maakt met exact dezelfde lenzen veel betere plaatjes. Daarnaast is de 50D qua performance van een andere planeet dan de 450D. Maar goed, ik zou als beginner inderdaad voor de 450D gaan met een kwalitatief goede lens.
                  Canon 450D | Canon 50D | Canon 10-22 mm f/3.5-4.5 USM | Canon 17-55 2.8 IS USM | Canon EF-S 18-200mm F/3.5-5.6 IS | Speedlight 430EX | Cokin Z-PRO (100mm) Filter System
                  http://www.flickr.com/photos/dollias/

Comment

Ik zou ook kiezen voor de 450D. Voor een beginner is dit al een hele flinke camera met veel mogelijkheden en zou voor het prijsverschil een externe flitser aanschaffen bv een 430EX II en een batterijgrip met 2 extra accu's. Dan ben je voor de eerste tijd wel voorzien en kun je je totaal storten op de fotografie en als je ongenadig binnen zou moeten fotograferen heb je meer aan je externe flitser dan aan je interne. Denk je ook nog aan de andere accecoires, zoals een fototas en geheugenkaartjes. Deze kosten ook geld.

Even terugkomen op het flitsen. Dit is een kunst op zich dus bij deze een linkje over flitsen. Kan je alvast wat van leren.

Veel sterkte met je keuze.
                    "The important thing is not the camera but the eye..............

but the camera helps "

Comment

Maar je hebt nog meer aan de hoge iso kwaliteit van de D90 binnen.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Maar je hebt nog meer aan de hoge iso kwaliteit van de D90 binnen.
                        Inderdaad, ik denk dat de D90 iets meer in petto heeft dan de 450D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dollias Bekijk bericht
                          Hier ben ik helemaal NIET mee eens. Mijn 50D maakt met exact dezelfde lenzen veel betere plaatjes. Daarnaast is de 50D qua performance van een andere planeet dan de 450D. Maar goed, ik zou als beginner inderdaad voor de 450D gaan met een kwalitatief goede lens.
                          Sorry maar wat bedoel je met performance?

Comment

Alvast bedankt voor jullie reacties, persoonlijk was de 450D ook m'n allereerste keuze.
                            Anderzijds ben ik verliefd op de scrollknop aanwezig op de 50D, deze vind ik werkelijk fantastich, heb er redelijk wat ervaring mee vanwege de 30D die een kameraad van me heeft.

Voor z'n prijs charmeert de Nikon me het meest maar ik ken enkele professionele fotografen en deze zeggen allen resoluut de Canon te nemen.

Dilemma :-)

Comment

ik ken enkele professionele fotografen en deze zeggen allen resoluut de Canon te nemen
                              Ik denk dat de D90 & 450D kort bij elkaar liggen. Verschillen zijn er wel:

Gevonden op Cameralabs:
                              Canon’s EOS 450D / Rebel XSi is priced comfortably below the D90, but like the 400D / XTi and D80 before them, many will compare the two models. Canon has certainly learnt from that previous battle where Nikon equipped the D80 with better features for only a little extra money, and managed to up-sell many new buyers from its arch rival. Canon adopted a similar strategy with the 450D / XSi, fitting it with a number of enhancements over cheaper models, but half a year on, Nikon has once again trumped its arch rival in many respects.

The D90 and 450D / XSi may share roughly the same resolution and both offer Live View facilities, but the D90 has a much higher maximum sensitivity of 6400 ISO to the Canon’s 1600 ISO and quicker 4.5fps continuous shooting to the 450D / XSi’s 3.5fps. Both screens measure 3in, but the D90’s has double the pixels in each axis, delivering far more detailed playback, live view and menu fonts. The D90 also offers video recording, a bigger viewfinder with on-demand grid lines, HDMI output and direct connectivity to an optional GPS accessory.
                              The Canon does have a few advantages of its own though. It offers 14-bit processing and RAW files, comes supplied with more capable RAW processing software along with remote control capabilities for PCs and Macs. Live View on the Canon also has a Live Histogram and smoother refresh rate. All are nice to have, but the D90 is better-featured overall – so once again if you value the extra features of the Nikon, it could be worth spending the extra. But in terms of image quality, there's not much in it.

Lees ook eens de testen op dpreview: http://www.dpreview.com/reviews/comp...n_d90&show=all

Comment

Working...
                              X