Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D700 en AF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D700 en AF

    sinds enkele weken ben ik overgestapt van D200 naar D700, ik heb echter een probleem.
    ik heb tijdens een shoot (meestal modelfotografie) heel veel onscherpe foto's. ik heb de indruk dat het toestel steeds veel te snel reageert en niet de tijd krijgt om AF veld scherp te stellen.
    wat kan hier de oorzaak van zijn.

    scherpstelling staat op enkelvoudig veld omdat ik steeds scherp stel op de ogen van mijn model.

  • #2
    Re: D700 en AF

    Staat de scherpstelling niet op Continu, dan gaat de sluiter af steeds als je wil afdrukken. Als je de scherpstelling op Singel zet, dan gaat de sluiter pas af als de scherstelling juist is.

    Comment


    • #3
      Re: D700 en AF

      heb mijn camera hier nu niet bij me, maar dit zou wel eens best kunnen zijn, het moet ergens een instelling zijn

      Comment


      • #4
        Re: D700 en AF

        Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
        Staat de scherpstelling niet op Continu, dan gaat de sluiter af steeds als je wil afdrukken. Als je de scherpstelling op Singel zet, dan gaat de sluiter pas af als de scherstelling juist is.

        Hangt ervan af welke instelling gekozen werd.
        Je kan namelijk kiezen wanneer hij mag afdrukken, enkel bij focus of constant.

        Dacht ik.
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

        Comment


        • #5
          Re: D700 en AF

          SCHERPSTEPRIORITEIT noemen ze dat. Het woord schoot me daarstraks niet te binnen.

          Comment


          • #6
            Re: D700 en AF

            Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
            SCHERPSTEPRIORITEIT noemen ze dat. Het woord schoot me daarstraks niet te binnen.
            Maar dat heeft niet direct iets met Single of Continue te maken.
            Het is voor Continue(AF-C) de functie A1(Blz 283 in handleiding) en voor Single(AF-S) de functie A2(Blz 284 in handleiding)
            Stel ze in op "Scherpstelling" en er zullen meer scherpe foto's zijn.

            Deze instelling is trouwens zowel voor de D200, D300, D700 en D3(en misschien nog meer)
            Hubert

            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

            Comment

            Working...
            X