Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Interpretatie SX1 IS => 4fps

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Interpretatie SX1 IS => 4fps

Ik heb deze vraag gesteld in een andere post maar ik vrees dat ze verloren geraakt is tussen de andere feedback:

Ik zou me een G10 of SX1 IS willen aanschaffen als backup voor m'n D90 maar raak er niet goed uit welke te kiezen. Ik heb de oa, de S5IS, G7 & G9 gehad en ik was van alle toestellen wel tevreden. De beeldkwaliteit van de G7/G9 was wel beter dan de S5IS. Wat me nu aan het denken zet is volgende info van de Canon website over de SX1 IS:

Dankzij de Canon CMOS-sensor kunt u supersnel achter elkaar (4 fps) foto's maken met volledige resolutie. Servo AF volgt bewegende onderwerpen zodat de camera hierop blijft scherpstellen.
    Hoe moet ik dit interpreteren? Wil dit zeggen dat de SX1 IS evensnel een reeks foto's neemt als een DSLR (mijn D90 bvb)...en dit op volle resolutie? Kan een domme vraag zijn maar toch eens benieuwd naar het antwoord .

Thanks.

Re: Interpretatie SX1 IS => 4fps

volgens mij wel.
    gewoon 4 beelden per seconde. Da's nog 1 meer dan mijn 5D

ik heb de S3 IS en ben ook aan het twijfelen om die te vervangen door de SX1 IS.

Eerst eens gaan piepen bij de fotoboer
    WWW.JOPIX.BE
    Just one click away...

Comment

Die 4 frames per seconde zijn goed, maar niet exeptioneel, als je vooral snelheid zoekt in uw compactcamera moet je eens naar deze kijken: 60/s

Ook door toepassing van een CMOS sensor (van sony fabrikage)
      Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Dat heb ik nu ook niet nodig.

Ik wil hem vooral op concerten gebruiken waar ik geen fotopas voor heb en dus niet binnen mag met mijn 5D.
        Dan komt de zoom van de SX1 wel goed van pas.
        Nu eerst zien of de ruis bij iso 800 beter is dan bij de S3
        ook gebruik ik hem veel om te filmen.
        WWW.JOPIX.BE
        Just one click away...

Comment

Ik hoop ook dat hij goed presteert bij hogere Iso waarden, ben benieuwd...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
            Hoe moet ik dit interpreteren? Wil dit zeggen dat de SX1 IS evensnel een reeks foto's neemt als een DSLR (mijn D90 bvb)...en dit op volle resolutie? Kan een domme vraag zijn maar toch eens benieuwd naar het antwoord .

Thanks.
            Ik zou wachten op de review van deze camera. Het zou me niets verbazen als die 4 fps ineens de helft worden wanneer ruisreductie is ingeschakeld. Maar het is niettemin heel goed mogelijk dus ik hoop dat ik ongelijk heb.

Comment

Working...
            X