Wat is volgens jullie een beter keus? Doordat ik in vele low light situaties (hoge iso's) werk zou ik graag oftewel een upgrade naar de 50d of een 5d mark II bijkopen. Heb momenteel een 40d en vanaf 1600 iso zijn de foto's voor mij niet acceptabel . Heb hier en daar gelezen dat met deze nieuwe camera's mogelijk is om in hoge iso's te trekken waarbij het beeld niet veel ruis oplevert. De 5d mark II bijkopen? omdat ik dan toch de 40d wil bijhouden voor de 6.5 f/s en zonde vind om het voor een dumpprijs te verkopen daar de nieuwprijs erg gezakt is.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Canon 5d mark II of Canon 50d upgrade
Collapse
X
-
-
Re: Canon 5d mark II of Canon 50d upgrade
Mja 50D en 5DmkII is ni egt te vergelijken héCanon 50D - Canon 70 - 200 F2.8 L IS - Canon 24 - 105 F4.0 L IS - Canon 50 F1.8 II - Canon Speedlight 430 EX II
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mosaid Bekijk berichtWat is volgens jullie een beter keus? Doordat ik in vele low light situaties (hoge iso's) werk zou ik graag oftewel een upgrade naar de 50d of een 5d mark II bijkopen. Heb momenteel een 40d en vanaf 1600 iso zijn de foto's voor mij niet acceptabel . Heb hier en daar gelezen dat met deze nieuwe camera's mogelijk is om in hoge iso's te trekken waarbij het beeld niet veel ruis oplevert. De 5d mark II bijkopen? omdat ik dan toch de 40d wil bijhouden voor de 6.5 f/s en zonde vind om het voor een dumpprijs te verkopen daar de nieuwprijs erg gezakt is.
Lenzen?
Verwachtingen?
Vergeet niet dat dit 2 totaal verschillende toestellen zijn. En vergeet ook niet, dat de 5DmkII nog niet uit is (en dus nog niet echt bekend hoe die zich gaat verhouden tot de oude 5D)
Comment
-
Als ik de test op dpreview lees van de 50D dan doet deze het met betrekking tot ruis echt niet beter dan de 40D. Een upgrade naar de 50D vanwege hoge iso prestaties is volgens mij dan ook zinloos.
Afhankelijk van het soort fotografie en de lenzen die je hebt zou je dan volgens mij beter kijken naar een 5D, 5D mk II of een 1D mk III.
Comment
-
Na het lezen van de tests van de 50D heb ik zelf besloten om verder te blijven werken met de 40D. De 50D heeft wel wat meer pixels, maar de werkelijke beeldkwaliteit gaat er niet op vooruit, en daarom heeft het weinig zin om die te kopen als je al een 40D hebt.
Ik ben ook aan het wachten op de echte tests van de 5D MKII, want ik gebruik ook geregeld de hogere iso-waarden. Als die daar niet goed presteert, dan zou ik misschien volgend jaar wel een 1D MK III kunnen kopen.
Maar de 40D doe ik dan ook niet weg.
De "oude" 5D raakt stilaan uitverkocht, als je die nog wil kopen zal je snel moeten zijn (of een tweedehands kopen, die zullen er binnenkort wel te vinden zijn).http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mosaid Bekijk bericht.......... Heb momenteel een 40d en vanaf 1600 iso zijn de foto's voor mij niet acceptabel ......
Download op dpreview een hoge ISO sample foto van de 50D en de 5D en projecteer die op 100% op uw monitor. Bekijk die foto's vervolgens op 1 meter en 2 meter afstand en bepaal dan of de beeldkwaliteit voor u acceptabel is.
Als zeer grote afdrukken voor u gebruikelijk zijn dan dient u tevens te bepalen in welke mate het interpoleren tot een groter pixel aantal, bijvoorbeeld het dubbele of drievoudige, van invloed is op de kwaliteit. Dit is zo mogelijk nog belangrijker dan ruis.
DPReview is een prachtige site. Het enige dat me zeer tegen de borst stuit is dat ze een stukje van 4x2 cm uit een foto hebben geknipt en dat 1:1 op uw scherm vertonen. Dat stukje is niet bewerkt en er is ook geen interpolatie op los gelaten, met andere woorden.... deze presentatie heeft dus geen enkele relatie met de werkelijkheid van alle dag.
Hogere ISO waarden hebben een negatieve invloed op de kwaliteit van een foto. Zelfs een foto van de allerbeste camera/sensor en lens combinatie zal, indien voldoende uitvergroot, een niet acceptabel resultaat op leveren.
Comment
-
-
Ben ook zeer benieuwd naar de ISO van de Mark II tov de legendarische "oude" 5D, die nog steeds referentie is in vele reviews.
Dit samen met de Servo. Die zou ik toch graag een heel stuk sneller zien dan op mijn 30D.
Ben bang dat ik in dat geval gelijkhoe zal moeten doorsparen voor een 1D Mk III...
Hopelijk niet, maar kan dat al gezegd worden a.d.h.v. de technische specificaties?
Onder blijde verwachting
Pong.Canon 30Dtje ; 2 zoomlensjes ; SpeedLite flitsertje ; een onstabiel statief ; Kleine rugzak
Comment
Comment