Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Full frame sensoren binnenkort de norm.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Full frame sensoren binnenkort de norm.

Geachte forumleden,

Van een Italiaans fotograaf die nauw samenwerkt met het ' the house of Nikon'
    vernam ik dat 'binnenkort' (?) alleen nog digitale camera's met 24-36 sensor zullen vervaardigd worden.

Reacties??

mvg,

Indubio

Re: Full frame sensoren binnenkort de norm.

Oorspronkelijk geplaatst door indubio Bekijk bericht
    Geachte forumleden,

vernam ik dat 'binnenkort' (?) alleen nog digitale camera's met 24-36 sensor zullen vervaardigd worden.

Reacties??

mvg,

Indubio
    Onzin.

Comment

Spijtig,

1,5 heeft toch ook enkele voordelen (en nadelen).
      Voor de amateur fotograaf zoals ik toch liever 1,5 crop.

Ietsje grotere scherptediepte,
      Langere (dus goedkopere) telelens
      Lichtere body
      Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

Comment

Geachte forumleden,

Reacties??

mvg,

Indubio

Dat zal toch een iets langere binnenkort zijn,aangezien nu nog volop DX lenzen verkocht worden.De vele duizenden Dx lens bezitters kunnen ze niet zomaar in de kou zetten,die pil zullen ze toch een beetje moeten vergulden door nog een hele tijd cropfactor bodies te verkopen nadat de Dx lensproductie gestopt is.Als het zover komt....want ze weten ook wel dat voor macro en tele de cropfactor ontegensprekelijke voordelen biedt.....

Walter
        D850

Comment

Geachte forumleden,

Reacties??
          mvg,
          Indubio
          Dat noemden we vroeger kleinbeeld.

hg,
          karel

Comment

Behoorlijke onzin denk ik,
            de markt is véél groter dan de FF gebruikende (semi)-prof.
            Ook in het analoge tijdperk was er een grote markt voor kleinere toestellen. En dan nog eens de reeds genoemde voordelen van het DX formaat.
            Als FF goedkoper wordt zal er wel prijsdruk komen op de toplijn crop-camera's. Omdat onderaan dit segment tegenwoordig de betere bridge of de Pana/Oly µ-4/3 hun plaats gaan eisen zal het behoorlijk wringen worden. Mogelijk voordeel zijn prijsdalingen, als nadeel vrees ik dat er veel nadruk op gadgets gelegd zal worden en kwaliteitsverlies (duurzaamheid) . Ik vrees dat de body's meer en meer wegwerpartikelen worden.
            'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Zowel Crop als FF zal blijven. Het aandeel (sorry voor het woordgebruik ) van de FF zal wel groter worden.

Comment

'binnenkort' = 2020.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                  'binnenkort' = 2020.
                  Nope,

Tegen het jaar 2436
                  Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

De enigste norm dat ik binnenkort zie is dat er geen normen meer zullen zijn.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                      De enigste norm dat ik binnenkort zie is dat er geen normen meer zullen zijn.
                      en dus uw lenzen ook gewoon met uw body vervangen? Zeker niet.

Crop is goedkoper dan FF. Dat is nu zo, en zal altijd zo blijven. Verder weet ik niet of je zomaar FF aan de gewone consumenten kan slijten. Bij megapixels wel, maar de meerprijs van FF? Ik denk het niet.
                      Wat wel mogelijk is, is dat Nikon vanaf nu nog maar weinig toplenzen speciaal voor DX gaat maken, en dat de top nikon DSLRs allemaal FF worden.
                      || Photography Blog ||

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                        'binnenkort' = 2020.
                        ben ik het niet mee eens.
                        we zitten in de digitale wereld, met de wet van Moore. De levenscyclus van een body is 2 à 3 jaar. Ik zie wel ruimte voor inderdaad plastieken bodiekes die je om de 3 jaar gewoon weggooit, en waarin de chipkes voor niet naar onze kop gaan gegooid worden. Laatste tijd nog eens geheugen in een computer gestoken? en dan eens gedacht wat je 12 jaar geleden in je computer stak ? (1996 - ik denk dat we ongeveer aan de pentiums zaten met 128K RAM en een harde schijf van 60 MB).
                        Dus de FF gaan inderdaad ook volgen met ofwel densiteitsverdubbelingen ofwel prijshalveringen om het anderhalf jaar. Vandaag betalen we nog een premium price voor FF, binnen enkele jaren steken ze dat in GSMs (allee dat is nu wel wat overdreven ).
                        erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Als ik de evolutie van de digitale fotografie bekijk vanuit mijn persoonlijke ervaring dan geloof ik dit wel.Het is heel aannemelijk dat FF de norm wordt. Hoe lang is het geleden dat er gezegd werd dat het professioneel gebruik van digitale cameras nog niet voor morgen was?
                          De prijs ?In 1997 betaalde je al gauw een 20.000 BEF voor compactje met een max resolutie van 1152 x 872
                          Dan kon je daar dit me doen..en veel meer niet.
                          Moorea 1997
                          Beauty is in the eye of the beholder
                          a77 en veel andere dingen, vooral goesting..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Drooze Bekijk bericht
                            en dus uw lenzen ook gewoon met uw body vervangen? Zeker niet.

Dat heb ik nu ook niet weer gezegd.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                              De vele duizenden Dx lens bezitters kunnen ze niet zomaar in de kou zetten,die pil zullen ze toch een beetje moeten vergulden door nog een hele tijd cropfactor bodies te verkopen nadat de Dx lensproductie gestopt is.
                              Dat moeten ze nu juist niet De enige vraag die relevant is: wat levert het de fabrikant op? Zodra ze meer kunnen verdienen aan FF stoppen ze met crop. De kostprijs is maar een deel van deze vergelijking. Anders gezegd als de marge op FF hoger dan op crop, ondanks de hogere kosten, zullen ze voor FF gaan.

Simpele ondernemerslogica
                              Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                              lidnummer: BD0371NL

Comment

Working...
                              X