Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vergelijkingsfoto's FF vs DX uit D700?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vergelijkingsfoto's FF vs DX uit D700?

Hoop dat deze vraag ook al niet eindeloos veel aan bod gekomen is...

Kunnen de vele D700 bezitters vergelijkend materiaal tonen van foto's genomen op de DX-stand en hetzelfde onderwerp in FF-stand gecropt naar dezelfde grootte? (weet dat het geen stand is, maar je weet wat ik bedoel).

En kunnen de gelukkige D300 + D700 bezitters (de happy few zeg maar) hetzelfde doen?

Ik denk dat voor velen de vraag al "verschil D300 vs D700" of "weet niet welke camera kiezen..." daarmee voor een stuk beantwoord is.

Voor mij alleszins
    Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

Re: vergelijkingsfoto's FF vs DX uit D700?

Wat denk je te zien?

Comment

Met een foto uit de D700 en een schaar kom je een heel eind.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik ben ook geïnteresseert in het verschil. Eigenlijk in het verschil tussen de D300 en D700.
        Als ik de review lees op Dpreview begin ik toch te twijfelen over de aankoop van de D700 want de verschillen tussen D300 en D700 zijn volgens deze test blijkbaar miniem.

Comment

Viewfinder :Een heerlijke meid en hoe duurder het toestel hoe minder kleren

Comment

... en nu de ernstige antwoorden misschien?
            Je kan elke nieuwe topic stukmaken met wat dooddoeners hoor.
            Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

Comment

sorry D80 maar verwacht wel een antwoord op wat wens je te zien ........ want je vraag stelling is mijn inzien van te veel factoren afhankelijk om op een foto te oordelen zoals de noden van de fotograaf .Daarmee wil ik niet je topic ondergraven ,maar enkel antwoorden te krijgen als ze gevraagd worden .

Comment

De noden van de fotograaf... dan ga je er vanuit dat een fotograaf slechts één bepaald type fotografie doet?
                De noden van 'deze fotograaf' kan je afleiden uit mijn vraag: fotografen die de cropfactor een welkom geschenk vinden (bij natuurfotografen) maar die vaak nood hebben aan hogere iso's. Als die fotografen gediend worden door een kwalitatieve crop uit FF van de D700 of als uit de D700 een voldoende kwalitatieve foto met DX-lenzen wordt geleverd (dus op lagere Mp's) dan zullen vele natuurfotografen de overstap naar de D700 overwegen ipv naar de D300.

Het gaat mij nu niet om hoge iso's enkel om het verschil tussen DX en FF.
                Héél vaak wordt de kwaliteit van de pixels van de D700 aangehaald als het gaat om vergrotingen, maar ik heb dat nog nergens gezien. En dat vraag ik nu. Van horen zeggen heb je veel, nietwaar?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D80 Bekijk bericht
                  Kunnen de vele D700 bezitters vergelijkend materiaal tonen van foto's genomen op de DX-stand en hetzelfde onderwerp in FF-stand gecropt naar dezelfde grootte? (weet dat het geen stand is, maar je weet wat ik bedoel).
                  Wat bedoel je hierbij juist?
                  - Beide foto's het "onderwerp" beeldvullend
                  - In crop het onderwerp beeldvullend en in FF een breeder beeld, zodat de crop hiervan evenveel pixels bevat als de foto in DX stand.

In het eertse geval ga je meer detail hebben omwille van de hogere resolutie. In het tweede geval zullen beide resultaten exact hetzelfde zijn.
                  Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D80 Bekijk bericht
                    De noden van de fotograaf... dan ga je er vanuit dat een fotograaf slechts één bepaald type fotografie doet?
                    De noden van 'deze fotograaf' kan je afleiden uit mijn vraag: fotografen die de cropfactor een welkom geschenk vinden (bij natuurfotografen) maar die vaak nood hebben aan hogere iso's. Als die fotografen gediend worden door een kwalitatieve crop uit FF van de D700 of als uit de D700 een voldoende kwalitatieve foto met DX-lenzen wordt geleverd (dus op lagere Mp's) dan zullen vele natuurfotografen de overstap naar de D700 overwegen ipv naar de D300.

Het gaat mij nu niet om hoge iso's enkel om het verschil tussen DX en FF.
                    Héél vaak wordt de kwaliteit van de pixels van de D700 aangehaald als het gaat om vergrotingen, maar ik heb dat nog nergens gezien. En dat vraag ik nu. Van horen zeggen heb je veel, nietwaar?

Ik begrijp niet echt waar je naar toe wilt.
                    Indien het de bedoeling is om steevast het FF beeld van de D700 te croppen, kan je net zo goed de D300 kopen, toch?
                    Ik gebruik mijn D700 waarvoor zijn sensor bedoeld is: FF.
                    Ik probeer mijn opname zo veel mogelijk te cadreren dat achteraf croppen nog nauwelijks hoeft.
                    Indien ik behoefte heb aan telewerk, dan gebruik ik mijn D200 (op statief).
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Hm, ik leg het precies toch niet zo goed uit

Beide foto's het "onderwerp" beeldvullend
                      Lijkt me interessant om zien: hoeveel detail verlies je daarbij? Moet je daarvoor naar 100% crop gaan?

In crop het onderwerp beeldvullend en in FF een breeder beeld, zodat de crop hiervan evenveel pixels bevat als de foto in DX stand.
                      Dit is een deel van wat ik zoek, ja.
                      De resultaten zullen wellicht hetzelfde zijn als dit gedaan wordt met de D700. Wat als je vergelijkt met de D300? (hoor sommigen hier zeggen dat de pixels van de 700 beter zijn en dus ook in deze situatie beter resultaat geven). Ik zou dat graag eens zelf zien.

Indien het de bedoeling is om steevast het FF beeld van de D700 te croppen, kan je net zo goed de D300 kopen, toch?
                      "steevast"... dan ga ook jij ervan uit dat je steeds hetzelfde soort fotografie doet? Soms heb ik de hoge iso's van doen of wil ik veel detail (landschapsfotografie), anders de crop (wild & vogels).

Als het een absurde vraag is toon je dat toch gewoon even aan met wat foto's
                      Last edited by D80; 15 oktober 2008, 11:33. Reden: quote vergeten

Comment

Working...
                      X