Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

advies aanschaf eerste spiegelreflex

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: advies aanschaf eerste spiegelreflex

damn ik weet het nog altijd niet

die studio 73 enzo, die link is voor een webshop, maar hebben ze ook een echte fysieke winkel?
    ik wil die dingen namelijk wel eens in handen hebben

of zijn die voordelige pakketten enkel online?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Floddermousie Bekijk bericht

die studio 73 enzo, die link is voor een webshop, maar hebben ze ook een echte fysieke winkel?
      ik wil die dingen namelijk wel eens in handen hebben

of zijn die voordelige pakketten enkel online?
      Ja, dat zijn ook fysieke winkels. De adressen moeten toch ergens op de website staan hoor.
      Foto Rubens in Wilrijk behoort tot dezelfde keten. Dat adres is Bist 82, 2610 Wilrijk. Maar ik weet natuurlijk niet of dat in je buurt ligt.
      Prijzen zijn in de winkel hetzelfde als op de website.

Edit: effe de adressen opgezocht voor je

Nieuwstraat 47
      2440 Geel

Korte Gasthuisstraat 55
      2300 Turnhout

Rondplein 5
      2400 Mol
      Last edited by Gengske; 15 november 2008, 13:20.

Comment

Ik heb heel recent, en online, bij " studio73 " mijn Canon EOS 450D EF-S 18-55 IS gekocht.
        Je kan er ook éérst via email vragen stellen over het product dat je zou willen kopen.
        Bij mijn bestelling was niet alles in één keer te leveren en voor wat ze moesten nazenden heb ik geen verzendingskosten moeten betalen. Zéér korte leverings tijd, want op 3 dagen na het ontvangst van de betaling was alles aangekomen in een zéér degelijke verzendingsdoos met inwendig isolatie materiaal. Zeer goede service vind ik.

Perfecto

Comment

tnx allebei voor de info
          aangezien ze veel goedkoper zijn dan de selexion, ga ik naar 1 van deze winkels gaan straks

heb het ff gegooglet, en zowel voor studio 73 in geel als de foto rubens in wilrijk ben ik 45min onderweg

welk van de 2 is de beste/grootste?

Comment

heb het ff gegooglet, en zowel voor studio 73 in geel als de foto rubens in wilrijk ben ik 45min onderweg

Ben nog nooit in Geel geweest, maar in Wilrijk zijn het wel heel vriendelijke mensen. (allemaal dames trouwens)

Comment

tnx allebei voor de info
              aangezien ze veel goedkoper zijn dan de selexion, ga ik naar 1 van deze winkels gaan straks

In geel staat er groot deel van de winkel vol met tassen, vond niet dat er toen echt veel stond
              ik ook wel voor een tas dus dat kwam goed uit
              Canon EOS400D/Canon 18-55/Sigma 70-300 APO DG/Sigma17-70/Sigma10-20/Canon 70-200L F2.8/Canon 50mm F1.4/Canon 85mmF1.8http://www.flickr.com/photos/daan330/

Comment

Waar haal je dit???
                De 450 en 1000D worden wel degelijk alle 2 met dezelfde kitlens verkocht.

[QUOTE=Stijn.;2051617]De 450D wordt in kit met die lenzen verkocht, de 1000D niet. Bij de 1000D zou je dus body + lenzen apart moeten kopen, wat het prijsverschil al heel wat kleiner maakt. QUOTE]
                Greetz,

Comment

Ik raad de 1000D aan met 18-55 IS en eventueel ook de 55-250 IS
                  Over de 450D worden nogal wat problemen gerapporteerd met belichting en AF, over de 1000D zo goed als niet .
                  Voor een beginner heeft een 1000D geen enkele beperking, tegen de tijd dat dat ding een beperking zou kunnen zijn ben je al 2 camera's verder.
                  Beeldkwaliteit wordt overal zeer goed beoordeeld.

Comment

bedankt voor alle reacties

mijn budget was oorspronkelijk 500 euro
                    nu kan ik dat wel een beetje rekken
                    maar zeker geen camera's van vb 1069 euro ;-)

ivm de canon 450D-kit, ik ben er ook van overtuigd dat die niet duur is voor wat het is, maar het gaat hier wel om veel geld
                    ik ben nog studente dus het budget is beperkt

ik ben geneigd om voor de 1000D kit te gaan met de 2 lenzen bij
                    het enige waar ik dan aan twijfel is het feit dat die lenzen geen interne stabilisator hebben...

wat is "spotmeting"?

indien uw budget redelijk beperkt is zou ik ook hier eens kijken :

heb hier ook net m'n 40D besteld voor 650 euro + verzending, een goeie 100 euro minder dan bij reeds bovenvermelde shops.
                    Canon : 5D2 + grip | 24-105 4.0L | 135 2L | 70-200 4.0L | 50 1.4 | 85 1.8 | 1.4x Extender II | 580exII
                    Fuji : Fuji X10

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                      Ik ben zelf van Tienen en rij meestal naar top-foto in Düren (Duitsland). Op een uur ben je er (voor mij dezelfde afstand als Fotokonijnenberg) en Ingo Albert spreekt perfect Nederlands . Goeie service & goeie prijzen. www.top-foto.de.

bwa het goedkoopst ( dat ik totnogtoe heb gevonden) is Kamera Express

een voorbeeldje Canon 450D met 18-200 IS

Bij top-foto= 999 euro
                      bij kamera-express = 899 euro

Trouwens voortbordurend op deze discussie. Daarstraks ben ik naar de Fnac gegaan om de Nikon D40 eens in mijn handen te nemen. Helaas was die er niet maar wel de D60 en daarnaast de Canon 450D en ik vind dat de Canon 450D veel beter in mijn handen ligt. Ook een stuk lichter is, al kan dat niet volgens de specificaties. Ik ben altijd van een Nikon uitgegaan, omdat ik zelf een oude Nikon compact heb en vrienden me dat aanraadden. Maar nu slaat de twijfel toch wel heel erg toe ... omdat de meesten hier zeggen dat het verschil tussen een Nikon en Canon vooral een persoonlijke keuze is ....

Ik was bijna zeker van mijn starterscombo: Nikon D40 + 18-55VR of Nikon D40 +18-200VR

En nu ben ik wel heel erg aan twijfelen omdat

- die Canon 450D toch een stukje duurder is
                      - ik lovende reviews lees over de Nikon D40 als ideale instapper
                      - (eigenlijk een schandalig argument) die 450D live view heeft en mijn lief dat een pluspunt vindt

Het komt er eigenlijk op neer dat ik me de laatste twee maanden verdiept heb in de Nikon D40 en de lenzen en eigenlijk niets afweet over Canon. Dus mijn research kan helemaal opnieuw beginnen ... zucht ...

ik zal hier maar eens starten op het forum ...

SMcLean was me net voor
                      Last edited by Hilket; 15 november 2008, 16:53. Reden: SMcLean was me net voor :)

Comment

en om me even te mengen in deze discussie,

NACHTFOTOGRAFIE, of toch bij redelijke duisternis, ook voor in donkere kerken en zo,....

lukt dit met een nikon D40-D60 en die VR kit lens????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hilket Bekijk bericht
                          bwa het goedkoopst ( dat ik totnogtoe heb gevonden) is Kamera Express

een voorbeeldje Canon 450D met 18-200 IS

Bij top-foto= 999 euro

SMcLean was me net voor
                          Van de live view van Canon moet je je weinig voorstellen, daar heb je vrijwel niks aan, dan komt de Sony A 300 in beeld.
                          Wil je toch Canon , dan is de 1000D prima....denk zelfs te verkiezen boven 450D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elias86 Bekijk bericht
                            en om me even te mengen in deze discussie,

NACHTFOTOGRAFIE, of toch bij redelijke duisternis, ook voor in donkere kerken en zo,....

lukt dit met een nikon D40-D60 en die VR kit lens????
                            Op een statief: Ja

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                              Van de live view van Canon moet je je weinig voorstellen, daar heb je vrijwel niks aan, dan komt de Sony A 300 in beeld.
                              Wil je toch Canon , dan is de 1000D prima....denk zelfs te verkiezen boven 450D
                              ik vond de live view net een goed compromis voor als mijn partner (die zich niet zo verdiept in fotografie) ook een foto wil maken

Comment

De 1000D in kit met 18-55 IS én 55-250 IS vind ik toch nergens hoor ... (wel in combinatie met een aantal ándere telelenzen)

Oorspronkelijk geplaatst door zippie Bekijk bericht
                                Waar haal je dit???
                                De 450 en 1000D worden wel degelijk alle 2 met dezelfde kitlens verkocht.

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn. Bekijk bericht
                                De 450D wordt in kit met die lenzen verkocht, de 1000D niet. Bij de 1000D zou je dus body + lenzen apart moeten kopen, wat het prijsverschil al heel wat kleiner maakt.
                                Last edited by Stijn.; 15 november 2008, 18:12. Reden: quotes niet in orde
                                blog

Comment

Working...
                                X