Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Forfaitair bedrag voor herstelling bij Olympus?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Forfaitair bedrag voor herstelling bij Olympus?

Ik heb stukken aan mijn camera, niet erg denk ik.
    Toen ik informeerde hoeveel me dit zou kosten kreeg ik onmiddellijk het bedrag van 177 euro ongeveer.
    Toen ik vroeg dat dit toch zo veel was kreeg ik het antwoord dat het een forfaitair bedrag is voor herstellingen bij Olympus en dat je dan ook een half jaar garantie krijgt.
    Hebben jullie hiermee ervaring? Ik vind dit toch een beetje eigenaardig ... Wat als het een kleinigheidje is?
    Peter

http://www.belekes.be/

Olympus heeft inderdaad een "vanaf" prijs wat er ook aan mankeert. Lager dan dat doen ze niets en als ze het veel werk vinden wordt het bedrag hoger. Bij Canon kost een vervanging van een D30/60 sluiter 150 euro, bij Olympus zal dat wel stukken duurder zijn.
    Canon EOS-10D
    Tamron 70-210 f2.8 +2x convertor
    Canon 28-135 IS
    Canon 50mm f1.8 mk 1
    Cosina 19-35 voor de benodigde groothoek
    2x Metz MZ54-3 flash

Comment

Heb ik vroeger eens tegengekomen met een Hp printer. Hij wou niet meer printen, ik terug naar de winkel ermee (buiten garantie) en dat was dan een bedrag van ietsjes meer dan 5000 frankjes. Heb dan maar een nieuwe gekocht. De verkoper vertelde dat dit bedrag voor alles hetzelfde was, ook al was het een vijsje aandraaien, of een volledig nieuw stuk erin steken.
      http://www.vannecke.be
      Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
      Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

Ja, ze hanteren een vast minimum bedrag per camera. Voor mijn Olympus (lens eraf) was dat ook diezelfde 177 euro. Bedenk wel dat hier de marge van de fotohandelaar nog bij komt! Dat was bij mij althans zo.

Toen ik belde naar de Olympus reparatiedienst bleek dat ik 'm niet zelf daar mocht inleveren. Dat moest via de vakhandel of een camerareparateur lopen. Totale kosten werden daardoor bijna 220 euro! Voor die 43 euro heeft de reparateur de camera alleen maar hoeven op te sturen & enige tijd later weer in ontvangst nemen..., gelukkig was ik verzekerd.

Comment

Working...
        X