Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Niet tevreden over Canon powershot A720

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Niet tevreden over Canon powershot A720

    Ik heb een Canon powershot A720 gekocht vanwege de goede beoordelingen.
    Mijn vorige was een powershot A75.

    Wat me nu enorm stoort aan dit toestel is dat na het nemen van een foto met flits het enige tijd duurt voor de genomen foto is weggeschreven(+- 10 seconden).Veel langer dan met mijn A75.
    Instelling staat op Fijn en op M2(2048x1536)
    Neem altijd foto's op automatisch.

    Gekocht bij Konijnenberg en met een standaard sd-kaart erin,was voldoende volgens de verkoper.

    Is er nu iets mis met dit toestel of is dit normaal ??

  • #2
    Re: Niet tevreden over Canon powershot A720

    Zal het opladen van de flitscondensator zijn......

    Comment


    • #3
      Re: Niet tevreden over Canon powershot A720

      En is daar een oplossing voor ?

      Comment


      • #4
        Re: Niet tevreden over Canon powershot A720

        Nee het probleem is dat hij maar 2 batterijen gebruikt en dit is te weinig power om dat sneller te laten gaan.

        Comment


        • #5
          Re: Niet tevreden over Canon powershot A720

          Ik denk niet dat er een oplossing voor is, die camera werkt met maar twee AA-batterijen, en daardoor duurt het langer om de flits te herladen. (volgens de test op dpreview:
          http://www.dpreview.com/reviews/canona720is/ )

          Gebruik je nikkel-metaalhydride accu's (AA-accu's) of alkalinebatterijen?

          Accu's kunnen een grotere stroomsterkte verwerken, het is mogelijk dat de flitser daarmee wat sneller geladen wordt.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Niet tevreden over Canon powershot A720

            nikkel-metaalhydride accu's

            Comment


            • #7
              Re: Niet tevreden over Canon powershot A720

              Ik heb/had een A710 en die heeft hetzelfde probleem.
              Het stoort mij het meeste als ik snel een foto wil nemen in automatische stand en hij gebruikt tegen mijn goesting de flash. Ik wil dan snel een nieuwe foto trekken zonder flash, maar het toestel is dan een aantal seconden in 'coma'.

              Mijn trukje: Schakel naar 'foto's bekijken' en direct terug, schakel de flash uit en neem direct een nieuwe foto.

              Blijkbaar heeft het toestel 2 snelheden om de flash op te laden. Een trage waar je niets van merkt en een snelle waardoor de camera een aantal seconden in 'coma' ligt.
              Van de trage manier kun je ook last hebben. Je zet je fototoestel aan en wilt direct een foto met flash nemen. En wat gebeurd er? Het toestel wacht tot de flash is opgeladen en trek dan pas de foto, ook al heb je de ontspanknop ondertussen al los gelaten. De eerste keren wist ik niet wat er aan de hand is.

              MAAAAAAAAAR, voor de rest is het een heel goed toestel, zeker voor de prijs die je er nu voor betaald.

              Moraal v/h verhaal: Na een tijdje leer je leven met dit ene mankement en geniet je met volle teugen van dit toestel.

              PS: daarvoor had ik ook een A75.

              Comment


              • #8
                Re: Niet tevreden over Canon powershot A720

                Bedankt voor de reacties.

                Ik probeer zoveel mogelijk zonder flits te trekken en dan lukt het in vele gevallen ook wel.

                Comment

                Working...
                X