Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon PowerShot G10 / Nikon P6000 keuze

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon PowerShot G10 / Nikon P6000 keuze

Ik heb de mazzel dat ik voor sinterklaas een compact camera krijg van mijn vriendin
    en zij was zo slim om me zelf te laten kiezen om teleurstelling te voorkomen.
    De keuze is gevallen op een Canon Powershot G10 of een Nikon P6000.
    Nu fotografeer ik met Nikon spullen en vanzelf sprekend zou dan zijn om de
    Nikon P6000 te kiezen omdat dat dan samenwerkt met de software en flitsers bijvoorbeeld.
    Maar ik ik twijfel omdat de Canon ook een zeer goed toestel is.
    Nu heb ik zitten struinen op het net na voordelen en nadelen tenopzichte van de twee
    cameraatjes maar hoe meer ik zoek en lees hoe minder ik mijn keuze kan maken.
    Zijn er hier op het forum ook gebruikers die voor en nadelen weten en waar speciefiek op te letten.
    Ik wil de camera voor gewoon alledaags gebruik gaan gebruiken en hij zal waarschijnlijk veel in mijn
    sporttas vertoeven omdat dan eindelijk eens wat sport foto's kan maken als ik zelf sport en niet een
    tas vol foto spul mee hoef te slepen.
    De foto's worden voornamelijk binnen gemaakt.

gr.
    Elmo

Re: Canon PowerShot G10 / Nikon P6000 keuze

Internet is mooi hé, ge vraagt wat en voila, iemand doet zowaar een volledige vergelijking speciaal voor jou : http://www.luminous-landscape.com/re...tleships.shtml

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      Internet is mooi hé, ge vraagt wat en voila, iemand doet zowaar een volledige vergelijking speciaal voor jou : http://www.luminous-landscape.com/re...tleships.shtml
      En die had ik nog niet gelezen ... bedankt toch maar ga effe lezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elmo60 Bekijk bericht
        En die had ik nog niet gelezen ... bedankt toch maar ga effe lezen.
        Ik heb de vergelijking ook even gelezen, het is heel duidelijk welke camera je moet kiezen als je de beste beeldkwaliteit wil (G10).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Ik heb de vergelijking ook even gelezen, het is heel duidelijk welke camera je moet kiezen als je de beste beeldkwaliteit wil (G10).
          Tot die conclusie ben ik ook gekomen.
          Maar buiten het beeldkwaliteit is er nog veel meer dat deze G10 de Nikon overtreft.
          Na het lezen van deze review en de nadelen van de Nikon ga ik dus de Canon aanschaffen
          maar ik zal natuurlijk in de winkel ook even kijken naar de Nikon.
          Wordt morgen een leuke dag want ik koop ook nog een Nikon 24-70 2.8

Comment

Het was een vruchtbare dag

24-70 en de G10

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elmo60 Bekijk bericht
              WAT is dat lelijk ding daar helemaal links? Je weet toch échte mannen het ZONDER doen hé .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                WAT is dat lelijk ding daar helemaal links? Je weet toch échte mannen het ZONDER doen hé .
                Ja ja Ik weet het ik ben een mietje GEWORDEN...
                Het kreng was nog duur ook....

Comment

Ik zoek een compact toestel voor een door reis door chili en Argentinië. Wat mij extra leuk lijkt aan dit toestel is dat het een GPS functie heeft en bijna alle mogelijkheden van een reflex camera. Kent iemand een alternatief voor de Nikon P6000?
                  BD0724BE

Nikon D 80

Comment

Tja, ik heb een Canon G10 maar om nou te zeggen dat ik er blij mee ben...nee dus. Het is één van de weinige camera's waar ik niet goed mee overweg kan. Ja, ik weet het, dat ligt aan mij maar jammer is het wel. Zo houd ik steeds mijn vinger voor de flits en moet ik er echt over denken om dat niet te doen. Ook is de shutterlag - voor mij - veel te lang en sportopnamen kun je wel vergeten. Eigenlijk vind ik het een prachtige maar voor mij onhandige camera. En wat heb ik altijd bij me? Een Canon Powershot A570 is want op de één of andere manier kan ik daar wél goed mee omgaan. De Nikon P6000 ken ik niet maar als de TS een G10 wil kopen zou ik hem willen adviseren daar eerst langdurig mee te "spelen".

Comment

Bedankt voor de info maar voor de reis te maken had ik graag een ingebouwde GPS om van zelf de foto's terug te taggen aan hun originele locatie,
                      BD0724BE

Nikon D 80

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koen_ Bekijk bericht
                        Ik zoek een compact toestel voor een door reis door chili en Argentinië. Wat mij extra leuk lijkt aan dit toestel is dat het een GPS functie heeft en bijna alle mogelijkheden van een reflex camera. Kent iemand een alternatief voor de Nikon P6000?

Volgens mij is de Nikon het enige toestel dat GPS gegevens opslaat in de foto zonder extra hulpmiddelen zoals een aparte ontvanger.

Een alternatief is werken met een GPS-tracker zoals de Gistecq DPL700.

Veel Geotagplezier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koen_ Bekijk bericht
                          Bedankt voor de info maar voor de reis te maken had ik graag een ingebouwde GPS om van zelf de foto's terug te taggen aan hun originele locatie,
                          Lijkt me ook leuk. Jammer dat er niet meer toestellen dit hebben. Voor zo ver ik weet is
                          dit het enige. Dus als je het per se wilt, en geen aparte ontvanger, dan zul je er de iets
                          mindere kanten van deze camera moeten bijnemen, vrees ik.
                          (Kan me wel niet goed voorstellen dat andere merken er niet al vlug mee op de proppen
                          komen.)

Comment

Ik moet de camera pas hebben in augustus dus niemand die weet of cannon iets gepland heeft tegen dan?
                            BD0724BE

Nikon D 80

Comment

Working...
                            X