Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

olympus E520 met flitskuren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • olympus E520 met flitskuren

    Gisteren uitleg gegeven over onderwaterbehuizing en camera's.Iemand in de club heeft een E520 aangeschaft,maar toen ik hem uitteste op het witbord van de klaslokaal deed hij iets wat ik niet goed begreep.Bij SNC-motiefprogramma's (nachtfotografie,avondfotografie en kaarslicht)maakte de camera uitsekende foto's.Echter in manueel met flits en op bv. 1/15 - F50 kregen we een donkere foto'.Nog op verschillende standen geprobeerd maar resultaat blijf gelijk.
    Dan maar boekje erbij genomen,en daar ik ook met een Olympus fotografeer(uz 560 sp) en de programma's bijna identiek zijn,dacht ik het vlug te kunnen oplossen.Slave,my custom instelling,
    hum niks te vinden.Beetje gefrustreerd camera af gesloten,en Johan verteld dat ik op BD een noodkreet zal mailen.
    Kent iemand dit probleem???Help

  • #2
    Re: olympus E520 met flitskuren

    Is f50 niet een erg klein gaatje om nog licht door te krijgen?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: olympus E520 met flitskuren

      Ik vermoed dat dat 5.0 moet zijn ? Voor zover ik weet bestaan er geen camera's die tot f50 gaan... Mijn E500 houdt het voor bekeken bij F22 ;-).

      Heb juist eens een testje gedaan met mijn E500. Bij verlichting van een gloeilampje (en dus redelijk donkere kamer), eens mijn joystickje gefotografeerd op F5.0 en 1/15 sec. op +/- 1 meter afstand. En dat werkt zonder problemen... Zowel in manueel, P of A.

      Hoe ver staat dat onderwerp eigenlijk van je camera af ? Als je iets op 3-4 m wil fotograferen, zal dat niet echt lukken lukken (daar is die interne flash veel te zwak voor). Maar dat zal wel niet het probleem zijn, als het op die andere wel programma's lukt...

      K'heb er jammer genoeg ook geen verklaring voor. Als ALLE instellingen hetzelfde zijn, dan moet je evenveel licht binnenkrijgen hé.
      In die manuele stand : hoe is de flitssterkte ingesteld ?
      Als je gelijk op de knop om de flits uit te klappen, en het knopje van de belichtingscompensatie indrukt (als je nog kan volgen) dan kan je dat instellen... Standaard staat dat in het midden.
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #4
        Re: olympus E520 met flitskuren

        Kijk eens in de exif van de goede foto's wat daar de waarden van diafragma en sluitertijd waren.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: olympus E520 met flitskuren

          dus duidelijk 5.6,afstand van het flitsen minder dan 2 meter,op een wit bord met daarop tekeningen en klevers.Dus normaal volledig overbelicht????
          goed idee om eens in exif te kijken
          Last edited by rodezee; 3 november 2008, 23:45.

          Comment

          Working...
          X