Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 50D kopen of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EOS 50D kopen of niet?

Ik zit nu even te twijfelen, ik heb al lang een oogje op de 50D omdat zijn specs exact zijn wat ik nodig heb. Ik zou hem willen bestellen, maar ik hoor dat er zooooveel problemen zijn met die err99 dat velen hem de eerste week alweer moeten binnensteken voor reparatie! Ik heb alvast de nieuwste firmware gedownload (1.03) die volgens Canon de err99 weghaalt, maar helpt het ook? En is daarmee ook het probleem opgelost? Want een error duid op een probleem, en dan moet niet alleen de melding maar ook het probleem aangepakt worden vind ik.

Ik vertrek binnen een kleine 3 weken naar Australië en wil een goeie cam meehebben. De 50D leek mij ideaal, maar de error meldingen overspoelen mij... Wat moet ik doen? Is het echt zo erg gesteld met de 50D? Of valt het toch nog allemaal mee? Ik hoor het graag!

Alvast bedankt!

Bart
    www.weerfotos.be Canon EOS 6D ~ 16-35mm ~ 24-105mm ~ 100-400mm ~ Canon EF28mm f2.8

Re: Canon EOS 50D kopen of niet?

Ik heb 2 keer een err99 gehad op een paar duizend foto's.
    De nieuwe firmware heb ik er nog niet op gezet.

Ik vind dat dat niet kan, een nieuw toestel hoort feilloos te werken, maar anderzijds is het ook geen groot probleem: batterijen er even uit en weer in en het is opgelost.
    Of die melding daadwerkelijk duidt op een probleem weet ik niet: het lijkt erop dat de melding zelf het probleem is.

Ik dacht dat een firmware update het wel zou verhelpen, maar anderzijds heb ik ook gehoord dat dat niet (altijd?) het geval is.

Aangezien ik er niet echt last van heb heb ik hem ook nog niet terug gestuurd - maar als ik hoor dat het niet met firmware updates opgelost geraakt gaat hij natuurlijk wel terug op een moment dat ik hem kan missen.

Comment

ik heb gistern err 99 gehad maar batterij was leeg
      dit is eerste keer op een duizendtal kliks

Comment

Ok dat klinkt niet al te slecht!... Nog mensen met ervaringen? (hoe meer hoe liever!)
        www.weerfotos.be Canon EOS 6D ~ 16-35mm ~ 24-105mm ~ 100-400mm ~ Canon EF28mm f2.8

Comment

Ik heb nu +/- 1750 klicks en zit nog met de firmware 1.01 en voorlopig nog geen err of andere problemen gehad .
          CANON 50D : EF 70-200 f/2.8 IS USM , EFS 17-85mm IS USM , EF 50mm f/1.8 II , EF 35-70 f/3.5-4.5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tartarus Bekijk bericht
            Ik heb nu +/- 1750 klicks en zit nog met de firmware 1.01 en voorlopig nog geen err of andere problemen gehad .
            Idem hier...maar draai firmware 1.03
            Ivan
            http://www.henderix.be

Comment

Ik heb mijne juist na 4 camera's getest te hebben op stof op sensor.

Alle met stof, op de 5de zaten (maar) een paar minime stofjes op.

Denk dat 100% stofvrij niet bestaat maar veel mag er toch niet opzitten.

Dus eerst testen voor aankoop, dit geldt voor elk toestel.
              http://www.pbase.com/mv1

Comment

Tot nu toe nog geen problemen gehad met mijn 50D
                Canon 50D - Canon 70 - 200 F2.8 L IS - Canon 24 - 105 F4.0 L IS - Canon 50 F1.8 II - Canon Speedlight 430 EX II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Bruyn Bekijk bericht
                  Ik zit nu even te twijfelen, ik heb al lang een oogje op de 50D omdat zijn specs exact zijn wat ik nodig heb. Ik zou hem willen bestellen, maar ik hoor dat er zooooveel problemen zijn met die err99 dat velen hem de eerste week alweer moeten binnensteken voor reparatie! Ik heb alvast de nieuwste firmware gedownload (1.03) die volgens Canon de err99 weghaalt, maar helpt het ook? En is daarmee ook het probleem opgelost? Want een error duid op een probleem, en dan moet niet alleen de melding maar ook het probleem aangepakt worden vind ik.

Ik vertrek binnen een kleine 3 weken naar Australië en wil een goeie cam meehebben. De 50D leek mij ideaal, maar de error meldingen overspoelen mij... Wat moet ik doen? Is het echt zo erg gesteld met de 50D? Of valt het toch nog allemaal mee? Ik hoor het graag!

Alvast bedankt!

Bart
                  De eerste dag 1 maal err99 gehad. Batterij terug geplaats en de firmware 1.03 gedownload. Heb juist een reportage van een halve dag gemaakt (160 foto's) en geen enkel probleem gehad. Heb zowel met flits als zonder flits gewerkt. Ook een paar beelden met ISO 1600 zonder flits natuurlijk.
                  Buiten mijn 50d werk ik met de canonlens 28-70mm 2.8 en de 75-300mm. Zal mij kortelings de 12-22 van Tokina aanschaffen omdat die zeer goede karakteristieken haalt.

Comment

Valt allemaal dus nog wel mee zo te horen!

iemand ervaring met de 17-85mm van Canon?

Comment

ik heb mijn 40D moeten binnendoen na error's99. In het begin ging het weg door de camera aan en uit te zetten. Maar telkens ik mijn batterijen oplaadde deed hij in het begin niks anders dan error 99 te geven! Na veelvuldig aan en uit zetten ging het uiteindelijk weg! Tot op die ene dag dat hij alleen error 99 gaf en niks anders meer deed. Ik heb hem binnen gedaan! Bij canon zeggen ze dat het aan de spiegel ligt! Kostprijs reparatie 265 euro! Toestel is 6 maand oud! Ik heb nu een 50d en tot zover geen problemen! Ik hou men hart vast!............ Voor de rest ben ik heel tevreden van canon! Die 17-85 is usm is een zeer goede zoomlens maar ik heb ze verkocht voor een 24-70 2.8 l . Lichtsterker maar veel duurder natuurlijk! Mvg
                      Jan
                      Canon 50D-70-200 l 2.8 is usm-16-35 2.8 II L-24-70 2.8 L-15mm 2.8 fisheye-50mm 1.8 II- 580EXII- Lowepro computrekker plus- Een verlanglijstje om L tegen te zeggen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Bruyn Bekijk bericht
                        iemand ervaring met de 17-85mm van Canon?
                        Ik heb daarstraks de 50D aangeschaft , en ik heb binnen met de 17-85 een paar foto's genomen , en daarna de batterij volledig opgeladen .Ik ga morgenvroeg als het weer meezit de 11 november viering waarnemen met de nieuwe 50D , en ik ga de 70-200 2.8 IS ook terzelfde tijd eens proberen.
                        Ik heb ook de 101 firmware opstaan.
                        Groeten ,

Rohnny
                        Groeten , VDSDigit@l

Comment

Working...
                        X