Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compacts - Ik zie door de bomen geen bos meer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Compacts - Ik zie door de bomen geen bos meer

Ik heb een prima Nikon D40 en ben daar heel erg tevreden mee. Alleen heb ik inmiddels al best wat spulletjes rond de camera verzameld die ervoor zorgen dat ik , als ik op stap ga met deze camera, dat moet doen met een slingshot tas.
    Dat is geen probleem als ik in het weekend de deur uit ga met het doel om mooie foto's te maken. Het zorgt er alleen ook voor dat ik niet ALTIJD die tas omhang als ik de deur uit ga.

Nu loop ik veel met de hond door het natuurgebied om mijn huis, en steeds vaker valt mij vanalles op als ik daar loop. De manier waarop de zon net dat ene straaltje tussen de takken door op een rood met witte stippen padestoel werpt, alsof de zon wil zeggen 'Kijk es!', of net die ene minuut met oranjepaars licht dat reflecteerd in de vijver en het aanliggende klooster in een sprookjes achtig licht baadt.
    En je raad het al, dan ligt mijn perfecte D40 thuis in mijn slingshot te wachten op zinvol gebruik.

Op die momenten zou ik willen dat ik even snel een compact uit mijn binnenzak kon pakken en TOCH die ene foto kon maken. Nu heb ik rondgekeken, en ik moet bekennen dat de compact wereld, in tegenstelling tot de spiegelreflex wereld, veel verwarrender is. Ik kom er in ieder geval niet uit.

Wie kan mij helpen? Om te beginnen wil ik de camera alleen gebruiken in situaties als hierboven beschreven, en verder de camera gewoon altijd bij me kunnen hebben zonder al te veel toeters en bellen.

Hij moet dus niet te zwaar zijn, in een binnenzak passen zonder daar een enorme bobbel te veroorzaken, en hij moet verder goede foto's maken met een redelijk lensbereik, maar in ieder geval met een redelijke groothoek.

Kwa budget is 150 euro wel ongeveer het maximale. Ik weet dat ik met wat meer geld een beter segment aan snijd, maar ik wil ook graag nog wat glas kopen bij mijn dslr, en dat heeft toch echt mijn prioriteit. Ik zoek echt een leuke camera voor 'erbij'.

Ik ben ook niet bang voor 2ehands camera's maar zoals gezegd, ik zie door de bomen het bos niet meer in het ENORME aanbod. Wie helpt me?
    Nikon D40 met een 18-200 AF-S DX VR F/3.5-5.6 G-IF ED en een AF-S 18-55 F/3.5-5.6 GII ED Kitlens

Re: Compacts - Ik zie door de bomen geen bos meer

Vul hier http://www.dpreview.com/reviews/compare.asp uw wensen in en er wordt voor u gezocht.

Comment

......
      Last edited by jan van ginkel; 14 januari 2009, 19:43.
      Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
      Hier op dit forum.

Comment

Die SX1 zal toch wel een bobbel in zijn broek toveren.
        Verder is dit volgens mij een interessant toestel.
        Er zijn echter nog niet veel (of geen) testen van te lezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brijner
          Verbazend hoe het stellen van een vraag al tegen de haren van sommigen in kan strijken..
          Ik denk niet dat het stellen van een vraag hier tegen de haren in strijkt, wel de reactie op een eerste antwoord.
          Zo zou ik, ook al ken ik DpReview, toch content zijn met die link die aangerijkt wordt.

Nu het is wel raar dat deze hele topic uiteindelijk in het volgende ontaard:
          *verwijderd*
          --------------------------------------------------------------------------------
          Laatst gewijzigd door Brijner; Vandaag om 03:10.
          En dit bij al zijn voorgaande post.
          Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Ik heb de Fuji f31 en de Canon A720 naast de Nikon D40.
            Voor 'mij' is de A720 het toestel dat meest gebruikt wordt en meest voldoening biedt. Het is goedkoop (200€), heeft 6X zoom, beeldstabilisatie én een optische zoeker, en had een 'Highly recommended' op Dpreview. Het is ook klein genoeg om overal mee te slepen.

Vele groeten, en ik heb erg genoten van de discussie en vooral van het beeldende proza van Brijner.
            http://users.telenet.be/patric/

Comment

.

Kijk eens op deze site, wellicht is dit een goede hulp?
              Last edited by Franciskine; 22 oktober 2008, 06:39.
              ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                Kijk eens op deze site, wellicht is dit een goede hulp?
                Nee, sorry.
                Genoemde site is een opsomming van alle toestellen op de markt, zonder enige mate van onderscheid, en uitgesmeerd over de afgelopen tien jaar. Genoemde site maakt het bos alleen maar groter en heeft, als zodanig , helemaal niets geholpen.
                Last edited by Franciskine; 22 oktober 2008, 06:39.
                Nikon D40 met een 18-200 AF-S DX VR F/3.5-5.6 G-IF ED en een AF-S 18-55 F/3.5-5.6 GII ED Kitlens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brijner Bekijk bericht
                  Nee, sorry.
                  Genoemde site is een opsomming van alle toestellen op de markt, zonder enige mate van onderscheid, en uitgesmeerd over de afgelopen tien jaar. Genoemde site maakt het bos alleen maar groter en heeft, als zodanig , helemaal niets geholpen.
                  Maar die site voorziet je wel van beoordelingen van gebruikers! En dat is toch waar je naar op zoek bent?
                  ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

fuji sony en canon zijn de beste compact toestellen

zij hebben de beste beeldkwaliteit zijn snel en eenvoudig. zij maken ook een correct beeld in de automatische stand

fuji: snel, gemakkelijk menu goed beeld, goede naservice fuji j100 = 5x optische zoom +/1 159€ richtprijs gemakkelijk goedkoper te vinden

sony 750 = 99€ goed beeld zeer goede naservice alleen zijn de menu van de sony toestellen wat ingewikkeld

canon= raad ik niet aan door de aa batterijen maar heeft wel goed beeld maar ook slechte naservice

zelf gebruik ik als compact de fuji f31 maar deze heeft enkel meer functies en iso als de j reeks

Comment

Hallo daar,

Mijn nonkel heeft deze bij zijn Dslr...hij heeft hem altijd op zak,en de foto's die ik ervan gezien heb zijn toch wel tamelijk goed vind ik!!!

kost iets meer dan je voorop gesteld budget maar niet veel meer...mischien is dat wel iets voor u!!(zie link)

grtz Dirk
                      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Ik zie de f31fd veel terug komen maar die is helaas nergens meer te koop. alleen tweedehands maar met een prijskaartje ver boven de 250 eu.
                        Nu zag ik de F50fd voor een redelijke prijs.
                        Even afgezien van de iso prestaties die , naar ik begreep, minder zijn dan de f31d. Is dit een goede compact? Of zijn er betere toestellen in dit segment?

Comment

de f reeks van fuji is nog altijd goed maar de f31 had iets beter beeldkwaliteit maar zo groot is dat verschil niet

ik heb altijd de f reeks gevolgd en de f50 geeft goede foto's mensen die hem bij mij hebben gekocht zijn daar zeer tevreden over

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brijner Bekijk bericht
                            Alleen heb ik inmiddels al best wat spulletjes rond de camera verzameld die ervoor zorgen dat ik , als ik op stap ga met deze camera, dat moet doen met een slingshot tas.
                            Hou die 150 EUR in je zak, en neem als je gaat wandelen alleen de D40 + objectief mee.
                            D40 is zo ongeveer de kleinste reflex die je kunt hebben - en beeldkwaliteit/instellingsmogelijkheden/reactiesnelheid zullen veel beter zijn dan een compact van max 150 EUR...

Comment

Als €150,- de bovenkant is van je budget dan raad ik je dringend aan eens een kijkje te nemen naar de Fuji F810 of de Fuji E550.
                              Ik heb de F810 en de beeldkwaliteit is uitmuntend: de beelden kunnen tot ISO 200 naast de beelden van een spiegelreflex staan zonder zich te hoeven schamen.

Je kunt ze tweedehands nog wel vinden voor jouw budget...

Voor de rest: ik volg deze discussie op de voet. Kan nog spannend worden...
                              http://www.digifotofreak.nl

Comment

Working...
                              X