Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 10D vervangen door 50D??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 10D vervangen door 50D??

    Volgens de verkoper in mijn fotowinkel zijn de kleuren van de 50D veel beter dan van mijn 10D.
    Nu heb ik met de 10D al 60.000 foto's op de teller, dus hij zal het niet heel lang meer doen misschien.
    Ik heb de 50D even beet gehouden en het is wel een supercamera. Lekker snel! En een heel duidelijk menu op dat grote lcd scherm.
    Wat me ook handig lijkt voor macrofotografie is Liveview.
    Maar mijn vraag is dus: vinden jullie het de stap waard? Of kan ik net zo goed voor de 40D gaan (die wordt binnenkort goedkoper volgens de verkoper)?
    Daarbij vraag ik me af of je bij de 50D nog wel goed gewone canon-lenzen kan gebruiken (dus niet L-lenzen, die zijn voor mij wat te zwaar)?
    Ik ben benieuwd wat jullie vinden
    Last edited by Jofeltje; 23 oktober 2008, 21:03.
    Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

  • #2
    Re: Canon 10D vervangen door 50D??

    Wat een onzin. Of kleuren mooier zijn is ten eerste hartstikke subjectief.
    Daarnaast worden de kleuren deels bepaald hoe je fotografeerd, raw, jpg, witbalans, maar ook welke parameters/picture style je gebruikt en uiteraard welke lens.

    Kwa techniek is de 50D wel beter. Betere/snellere focus, veeeel minder ruis op hogere iso's, betere sluiter enz.
    Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Canon 10D vervangen door 50D??

      De 50D heeft een veel snellere AF, en die is ook trefzekerder dan die van de 10D.
      Een 50D is op alle vlakken véél sneller (foto's per seconde, opstarten, wegschrijven van foto's...).
      Bij hoge iso is de 50D ook veel beter.
      Het dynamisch bereik van de 50D is ook heel wat groter.
      Het beeldschermpje is ook veel groter, en heeft een veel hogere resolutie.
      ...........
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Canon 10D vervangen door 50D??

        Oorspronkelijk geplaatst door Jofeltje Bekijk bericht
        Volgens de verkoper in mijn fotowinkel zijn de kleuren van de 50D veel beter dan van mijn 10D.
        Nu heb ik met de 10D al 60.000 foto's op de teller, dus hij zal het niet heel lang meer doen misschien.
        Ik heb de 50D even beet gehouden en het is wel een supercamera. Lekker snel! En een heel duidelijk menu op dat grote lcd scherm.
        Wat me ook handig lijkt voor macrofotografie is Liveview.
        Maar mijn vraag is dus: vinden jullie het de stap waard? Of kan ik net zo goed voor de 40D gaan (die wordt binnenkort goedkoper volgens de verkoper)?
        Daarbij vraag ik me af of je bij de 50D nog wel goed gewone canon-lenzen kan gebruiken (dus niet L-lenzen, die zijn voor mij wat te zwaar)?
        Ik ben benieuwd wat jullie vinden
        Met die lenzen zal je er in pure beeldkwaliteit weinig mee opschieten, maar een 50D heeft ook andere voordelen, zoals snelheid, betere AF enzo.
        Denk dat met consumentenlenzen je beter voor de 40D kan gaan , ook beter voor de bankrekening...(no offense , ik heb ook alleen maar consumentenlenzen , is gewoon een keuze)

        Comment


        • #5
          Re: Canon 10D vervangen door 50D??

          Ik had al het idee dat het kleurenverhaal onzin was. Bedankt dus voor het antwoord!!

          De betere resolutie van de lcd trekt me wel aan. Daarvan zul je ongetwijfeld profijt hebben bij terugkijken en macrofotografie. Dus dat is even de grootste reden tot twijfel nu.

          De snelheid scheelt wel enorm! Je kunt echt achter elkaar klikken, dat is super.

          Wat de lenzen betreft: ik wil wel meteen de 17-85 IS erbij doen. Mijn zus heeft die op haar 400D en die is erg goed vind ik. Past helaas niet op de 10D (EF-S vatting).

          Blijft dus nog even wikken en wegen
          Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

          Comment


          • #6
            Re: Canon 10D vervangen door 50D??

            Oorspronkelijk geplaatst door Jofeltje Bekijk bericht
            Wat de lenzen betreft: ik wil wel meteen de 17-85 IS erbij doen. Mijn zus heeft die op haar 400D en die is erg goed vind ik. Past helaas niet op de 10D (EF-S vatting).
            En waarom zou die niet op een 10d werken. Die heeft toch ook een EF-S vatting.
            Hubert

            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 10D vervangen door 50D??

              Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
              En waarom zou die niet op een 10d werken. Die heeft toch ook een EF-S vatting.
              De EF-S vatting is ingevoerd samen met de 300D, alle 1,6x crop camera's die na die datum gemaakt zijn, daarop kan je EF-S lenzen gebruiken. De 10D is ouder...
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Canon 10D vervangen door 50D??

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                De EF-S vatting is ingevoerd samen met de 300D, alle 1,6x crop camera's die na die datum gemaakt zijn, daarop kan je EF-S lenzen gebruiken. De 10D is ouder...
                Precies!!
                Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 10D vervangen door 50D??

                  Na zeer lang twijfelen heb ik dan toch een 50D besteld als vervanger voor mijn 10D die nog steeds perfect zijn ding doet zonder enig mankement.
                  Tweedehands krijg je hier niks meer voor dus houden als 2é body.

                  Toen ik samen met iemand in de zomer een trouwshoot ben gaan doen met een Nikon D300 kwam ik tot inzien dat er heelwat veranderd is,
                  vooral op gebied van ruis en snelheid.

                  Dacht eerst aan de 40D, kan je nu kopen voor weinig geld.
                  En zelfs al is de 50D niet de vervanger maar broer of zus, langs buiten is hij nagenoeg identiek maar binnen is er heel wat veranderd.
                  - Betere sensor
                  - Digit 4
                  - Beter Lcd
                  - Lensprofielen
                  - Ruisverwerking......
                  De 40D is een goede cam maar de 50D is zijn meerprijs waard.

                  Wat lenzen betreft, al heb ikzelf niks speciaals 28-135 IS USM en 70-300 IS USM
                  Zou ikzelf geen kitlenzen meer kopen en ga ik voor mijn huidige vervangers zoeken waarbij ik dacht aan de EF-S 17-55 2.8 IS of de 24-70 2.8L.
                  Ja het kost meer centen maar je haalt meer uit uw camera en of het nu een 40D of een 50D is het maakt weinig uit en EF-S past niet op 10D

                  We hebben een plezierige maar dure hobby, langs de andere kant lenzen heb je voor het leven.

                  Groeten
                  Bert

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 10D vervangen door 50D??

                    dat verhaal van lenzen heb je voor het leven moet toch wat bijgesteld worden... nu dat blijkt dat camera's alla 50D echt veleisend zijn, zie ook het verhaal van de vervanger van de 5D...
                    Groetjes
                    350D, Sigma 18-200mm, 50mm f1.8, EX380
                    http://www.flickr.com/photos/26621328@N05/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 10D vervangen door 50D??

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      De EF-S vatting is ingevoerd samen met de 300D, alle 1,6x crop camera's die na die datum gemaakt zijn, daarop kan je EF-S lenzen gebruiken. De 10D is ouder...
                      Aha daarom. Dus de 10d is een crop maar met een echte EF vatting.(Dus waarschijnlijk ook de D30 en de D60)
                      Hubert

                      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 10D vervangen door 50D??

                        Oorspronkelijk geplaatst door Lvs Bekijk bericht
                        dat verhaal van lenzen heb je voor het leven moet toch wat bijgesteld worden... nu dat blijkt dat camera's alla 50D echt veleisend zijn, zie ook het verhaal van de vervanger van de 5D...
                        Groetjes
                        Een 50D met een mindere lens zal zeker niet slechter presteren dan een 40D met dezelfde lens.
                        Alleen als je naar de uiterste limieten gaat zoeken zal je het zien dat het met betere (duurdere) lenzen nog wat beter kan.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 10D vervangen door 50D??

                          Dus het verhaal dat je op de 50D met L-lenzen moet werken is niet waar?
                          Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 10D vervangen door 50D??

                            Oorspronkelijk geplaatst door Bert Docx Bekijk bericht
                            Na zeer lang twijfelen heb ik dan toch een 50D besteld als vervanger voor mijn 10D die nog steeds perfect zijn ding doet zonder enig mankement.
                            Tweedehands krijg je hier niks meer voor dus houden als 2é body.

                            Toen ik samen met iemand in de zomer een trouwshoot ben gaan doen met een Nikon D300 kwam ik tot inzien dat er heelwat veranderd is,
                            vooral op gebied van ruis en snelheid.
                            Bert
                            Ik merkte het ook op een trouwerij deze zomer. Dan mis je een paar keer het goede moment, vanwege de traagheid van de camera.
                            Je hebt wel precies de lenzen die ik ook heb. Ben dus erg benieuwd naar je ervaringen als je de 50D hebt.
                            Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 10D vervangen door 50D??

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jofeltje Bekijk bericht
                              Dus het verhaal dat je op de 50D met L-lenzen moet werken is niet waar?
                              En hebben ze daar de L-politie voor om het te controleren?
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X