Als ik het volgende instel AF-mode AI-servo en AF punt selectie automatisch en bekijk achteraf welke AF punt of punten zijn gebruikt,
dan krijg ik het volgende te zien.
Bij het nemen van een foto met de instelling 1 AF punt geselecteerd of bij AF-mode one shot zie ik wel netjes welk AF punt is gebruikt op het object.
In de handleiding op pagina 84 wordt er wel wat geschreven over automatische AF punt selectie, maar dat geeft mij geen voldoende informatie.
Deze vraag had ik ook bij Canon uitstaan, zij kwamen met het volgende als de firmware lager is dan 1.2.3 update het, mocht dit geen uitkomst geven adviseren wij het naar de dealer te brengen om het te laten repareren.
Voordat ik mijn 1D naar de dealer wegbreng is mijn vraag aan andere 1Ders hebben jullie dit ook, is hiervoor een verklaring of heb ik echt een probleem met mijn 1D?
Nog wat instellingen van deze foto.
Focal length: 400mm
AF mode: AI Servo AF
White balance: Auto
Custom Functions:
CFn I-3: ISO range enabled
CFn III-2: AI Servo tracking sensitivity: fast (+1)
CFn III-5: Focus search OFF when AF impossible
CFn III-7: AF Micro-adjustment: adjust by lens
CFn III-11: AF point auto selection: rear dial enabled/top dial enabled
CFn III-16: Registered continuous shooting speed enabled
Overige stonden op default bij deze foto.
Bij andere foto's heb ik ook andere instellingen nog geprobeerd.
Ronald.
dan krijg ik het volgende te zien.
Bij het nemen van een foto met de instelling 1 AF punt geselecteerd of bij AF-mode one shot zie ik wel netjes welk AF punt is gebruikt op het object.
In de handleiding op pagina 84 wordt er wel wat geschreven over automatische AF punt selectie, maar dat geeft mij geen voldoende informatie.
Deze vraag had ik ook bij Canon uitstaan, zij kwamen met het volgende als de firmware lager is dan 1.2.3 update het, mocht dit geen uitkomst geven adviseren wij het naar de dealer te brengen om het te laten repareren.
Voordat ik mijn 1D naar de dealer wegbreng is mijn vraag aan andere 1Ders hebben jullie dit ook, is hiervoor een verklaring of heb ik echt een probleem met mijn 1D?
Nog wat instellingen van deze foto.
Focal length: 400mm
AF mode: AI Servo AF
White balance: Auto
Custom Functions:
CFn I-3: ISO range enabled
CFn III-2: AI Servo tracking sensitivity: fast (+1)
CFn III-5: Focus search OFF when AF impossible
CFn III-7: AF Micro-adjustment: adjust by lens
CFn III-11: AF point auto selection: rear dial enabled/top dial enabled
CFn III-16: Registered continuous shooting speed enabled
Overige stonden op default bij deze foto.
Bij andere foto's heb ik ook andere instellingen nog geprobeerd.
Ronald.
Comment