Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 40d auto ISO

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 40d auto ISO

    Ik ben nu al even aan het experimenteren met mijn Canon EOS 40D, en ben er heel erg tevreden over.

    Enkel stel ik vast dat de automatische ISO enkel waardes kiest tussen 400 en 800 ISO, en dat lijkt me toch nogal beperkt. Nu vroeg ik me af ik deze waarden kan instellen via het menu? Ik heb al wat gezocht, ook op deze site, en het lijkt niet mogelijk.

    Hopelijk vergis ik me? Iemand met een gouden tip?

  • #2
    Re: Canon EOS 40d auto ISO

    Oorspronkelijk geplaatst door realjose Bekijk bericht
    Ik ben nu al even aan het experimenteren met mijn Canon EOS 40D, en ben er heel erg tevreden over.

    Enkel stel ik vast dat de automatische ISO enkel waardes kiest tussen 400 en 800 ISO, en dat lijkt me toch nogal beperkt. Nu vroeg ik me af ik deze waarden kan instellen via het menu? Ik heb al wat gezocht, ook op deze site, en het lijkt niet mogelijk.

    Hopelijk vergis ik me? Iemand met een gouden tip?
    Als ik mij niet vergis is de Auto ISO vastgelegd en kan je dat niet zomaar aanpassen. Maar je kan wel handmatig je ISO optrekken. (Tot 3200 dacht ik?)
    www.weerfotos.be Canon EOS 6D ~ 16-35mm ~ 24-105mm ~ 100-400mm ~ Canon EF28mm f2.8

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 40d auto ISO

      Oorspronkelijk geplaatst door realjose Bekijk bericht
      Ik ben nu al even aan het experimenteren met mijn Canon EOS 40D, en ben er heel erg tevreden over.

      Enkel stel ik vast dat de automatische ISO enkel waardes kiest tussen 400 en 800 ISO, en dat lijkt me toch nogal beperkt. Nu vroeg ik me af ik deze waarden kan instellen via het menu? Ik heb al wat gezocht, ook op deze site, en het lijkt niet mogelijk.

      Hopelijk vergis ik me? Iemand met een gouden tip?
      ik heb ook een 40D en eb toch gelezen in de handleiding dat op automatisch de iso varieerd van 100 tot 800 iso .

      ik vindt het ook een fantastisch toestel ,het enige wat niet bij de verpakking aanwezig was is de handleiding in nl in PDF file ,voor zo'n merk leveren ze nog geen pdf handleiding ,dat begrijp ik niet
      ik heb reeds een mail gestuurd naar canon in verband met die pdf handleiding ,en hun antwoord was "de ene keer op pdf en de andere keer gedrukte handleiding ".
      ik streef naar goeie fotokes
      Canon 7D en Canon glas

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 40d auto ISO

        Ik heb nog een beetje verder gezocht, en blijkt dat je dat inderdaad niet kan aanpassen. In de Engelstalige handleiding staat het uitgelegd op pagina 60 (http://media.the-digital-picture.com...40D-Manual.pdf).

        Ik vind dit wel heel erg spijtig, maar het zal me motiveren om sneller beter met de camera te werken. Moest iemand toch nog een tip hebben, steeds welkom!

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 40d auto ISO



          In video 3 Highlight Tone Priority .. halfweg de video wordt auto-iso besproken .. 't is de moeite waard om de ganse reeks te bekijken/luisteren ..

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 40d auto ISO

            Hey Regulus,
            die video's zijn super! bedankt voor de tip!

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 40d auto ISO

              Auto iso is nog steeds het domein van de Nikon's.
              De 50d heeft al wel een echte auto iso zonder al te veel beperkingen.
              De 40d heeft volgens mij een waardeloze auto iso, want, staat bijna altijd tussen de 400 en 800, terwijl we er toch altijd naar streven zo laag mogelijk te werken. Iso 100 neemt ie enkel als er gevaar voor overbelichting komt....
              Spijtig, want dit is een van de mooie dingen van digitale fotografie, de "derde" parameter laten varieren, die op zich naar de foto de minste invloed heeft (sluiter en diafragma zijn veel belangrijker)

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS 40d auto ISO

                Oorspronkelijk geplaatst door floepke Bekijk bericht
                ik heb ook een 40D en eb toch gelezen in de handleiding dat op automatisch de iso varieerd van 100 tot 800 iso .

                ik vindt het ook een fantastisch toestel ,het enige wat niet bij de verpakking aanwezig was is de handleiding in nl in PDF file ,voor zo'n merk leveren ze nog geen pdf handleiding ,dat begrijp ik niet
                ik heb reeds een mail gestuurd naar canon in verband met die pdf handleiding ,en hun antwoord was "de ene keer op pdf en de andere keer gedrukte handleiding ".
                [Edit] Post weg gehaald deze tegen de forumregels was.


                gr,
                Last edited by viero; 21 november 2008, 17:44. Reden: tegen de forumregels

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EOS 40d auto ISO

                  Oorspronkelijk geplaatst door floepke Bekijk bericht
                  ik heb ook een 40D en eb toch gelezen in de handleiding dat op automatisch de iso varieerd van 100 tot 800 iso .

                  ik vindt het ook een fantastisch toestel ,het enige wat niet bij de verpakking aanwezig was is de handleiding in nl in PDF file ,voor zo'n merk leveren ze nog geen pdf handleiding ,dat begrijp ik niet
                  ik heb reeds een mail gestuurd naar canon in verband met die pdf handleiding ,en hun antwoord was "de ene keer op pdf en de andere keer gedrukte handleiding ".
                  Persoonlijk begrijp ik dat ook niet. Zeker als je de engelstalige handleiding gewoon kan plukken op de amerikaanse Canon website.
                  Waarom je de nederlandtalige handleiding dan niet van de Belgische site kan halen ???
                  Canon Kanie zeker ???

                  Olympus is daar bv. veel gemakkelijker in...
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment

                  Working...
                  X