Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nkon D60, blauwige foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nkon D60, blauwige foto's

Hallo allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Joris en nieuw hier. Ik ben een rasechter Ollander, maar dat is eigenlijk Noord België. Sinds een paar dagen en na maanden van afwegen en dubben ben ik de trotse eigenaar van een Nikon D60. Nu valt het mij op dat mijn foto's allemaal een blauwige kleur hebben. Ik dacht eerst dat ik nog moet oefenen met de witbalans maar na het bekijken van de foto's op dit forum zag ik dat een heleboel foto's die forumgebruikers hebben gemaakt met hun D60 zo een blauwige kleur hebben (o.a. de voetbalfoto's in de beginnershoek) is dit gewoon voor de Nikon D60? Het stoort mij heel erg. Ik bewerk de meeste foto's in photoshop. Daar haal ik wat van het blauw eruit zodat het gras echt groen is, maar dat kan toch nooit de bedoeling zijn van een camera. Ligt het aan de camera? Of aan ons, gebruikers?

Groet,

Joran

Re: Nkon D60, blauwige foto's

Op zo een vraag kun je alleen een goed antwoord geven d.m.v. een voorbeeld.
    Dus link/plaats hier eens een onbewerkte foto voorzien van alle exif gegevens.
    mvg
    Antoine

Comment

ik heb dat een tijdje gehad met men fuji S2, maar dat was omdat er een filter op de lens zat die dat dat veroorzaakte.
      Maar dat gaat wrs bij je D60 niet het geval zijn.
      hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Oei, daar moet ik eerst eens even mee aan de slag. Ik had het al geprobeerd maar dat lukt tot nu toe nog maar niet.
        Het viel me gewoon op toen ik de foto's van ander D60 gebruikers zag. Ik pikte de D60 foto's er zo uit voordat ik had gekeken welke camera werd gebruikt. Ik dacht dat er misschien meer D60 bezitters dit herkenden. Wie weet ligt het wel aan de kit lens? Ik weet het niet.
        Ik ga eens even ermee aan de slag om het plaatsen van een foto onder de knie te krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisA Bekijk bericht
          Oei, daar moet ik eerst eens even mee aan de slag. Ik had het al geprobeerd maar dat lukt tot nu toe nog maar niet.
          Het viel me gewoon op toen ik de foto's van ander D60 gebruikers zag. Ik pikte de D60 foto's er zo uit voordat ik had gekeken welke camera werd gebruikt. Ik dacht dat er misschien meer D60 bezitters dit herkenden. Wie weet ligt het wel aan de kit lens? Ik weet het niet.
          Ik ga eens even ermee aan de slag om het plaatsen van een foto onder de knie te krijgen.
          Sorry, ik reageerde op de eerste reactie, die van een foto plaatsen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisA Bekijk bericht
            Ik heb je een PM gestuurd.
            mvg
            Antoine

Comment

Ik geloof dat het gelukt is om een foto te plaatsen. Ik weet niet of dat ook in dit forum kan en heb hem voor de zekerheid in de beginnershoek gezet.

Comment

Je had beter de foto hier kunnen linken/plaatsen.
                Nu lopen er twee topics over hetzelfde onderwerp.

Ik stel dan ook voor om verdere reacties te plaatsen in het topic:

mvg
                Antoine

Comment

Sorry, ik wist niet dat ik hier ook foto's mocht zetten. Nieuw hier. Dan weet ik het voor de volgende keer.

Comment

Working...
                  X