Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

advies aanschaf eerste spiegelreflex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: advies aanschaf eerste spiegelreflex

    Oorspronkelijk geplaatst door Hilket Bekijk bericht
    ik vond de live view net een goed compromis voor als mijn partner (die zich niet zo verdiept in fotografie) ook een foto wil maken
    Point and shoot zoals met compact , dat gaat dus niet met de live view van Canon......
    Dus gewoon het oog aan de zoeker en niet dom doen

    Comment


    • #32
      Re: advies aanschaf eerste spiegelreflex

      Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
      Point and shoot zoals met compact , dat gaat dus niet met de live view van Canon......
      Dus gewoon het oog aan de zoeker en niet dom doen
      mhhh ik dacht dat dat net wel Live view was ...

      Live view
      De Canon 450D is de eerste Canon digitale spiegelreflexcamera met een scherpstelling functie tijdens het gebruik van Live-view waarbij het niet nodig is om de spiegel eerst neer te klappen. Er wordt gebruik gemaakt van contrast detectie om scherp te stellen, zoals ook bij compactcamera's gebeurd. Nadeel van deze methode is de snelheid van het scherp stellen; deze is namelijk nogal laag. In de praktijk duurt het gauw 2 tot 4 seconden voordat het gewenste punt scherp is.

      Gelukkig is tevens de op de Canon 40D gebruikte methode beschikbaar. Hierbij klapt de spiegel weer naar beneden en wordt er op de traditionele manier scherp gesteld. Zodra je de knop weer los laat klapt de spiegel weer ophoog en verschijnt er weer beeld op het scherm. Wanneer je Live-view geactiveerd hebt druk je op de * knop om scherp te stellen. De gewenste methode kun je in het menu opgeven.

      Vooral overstappers van compactcamera's zullen blij zijn met deze verbeterde Live-view. Het lijkt tenslotte sterk op de wat je gewend bent bij een compact camera. Ik kom nog steeds mensen tegen die raar opkijken wanneer ze horen dat je bij mijn digitale spiegelreflexcamera niet op het LCD scherm je compositie kunt bepalen. Bij de Canon 450D kan dit dus wel.

      Overigens zou ik niet aanraden om op deze manier je spiegelreflex te gebruiken, je mist behoorlijk wat stabiliteit waardoor je foto's snel onscherp kunnen worden. Daarbij is het ook niet de snelste manier van werken. Live-view blijft echter handig voor bijvoorbeeld product- en macrofotografie.

      bron: http://www.photofacts.nl/fotografie/...canon_450d.asp

      Comment


      • #33
        Re: advies aanschaf eerste spiegelreflex

        Oorspronkelijk geplaatst door Hilket Bekijk bericht
        mhhh ik dacht dat dat net wel Live view was ...

        Live view
        De Canon 450D is de eerste Canon digitale spiegelreflexcamera met een scherpstelling functie tijdens het gebruik van Live-view waarbij het niet nodig is om de spiegel eerst neer te klappen. Er wordt gebruik gemaakt van contrast detectie om scherp te stellen, zoals ook bij compactcamera's gebeurd. Nadeel van deze methode is de snelheid van het scherp stellen; deze is namelijk nogal laag. In de praktijk duurt het gauw 2 tot 4 seconden voordat het gewenste punt scherp is.

        Gelukkig is tevens de op de Canon 40D gebruikte methode beschikbaar. Hierbij klapt de spiegel weer naar beneden en wordt er op de traditionele manier scherp gesteld. Zodra je de knop weer los laat klapt de spiegel weer ophoog en verschijnt er weer beeld op het scherm. Wanneer je Live-view geactiveerd hebt druk je op de * knop om scherp te stellen. De gewenste methode kun je in het menu opgeven.

        Vooral overstappers van compactcamera's zullen blij zijn met deze verbeterde Live-view. Het lijkt tenslotte sterk op de wat je gewend bent bij een compact camera. Ik kom nog steeds mensen tegen die raar opkijken wanneer ze horen dat je bij mijn digitale spiegelreflexcamera niet op het LCD scherm je compositie kunt bepalen. Bij de Canon 450D kan dit dus wel.

        Overigens zou ik niet aanraden om op deze manier je spiegelreflex te gebruiken, je mist behoorlijk wat stabiliteit waardoor je foto's snel onscherp kunnen worden. Daarbij is het ook niet de snelste manier van werken. Live-view blijft echter handig voor bijvoorbeeld product- en macrofotografie.

        bron: http://www.photofacts.nl/fotografie/...canon_450d.asp
        Als je hieruit leest dat het een handige voorziening is waar je veel plezier van hebt, be my guest.....
        Mij voorspelling:
        Wordt domweg niet gebruikt, want belachelijk omslachtig.
        Heeft onder normale omstandigheden ook geen enkel voordeel

        Comment


        • #34
          Re: advies aanschaf eerste spiegelreflex

          Niet in België. dat is juist.

          Maar er bestaan winkels die deze kit hebben.
          Canon EOS 1000D+ EF-S 18-55 mm 3.5-5.6 IS+EF-S 55-250 mm 4.0-5.6 IS




          En er zijn er nog te vinden die de kit hebben.


          Oorspronkelijk geplaatst door Stijn. Bekijk bericht
          De 1000D in kit met 18-55 IS én 55-250 IS vind ik toch nergens hoor ... (wel in combinatie met een aantal ándere telelenzen)
          Greetz,

          Comment


          • #35
            Re: advies aanschaf eerste spiegelreflex

            owkeeeyyy massa's reacties over allerlei onderwerpen hier...

            ff back ontopic:
            gisteren ben ik naar studio 73 in geel gereden en heb me daar een camera aangeschaft
            zeer vriendelijke en correcte verkoopster, die alle mogelijke uitleg gaf, zowel voor- als nadelen van camera's en objectieven, mochten alle camera's en objectieven uittesten, alle tijd voor ons (toch een uur bezig geweest) zelfs alle knopjes uitgelegd etc. Perfecte service daar.

            Het is uiteindelijk toch de canon 450 D geworden, in het reeds genoemde pakket met de 2 IS lenzen, rugzak, statief, etc
            Zoals reeds gezegd met Nikon heb ik niets, met canon wel, dus alle nikon-fanaten het is verspilde moeite ;-)
            De canon 450D vond ik duidelijk beter dan de 1000 hoor. Lag veel beter in de hand, veel beter afgewerkt, 9 punts ipv 7 punt, ook veel sneller scherpgesteld, veel reactiever, groter scherm dat vanzelf uitgaat, ook beter zicht door het oculair zeg maar, etc etc had er echt een veel beter gevoel bij.
            En dan die lenzen, ik vond het verschil tussen met of zonder interne stabilisator echt wel opvallend (los uit de hand schieten, zonder statief dus) zonder de IS veel minder scherpe foto's.
            En als je dan toch de 2 IS lenzen wilt, dan is het echt wel de moeite om ietsjes meer te geven voor het betere toestel, want het prijsverschil is dan echt miniem gezien er dan ook meteen andere accessoires bijwaren (tas enzo moest ik ook sowieso kopen)
            Heb er dan ook meteen met het oog op onze reis een extra batterij en Uv filtertjes enzo bijgekocht. Uiteindelijk dus wel ruim boven budget gegaan, maar zeer tevreden met onze aankoop. Ik ben er zeker van dat ik hier lang plezier aan ga beleven.

            Heb gisterenavond alvast in het wilde weg wat foto's geschoten, on-ge-lofelijk wat een verschil zeg. Al die foto's waar ik vroeger zoveel moeite voor deed, met belichting en statief, schiet ik nu zo uit de losse pols 50 achter elkaar en ze zijn allemaal haarscherp...
            Bijvoorbeeld macro-opnames van mijn roborovski's in het terrarium (watervlugge mini-hamstertjes) vroeger altijd bewogen en onscherp, nu haar scherp, de ene na de andere, zelfs als ze bewegen, en dan zo'n mooie scherpte-diepte oh my god...
            I'm in love....


            nu de batterij aan het opladen dus 12u nagelbijtend wachten tot mijn speelgoedje weer klaar is voor de actie.

            Comment


            • #36
              Re: advies aanschaf eerste spiegelreflex

              Oorspronkelijk geplaatst door Floddermousie Bekijk bericht
              owkeeeyyy massa's reacties over allerlei onderwerpen hier...

              f

              nu de batterij aan het opladen dus 12u nagelbijtend wachten tot mijn speelgoedje weer klaar is voor de actie.
              12 uur?
              Mijn accu's voor 10D en 20D zijn in 1,5 uur vol..........

              Comment


              • #37
                Re: advies aanschaf eerste spiegelreflex

                Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                12 uur?
                Mijn accu's voor 10D en 20D zijn in 1,5 uur vol..........

                de verkoopster had gezegd dat de batterijen de eerste keer 12u moesten worden opgeladen
                is toch zo met de meeste toestellen? gsm's enzo ook
                normaal gezien duurt opladen idd maar 2u ofzo (volgens de handleiding)

                Comment


                • #38
                  Re: advies aanschaf eerste spiegelreflex

                  Veel plezier met je nieuwe fototoestel Floddermousie.
                  (Maar ik vind het toch wel een beetje spijtig dat je geen enkele keer naar een ander merk hebt willen kijken hoor.)

                  Comment


                  • #39
                    Re: advies aanschaf eerste spiegelreflex

                    Beste Floddermousie (,

                    Ik heb zelf de 450D en vind het een echte aanrader , prijs-kwaliteit. Heb ook heel wat vergelijkende tijdschriften doorgenomen, waaruit dat model telkens zeer goed naar voor kwam. Zelfs in vergelijking met de 40D (wat ook een fantastisch toestel is - maar duurder) bleek uit de testen dat de beeldkwaliteit even goed is. De 40D is wel degelijker (daarom ook zwaarder) en heeft uitgebreidere bedienings mogelijkheden. Wat ikzelf ook heel prettig vind aan de 450D is het grote display (zoals bij 40D), zodat je de foto's een stuk beter kunt zien op het toestel. (ik had hiervoor de 300D met heel klein display)
                    Tav lenzen : ja, beeldstabilisatie is de moeite waard omdat je dikwijls licht tekort komt waardoor je dan je kunt permitteren om je belichtingstijd iets langer te zetten, dan zonder IS lenzen.
                    Als je budget te beperkt is voor 450D en 2 lenzen (je hebt er wel 2 nodig hoor) , kun je ook evt beginnen met 1 lens en daarna een bijkopen.

                    tav winkel en prijs : ik heb ook goeie ervaring met topfoto in Duren, omdat het bijna webwinkelprijzen zijn, maar je toch goed advies kunt krijgen (ook door de telefoon !) en de eigenaar spreekt ook nederlands.
                    Verder : als ik iets dergelijks wil aanschaffen kijk ik eerst op kieskeurig.nl om uit te vinden wat de best mogelijke prijzen zijn voor een bepaalde combinatie. Dit zijn echter hoofdzakelijk webwinkels. Als je dan een echte winkel vindt waar de prijs slechts weinig hoger is, kun je beter in die winkel kopen. Als niet, dan koop ik gewoon op internet. De aard en aantal van de beoordelingsscores van de betreffende winkels leren je ook of die winkels betrouwbaar zijn.
                    success met je besluit....

                    Comment


                    • #40
                      Re: advies aanschaf eerste spiegelreflex

                      ter aanvulling op mijn vorig bericht : voor de "life view" als zodanig,moet je het niet doen...die besturing is onhandig en in de praktijk is in 99% vd gevallen het toch veel beter om met een SLR camera zelf door het objectief te kijken...

                      Comment


                      • #41
                        Re: advies aanschaf eerste spiegelreflex

                        beste montis, lees even mijn vorige berichten, ik heb dus al de 450D gekocht en ben er zeer tevreden mee

                        @gengske: ik heb wel naar anderen merken gekeken, maar ik ben hier al langer mee bezig dan vandaag
                        nog voor ik op het forum kwam had ik nu éénmaal al gekozen voor canon
                        ieder zijn voorkeur hè

                        Comment


                        • #42
                          Re: advies aanschaf eerste spiegelreflex

                          Oorspronkelijk geplaatst door Floddermousie Bekijk bericht
                          owkeeeyyy massa's reacties over allerlei onderwerpen hier...

                          ff back ontopic:
                          gisteren ben ik naar studio 73 in geel gereden en heb me daar een camera aangeschaft
                          zeer vriendelijke en correcte verkoopster, die alle mogelijke uitleg gaf, zowel voor- als nadelen van camera's en objectieven, mochten alle camera's en objectieven uittesten, alle tijd voor ons (toch een uur bezig geweest) zelfs alle knopjes uitgelegd etc. Perfecte service daar.

                          Het is uiteindelijk toch de canon 450 D geworden, in het reeds genoemde pakket met de 2 IS lenzen, rugzak, statief, etc
                          Kan je dat pakket eens juist omschrijven, welke Tarmac rugzak is het precies en welk statief?

                          Comment


                          • #43
                            Re: advies aanschaf eerste spiegelreflex

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hilket Bekijk bericht
                            Kan je dat pakket eens juist omschrijven, welke Tarmac rugzak is het precies en welk statief?
                            welke rugzak het is, geen idee feitelijk, er staat geen nummer op ofzo, enkel tamrac vanvoor
                            apart kostte die 59 euro

                            met het statief hetzelfde
                            het is een aluminium statief, uitschuifbaar tot mensenformaat zeg maar
                            zit in een transport zak
                            de prijs hiervan apart weet ik niet

                            beiden zeer bruikbaar, handig, stevig

                            echt wel een mooi pakket hoor

                            Comment

                            Working...
                            X