Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel foto's kan men maken voor...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoeveel foto's kan men maken voor...

...de sluiter het begeeft.
    Dag mensen, sommige zullen lachen met deze vraag maar ik wou het toch even weten. Hoeveel foto's kan men ongeveer maken alvorens de sluiter het begeeft ?
    Mvg Patrick Billen, alias Tommie
    www.wondermooi.be
    www.patrickbillen.be

Ik weet het niet, maar het is helemaal geen domme vraag. Het is gewoon een feit.
    Hopelijk krijg je reply's, want dit interesseert me ook.
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Originally posted by Tommie
      Dag mensen, sommige zullen lachen met deze vraag maar ik wou het toch even weten. Hoeveel foto's kan men ongeveer maken alvorens de sluiter het begeeft ?
      Geen domme vraag at all.
      Van Nikon dacht ik dat ze een levensduur van 30.000 foto's garanderen. Dus je moet toch wel al echt superveel foto's nemen eer je problemen mag verwachten .

Henk

Comment

30.000 foto's garanderen
        vind ik infeite niet zoveel, zeker als je een digitaal fototoestel hebt experimenteer je veel en kom je al gauw aan 5000 of meer foto per jaar.
        visit my website : http://www.freewallpapersite.com

Comment

Originally posted by fredericrom
          vind ik infeite niet zoveel, zeker als je een digitaal fototoestel hebt experimenteer je veel en kom je al gauw aan 5000 of meer foto per jaar.
          Dan is dat nog altijd 6 jaar eer je mogelijks (het hoeft zo snel niet te zijn) problemen kunt beginnen verwachten. Als je je toestel zo intens gebruikt, lijkt het me niet meer dan normaal dat je binnen de 6 jaar wel eens een slijtage-defect zult hebben.

Henk

Comment

Originally posted by fredericrom
            30.000 foto's garanderen
            Mmmhh, in 2 maanden 6200 beeldjes, dat betekent binnen een jaar is het over....?

mvg,
            Z900
            Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Comment

Is deze topic al niet aan bod geweest?
              't Kan ook zijn dat het bij dpreview was. Was een paar dagen geleden. 't Getal van 30000 kwam dan ook naar voren.
              'k Ga vanavond eens zoeken waar ik het gevonden had.

Greetz, Bart.

Comment

'k Heb het gevonden, was inderdaad bij depreview.
                Hieronder de link:http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1010&message=5565073

Greetz, Bart

Ps. Je kunt er natuurlijk nog over discussieren he.

Comment

@Bartvandsan : Was idd op dpreview, canon forum. Iemand vroeg hoelang de G3 eigenlijk meeging.
                  http://www.vannecke.be
                  Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
                  Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

De pro-toestellen van Canon blijken een rating van 150,000 keer te hebben:
                    http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1021&message=1752911

Deze threads kunnen wel interessant zijn:
                    http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1021&message=5412361

Herstellen van de sluiter is niet zo duur ($150):
                    http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1021&message=4185315

Jörg
                    Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

Comment

Inderdaad Wunjo, ging over een G3. Mijn interesse ging eerder daar naartoe...

Greetz

Comment

Mijn posting hierboven was van toepassing op SLRs. Bij compacte cameras zit het hoogst waarschijnlijk anders: de meeste digitale compacte hebben geen fysische sluiter (anders zou een LCD preview niet mogelijk zijn). Hierbij wordt als het ware een afgemeten tijd genomen en de data in deze tijd gemeten wordt in beschouwing genomen voor de foto.

Jörg

Comment

Originally posted by henkvw

Geen domme vraag at all.
                          Van Nikon dacht ik dat ze een levensduur van 30.000 foto's garanderen. Dus je moet toch wel al echt superveel foto's nemen eer je problemen mag verwachten .

Henk

Als het 30000 zou zijn dan is het weinig vind ik , had liever op 300000 gehoopt
                          Mvg Patrick Billen, alias Tommie
                          www.wondermooi.be
                          www.patrickbillen.be

Comment

'k Was eigenlijk een klein beetje geschrokken van dat lage getal. 'k Hoop ook dat het toch wel iets meer is. Het kost weliswaar maar 150€om een sluiter te vervangen maar 't is toch veel geld.

Greetz, Bart

Comment

Originally posted by Bartvandsan
                              'k Was eigenlijk een klein beetje geschrokken van dat lage getal. 'k Hoop ook dat het toch wel iets meer is. Het kost weliswaar maar 150€om een sluiter te vervangen maar 't is toch veel geld.
                              Op de threads waar ik naar verwees zijn er tal van reacties van mensen die veel meer dan 30.000 foto's getrokken hebben. Nergens bij Nikon is dit getal te vinden - in tegenstelling tot die 150.000 van de Canon-pro toestellen - dus in welke mate die 30.000 klopt, blijft een vraag.

Overigens, vermits je met een G3 zit, is er geen fysische sluiter aanwezig. De thread waar je naar verwees handelt eigenlijk eerder over de MTBF (mean time between failure) van de camera. Dit omvat veel meer dan de sluiter (wat toch de oorspronkelijke vraag was).

Jörg

Comment

Working...
                              X