Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 400D valt zo maar uit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 400D valt zo maar uit

    Hallo, medepixers

    Het is mooi weer. Ik ga naar een plek toe waar ransuilen zitten. Uit voorzorg heb ik de VOLLE accu in mn camera geplaatst en de andere accu die eigenlijk leeg was in de lader gezet. Ik snel op de fiets naar de uilen, er kwamen al donkere wolken aan zetten. Ik doe de camera aan. maar het probleem is.. hij gaat niet aan. Lampje gaat niet branden hij doet He-Lu-Maal niets. Ik de contactjes wat schoongeblazen, maar nee hoor. Nog geen reactie. Ik naar huis. Het begon al te onweren (in mij). Ik thuis gekomen en zag dat de andere accu al vol was. Ik die accu erin, en ja hoor. Hij gaat weer aan. Ik ben weer naar buiten gegaan, omdat ik een egel zag wandelen. Ikl heb een 10 tal foto's gemaakt. en ik was bezig met de 11de en 400D werkt weer niet mee. Hij gaat weer uit. Ik zag het LCD schermpje onzettend donker plaats van gewoon wit. Lampje was dus uit. en camera ook.

    Heeft iemand hier weet van? Iemand dit ook gehad? Iemand idee wat het kan zijn, en hoe ik dit weer kan oplossen?

    Alvast hartelijk dank.

    Groeten Tjeerd Visser

    (Groningen )


  • #2
    Re: Canon 400D valt zo maar uit

    mijn 400D geeft altijd braaf de melding "exchange battery pack" of "replace battery pack" als ze leeg zijn... gewoon uitvallen of niet starten zou ik zeer zorgwekkend vinden...

    Misschien is er een probleem met je lader ?
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: Canon 400D valt zo maar uit

      contacten grondig reinigen van lader, batterij en in de camera. Ook eens nazien of er geen pinnentjes in de camera of de lader zijn ingedrukt. Nadien controleren of de lader ook effectief de batterij oplaad . Indien je twijfelt vraag een collega fotograaf of je even met zijn batterij mag testen en misschien is je batterij wel stuk.

      Comment

      Working...
      X