Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 40d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 40d

    Ben nu al een hele tijd in het bezit van een canon 350d maar nu de nieuwe 50d uitkomt is de prijs van de 40d serieus gezakt en ben ik dus aan het twijfelen om er zo eentje aan te schaffen, maar ik zit toch nog met een paar vraagjes. Ik ben voorlopig in het bezit van alleen een 28-135mm lens is deze goed in gebruik met de 40d en hoe zit het met die "err99" problemen die blijkbaar nogal eens voorkomen?
    Alvast bedankt
    Groetjes CrusH

  • #2
    Re: canon 40d

    Waarom zou deze lens niet goed werken?
    Tuurlijk zijn er betere
    Ik heb zelf nog geen error's gehad. [gelukkig]
    Alle camera's zijn zo uitgerust met een elektronica,dat er altijd wel
    iets kan gebeuren.
    Maar dan ook met elk merk
    Ik ben in ieder geval nog zeer tevreden.

    gr.ron.
    http://exhi-fotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: canon 40d

      bij de overstap naar de 14bits files, gaat je pc en bewerkings programmas het zwaar krijgen!..

      ben zelf ook moeten overstappen naar upgrade pc na de aankoop...mvg!
      Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

      http://pallenhoven.be

      Comment


      • #4
        Re: canon 40d

        Error 99 probleem is opgelost in firmware update 1.03.

        Corrects a rare phenomenon in which "Err 99" appears on the camera's display panel and LCD monitor and the shutter cannot be released due to the timing of pressing the shutter button.

        http://web.canon.jp/imaging/eosd/fir.../firmware.html
        Canon 450D | Canon 50D | Canon 10-22 mm f/3.5-4.5 USM | Canon 17-55 2.8 IS USM | Canon EF-S 18-200mm F/3.5-5.6 IS | Speedlight 430EX | Cokin Z-PRO (100mm) Filter System
        http://www.flickr.com/photos/dollias/

        Comment


        • #5
          Re: canon 40d

          Ik heb zelf alleen maar ervaring met de 350d en op forums lees je weleens dat lenzen toch precies anders "werken" met een ander toestel. Dat de foto's scherper zijn, brandpuntsafstand anders is,... vandaar mijn vraag.
          Groetjes CrusH

          Comment


          • #6
            Re: canon 40d

            Verwacht geen werelden van verschil wat betreft scherpte.
            De verschillen liggen op een veel subtieler vlak.
            Ik vind dit lastig om uit te leggen,maar voor de 40D heb ik de 400D gehad.
            De verschillen zijn voor mij: betere AF,sneller,ligt beter in de hand,spotmeting,
            Prisma [meer licht in de zoeker],lcd scherm op de camera,betere sluiter,minder ruis enz enz.
            De beeld kwaliteit is beter,maar misschien anders,dan dat je dat op het eerste gezicht
            zou zeggen.
            De sensor en de nieuwere electronica maken de camera beter,natuurlijk ook de lens maar
            je gaat dezelfde lens gebruiken.
            Zelf heb ik geen problemen ondervonden met trager werken van de PC met bewerkingen.
            Gebruik hier een Pentium 4 3.00mhz 1G intern.

            gr.ron.
            http://exhi-fotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: canon 40d

              Oorspronkelijk geplaatst door The Fish Bekijk bericht
              bij de overstap naar de 14bits files, gaat je pc en bewerkings programmas het zwaar krijgen!..

              ben zelf ook moeten overstappen naar upgrade pc na de aankoop...mvg!
              Wat is dit voor flauwe kul ? .. Die 14 bits hebben hoegenaamd niets te zien met je PC, in RAW worden zowel 12 als 14 bits "verpakt" in een 2byte woord van 16 bits. Enkel de raw compressie maakt er een ietsje grotere bestanden van .. als men u een PC upgrade heeft aangepraat op deze basis, dan heeft men u waarschijnlijk goed gerold !

              Comment


              • #8
                Re: canon 40d

                Oorspronkelijk geplaatst door crush Bekijk bericht
                Ben nu al een hele tijd in het bezit van een canon 350d maar nu de nieuwe 50d uitkomt is de prijs van de 40d serieus gezakt en ben ik dus aan het twijfelen om er zo eentje aan te schaffen, maar ik zit toch nog met een paar vraagjes. Ik ben voorlopig in het bezit van alleen een 28-135mm lens is deze goed in gebruik met de 40d en hoe zit het met die "err99" problemen die blijkbaar nogal eens voorkomen?
                Alvast bedankt
                Groetjes CrusH
                Ik heb mij een 40D aangeschaft ,zeker geen spijt van fantastisch toestel !!!
                en een goede prijs €1069,-- kit lens inbegrepen 17-85 is usm canon
                fantastische fotos en zeer scherp gedetailleerd ,goed in de hand ik heb die aangekocht bij
                "art & craft" te gent .aanrader !!
                ik streef naar goeie fotokes
                Canon 7D en Canon glas

                Comment


                • #9
                  Re: canon 40d

                  Is zeker goed in prijs gezakt, heb een jaar geleden nog 300 euro meer betaald voor dezelfde kit., wel nog 100 euro caschback gekregen toen.
                  Canon 40 D/EF-S 17-85 mm IS USM/ zonnekap/ EF 70-200 mm f/4 L IS USM/ circ.pol.filter BW/opzetflits 430 EX/ omnibounce.

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon 40d

                    Ik heb zelf de 400D en de 40D...
                    Met mijn 40D ondertussen meer dan 20.000 probleemloze kliks zonder error99. Is gewoon een prima toestel en in heel veel opzichten gewoon beter dan de 350D. Beter sluiter, minder ruis, sneller enz... Ik zou niet twijfelen, want de prijs ligt momenteel heel goed.

                    Rudy

                    www.vogelsvanbelgie.be
                    Mvg,
                    Rudy
                    www.vogelsvanbelgie.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon 40d

                      Vraag je af of je de nieuwe snufjes van de 50D nodig hebt ? Is dit niet zo dan zal de 40D je ongelooflijk veel plezier doen beleven. Dan heb je een heel goed toestel en haalbare prijs. Ik vind dit zelf een schitterend toestel. De kitlens vind ik ook wel ok, maar voor binnen koop je je best een iets lichtsterkere lens, maar die heb je misschien al.

                      De 50D is momenteel nog wat te hoog geprijsd, vind ik.

                      Comment

                      Working...
                      X