Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Q = 5D vs 5D MKII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Q = 5D vs 5D MKII

    ik zit met een onopgeloste vraag ...
    ik hoor hier en daar dat er fotografen vrezen voor de kwaliteit van de foto's op de 5D MKII !
    men vreest vooral omdat met op dezelfde sensor afmeting er nu veel meer pixels staan dan tov de huidige 5D. maw te weinig plaats voor al die pixels op een dezelfde formaat van sensor .... waardoor de scherptekwaliteit moet inboeten ... is dat zo want ik weet het heus niet !!!
    Canon 5D Mark II _ 17-55mm 2,8 IS USM _ 100mm 2,8 macro _ 24-105mm 'L' IS _ 70-200mm 'L'

  • #2
    Re: Q = 5D vs 5D MKII

    Ik ook niet.. Als de 5DII in de winkel is, zelf eens naartoe rijden, en met ze alle 2 eens een fotoke maken

    Comment


    • #3
      Re: Q = 5D vs 5D MKII

      De kans dat de kwaliteit van de 5DII fotos lager is dan van de 5D fotos is heel klein.

      Dat de 5DII op 21 MP minder scherp is dan de 5D op 12 MP zou kunnen. Dit weten we nu nog niet.
      Het verschil wordt vooral bepaald door het AA filter van de 5DII en de 5D.

      Maar om ruis of scherpte te vergelijken tussen de 5DII en de 5D moet of de 21 MP van de 5DII omgezet worden naar 12 MP of moet de 12 MP van de 5D omgezet worden naar 21 MP.

      Zodra de 5DII wordt verkocht (ende November ?) is er op review sites zoals www.imaging-resource.com voldoende informatie terug te vinden.

      Jan.

      Comment


      • #4
        Re: Q = 5D vs 5D MKII

        Als we zien wat de andere hoge iso +20mpixels op dit ogenblik presteren, moeten we daar niet wild over doen.
        Als we zien wat de 5dmkII aan lenzen gaat vragen kwa oplossend vermogen , moeten we daar niet wild over doen.
        Als we naar de snelheid van de 5DmkII kijken in vergelijking met de concurrentie moeten we daar niet wild over doen.
        Als we naar de bestandsgrootte van de files van de 5DmkII kijken moeten we daar niet wild over doen.
        Als we naar het focussysteem van de 5DmkII kijken, moeten we daar niet wild over doen.
        Ik (en nog anderen) breken de 5dmkII niet af, de mijne is in bestelling, maar of onze hoge verwachtingen ingelost worden, is een andere zaak.
        We zullen wel zien.
        Mijn prognose is dat we wel een stopje zullen winnen in de hoge iso's , een heel leuke body met veel leuke extra's krijgen, maar tegelijk ook nog steeds een 50D zullen nodig hebben voor de snelle fotografie, en dat er en aantal lenzen niet meer gaan presteren zoals op de oude 5D wel doen.
        We mogen ook niet vergeten, dat een 5dmkII met (dure)grip en extra accu's en nog wat extra geheugen, (en reken ook maar al op een extra harddiskje voor je pc) richting 3000 euro gaat, als je dan om het optimale eruit te halen nog wat nieuw glas moet gaan aanschaffen...word een 1dmkIII plotseling wel heel "goedkoop". Of een oude 5d met een 50D.

        Comment


        • #5
          Re: Q = 5D vs 5D MKII

          Met andere woorden:

          Hoge ISO: Onvoldoende.
          Detailweergave met 95 % van de lenzen: Onvoldoende.
          Aantal fotos per seconde: Onvoldoende.
          Bestandgrootte: Onvoldoende.
          Autofocus: Onvoldoende.
          Andere batterij en grip: Onvoldoende.

          En toch besteld.

          Je zou hetzelfde ook anders kunnen zeggen:

          De 5DII levert op hoge ISO en op 21 MP een iets beter resultaat af dan de 5D op 12 MP, volgens sommigen volledig gelijk aan de D3, volgens anderen (zoals mezelf) de helft op 21 MP en dus ongeveer geljk op 12 MP.

          De 5DII is de goedkoopste FF DSLR met de hoogste detailweergave voor deze prijs. De detailweergave is hoger dan van de 1DsII. Met een minder dure lens is de detailweergave nooit lager dan met de 5D en dezelfde lens.

          De 5DII haalt 1 foto / sec meer dan de 5D, en bijna evenveel als de 1DsII.

          Als bestandsgrootte is er sRAW1 als alternatief. En dit is 10 MP. Evenveel als de 1DIII. En hierbij blijft het volledige beeld van de FF sensor behouden.

          De AF van de 5DII is reeds bekend van de 5D. Met het midden AF punt zijn er nooit problemen. De gevoeligheid bij weinig licht is hoger dan met de 1DII en de 1DsII.

          De 5DII kan ook zonder grip worden gebruikt en er wordt standaard 1 batterij meegeleverd.

          Toch stel ik voor dat iedereen een D700 koopt...
          Dan moet ik minder lang wachten voor ik een 5DII kan kopen.

          Jan.

          Comment


          • #6
            Re: Q = 5D vs 5D MKII

            Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
            Met andere woorden:

            Hoge ISO: Onvoldoende.
            Detailweergave met 95 % van de lenzen: Onvoldoende.
            Aantal fotos per seconde: Onvoldoende.
            Bestandgrootte: Onvoldoende.
            Autofocus: Onvoldoende.
            Andere batterij en grip: Onvoldoende.

            En toch besteld.

            Je zou hetzelfde ook anders kunnen zeggen:

            De 5DII levert op hoge ISO en op 21 MP een iets beter resultaat af dan de 5D op 12 MP, volgens sommigen volledig gelijk aan de D3, volgens anderen (zoals mezelf) de helft op 21 MP en dus ongeveer geljk op 12 MP.

            De 5DII is de goedkoopste FF DSLR met de hoogste detailweergave voor deze prijs. De detailweergave is hoger dan van de 1DsII. Met een minder dure lens is de detailweergave nooit lager dan met de 5D en dezelfde lens.

            De 5DII haalt 1 foto / sec meer dan de 5D, en bijna evenveel als de 1DsII.

            Als bestandsgrootte is er sRAW1 als alternatief. En dit is 10 MP. Evenveel als de 1DIII. En hierbij blijft het volledige beeld van de FF sensor behouden.

            De AF van de 5DII is reeds bekend van de 5D. Met het midden AF punt zijn er nooit problemen. De gevoeligheid bij weinig licht is hoger dan met de 1DII en de 1DsII.

            De 5DII kan ook zonder grip worden gebruikt en er wordt standaard 1 batterij meegeleverd.

            Toch stel ik voor dat iedereen een D700 koopt...
            Dan moet ik minder lang wachten voor ik een 5DII kan kopen.

            Jan.
            Als ik zeg, niet wild van, wil dit nog niet zeggen onvoldoende. En een vergelijk met een 1DS maak ik niet, de S serie is me voorlopig te duur, is veel te langzaam, en die koop je voor de bodykwaliteiten, en ga je toch niet vergelijken met een semi pro 5D body ?? Dat is zowat zeggen dat een 50D te duur is want een 450D maakt ongeveer dezelfde beelden ...
            Voor de rest, bestel ik toch alle Canon's, staan ze me niet aan gooi ik ze op het forum, laat ik er wat op vallen, maar de koper doet er dan ook een zaak aan, en heeft hem sneller dan op een wachtlijst te staan, leuk voor iedereen...tot spijt van wie het benijdt ;-)
            Overigens, Jan, ik hoor nog steeds 1e helft November levering

            Comment


            • #7
              Re: Q = 5D vs 5D MKII

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              Als ik zeg, niet wild van, wil dit nog niet zeggen onvoldoende. En een vergelijk met een 1DS maak ik niet, de S serie is me voorlopig te duur, is veel te langzaam, en die koop je voor de bodykwaliteiten, en ga je toch niet vergelijken met een semi pro 5D body ?? Dat is zowat zeggen dat een 50D te duur is want een 450D maakt ongeveer dezelfde beelden ...
              Voor de rest, bestel ik toch alle Canon's, staan ze me niet aan gooi ik ze op het forum, laat ik er wat op vallen, maar de koper doet er dan ook een zaak aan, en heeft hem sneller dan op een wachtlijst te staan, leuk voor iedereen...tot spijt van wie het benijdt ;-)
              Overigens, Jan, ik hoor nog steeds 1e helft November levering
              Mijn antwoord is vooral bedoeld om het volledige verhaal weer te geven. Niet iedereen weet evenveel over de 5DII of over andere Canon DSLR zoals wij.
              Ikzelf en anderen hebben wel lenzen voor de 5D reeks, maar wensen toch geen 1D reeks of een xxD reeks te kopen; En ook geen 5D grip.
              Merk op dat de oude 5D over enkele maanden niet meer nieuw te vinden is.

              Je kan alles met alles vergelijken, er zijn hiervoor geen voorschriften, alleen het eind resultaat is belangrijk.
              En inderdaad is voor velen de 450D de enige mogelijkheid, eenvoudig omdat de 50D echt te duur is.

              Ik hoop dat je perfect tevreden bent over de 5DII.
              Ik wacht wel verder af.

              Jan.

              Comment

              Working...
              X