Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300 - firmware-upgrade

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D300 - firmware-upgrade

Ik zie dat er een nieuwe versie firmware ter beschikking is. Mijn vraag nu : is dat absoluut noodzakelijk deze upgrade ? Secundo : de gemakkelijkste weg is dat : de versies (A en B) een na een installeren via de kaart ? Alle tips van harte welkom, heb wat schrik om eraan te beginnen...

Re: D300 - firmware-upgrade

Versie A en B moeten apart geïnstalleerd worden.
    Gebruik een lege geheugenkaart die je in de camera geformatteerd hebt.
    Daarna versie A erop plaatsen in de hoofddirectory (niet in een map!)
    Versie A upgraden en daarna terug de kaart formatteren en hetzelfde doen met versie B

groetjes,

Comment

Dank. Ik formateer dus de geheugenkaart via het toestel. Die maakt er automatisch een directory op DCM. Dus NIET in deze directory ! maar gewoon er onder ? Het copiëren mag dus toch wel gebeuren via mijn pc, want ik kan de geheugenkaart in mijn pc steken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
        is dat absoluut noodzakelijk deze upgrade ?
        Naast de vele andere aanpassingen zijn de verbeterde automatische witbalans en scherpstelling al genoeg reden om deze upgrade uit te voeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
          Dank. Ik formateer dus de geheugenkaart via het toestel. Die maakt er automatisch een directory op DCM. Dus NIET in deze directory ! maar gewoon er onder ? Het copiëren mag dus toch wel gebeuren via mijn pc, want ik kan de geheugenkaart in mijn pc steken.
          Inderdaad niet in deze directory maar gewoon ernaast.
          Via een kaartlezer is geen probleem. Heb het ook zo gedaan

groetjes,

Comment

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik behalve de zichtbare andere getallen bij auto-iso er niks van gemerkt heb.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ok, upgrade voltooid ! Dank voor de help !

Comment

Working...
              X