Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zoek opvolger voor mijn gestolen Sony V1

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• zoek opvolger voor mijn gestolen Sony V1

Ik ben onlangs mijn geliefde Sony V1 gestolen. Dit was tot nu toe voor mij een perfecte compact: degelijk gebouwd, lag goed in de hand, manueel in te stellen, voor mij voldoende zoom en resolutie en een leuke nightshot gadget.
    ik ben al eens naar enkele winkels gegaan maar heb nogal wat twijfels, de ene zegt dat een TZ4 voldoende is voor mij (leuke zoom, breedhoek, leica) de andere een canon a590is (manueel), nog een andere de Nikon p5100, wat mij vooral opvalt is dat veel van de compacts tegenwoordig een plastiekerig gevoel hebben. Wat zouden jullie mij aanraden tot zo'n 300 Euro?

Re: zoek opvolger voor mijn gestolen Sony V1

Ik heb dus nog altijd geen nieuwe camera gekocht en ben nog steeds in twijfel na het lezen van heel veel reviews en de recentste threads over compacts zoals deze en deze op dit forum.

Voor mezelf wil ik het volgende
    een compact dat goed in de hand ligt
    Hardware/optische beeldstabilisatie
    min 8Mpixels
    min 4x Zoom
    belangrijk: moet binnen ook nog een behoorlijke foto (met flits) kunnen nemen, bijna alle compacts scoren buiten goed maar binnen is soms iets anders....
    liefst groothoek
    liefst manuele instellingen (blijkbaar beperkte keuze in compact)

volgende toestellen heb ik op het oog:
    Panasonic TZ4 of TZ5: ligt mij het best in de hand maar heb er onlangs iemand enkele foto's binnen zien mee nemen en wat mij opviel was dat, wel op de automatische stand, het vrij lang duurde voordat de foto genomen werd na de meting en het indrukken van de ontspanner?
    Fuji J110 of J150 heb die even kunnen testen bij de fotograaf en vond dat deze zeer snel reageerde binnen om te meten en flitsen
    Sony DSC W150 of W170 zo blijf ik bij sony iemand voor of nadelen?
    Pentax optio W60 Stoot en watervast, is leuk meegenomen in dezelfde prijsklasse als de andere maar is de kwaliteit dezelfde?
    Canon A590IS ligt mij ook goed in de hand, voelt wel plastiekerig aan maar heeft wel volledig manuele instelling (met behoorlijke reviews) en is het goedkoopste toestel, heeft wel geen groothoek en geen li-ion batterij, dus trage flits?

kan er iemand hier nog het één en ander aan toevoegen om mij te helpen de knoop door te hakken? Positieve en negatieve ervaringen van de hier opgesomde toestellen.

Comment

Mag ik u mijn eigen toestel aanraden: de sony H50.
      Wel niet compact, maar ook niet zo groot als de vele reflexgevallen
      Zou zelf ook bij Sony blijven, is van mij al m'n 3de (niet wegens kapot, gewoon wegens telkens betere toestellen), en ben er zeer tevreden over, ook de menu's zijn gelijk enzo...

Veel succes

Comment

bedankt voor je reactie,
        die H50 is idd een leuk toestel maar zoek echt een compact, heb nl. al een nikon reflex

Comment

Persoonlijk heb ik een paar weken geleden voor een dsc-150 gekozen.

Ik heb bewust geen dsc-170 genomen omdat ik 8Mp op zo'n kleine sensor al meer dan genoeg vind.

Wat ik wel belangrijk vond, is beeldstabilisatie, een nog een redelijke breedhoek hebben (30mm) en goed LCD-scherm (- en gezichtsherkenning is ook soms wel leuk heb ik al gemerkt).

Ik ben heel tevreden van zowel geleverde beeldkwaliteit als van het toestel op zich (metalen behuizing, echt wel goed lenske, voldoende handige knopjes, en toch nog compact).
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

vind die hoge pixelwaarde voor de compactjes ook een beetje overkill, zoals ik zei vond ik de 5MP van mijn V1 voldoende voor mijn doeleinden, nu hebben we meer pixels is wel leuk voor croppen maar de ruis is in vgl. met de oudere toestellen met minder pixels wel toegenomen.
            Hoe presteert uw dsc-150 in huis met en zonder flits? Heb je ergens voorbeeld foto's van binnen huis?
            bedankt

Comment

ben deze namiddag bij mijn locale vakhandelaar de W150 gaan halen voor 155 Euro.
              De eerste foto's bij weinig licht in huis zien er echt veelbelovend uit, verrassend weinig ruis. Mis wel nu al de manuele instellingen die ik met mijn V1 wel had....

Comment

Working...
              X