Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D2X of D80/D90

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D2X of D80/D90

Oorspronkelijk geplaatst door Nemus Jaguar Bekijk bericht
    Maar om te antwoorden: een D2Xs is een droom van een toestel, en werkt zoveel sneller en is zoveel handiger om vast te houden dan de D70, die me méér dan eens in de steek liet. (constant meldingen dat de geheugenkaart er niet inzat of fout geformatteerd en vorige week de sluiter die volledig vastzat)

Ik heb gewoon geïnvesteerd in een toestel waar ik nog héél lang plezier van kan hebben.
    ....maar het is al gebruikt. Al gekeken hoeveel foto's er mee genomen zijn?

Terwijl je de betere D300 nieuw hebt voor 200 euro meer. Ik wou maar aantonen dat het minder voor de hand liggend en minder obvious is om te direct te gaan voor een D2x, als je als pro plots nood hebt aan een goed presterend pro toestel. Het is niet dat de D2x samen met de D3 op een piëdestal staat, nee het blijft een oud(er) toestel. Je kan de D300 onmogelijk op het hoopje D40-D80-D90-D200 gooien.

Wat niet wil zeggen dat ik niet uitermate tevreden zou zijn moest ik nu een D2x in mijn handen krijgen...

Comment

Vreemde keuze, ik dacht dat de D300 op zowat alle vlakken beter doet dan de D2x (behalve dan dat het wat minder 'chique/pro' staat op je cv) + dan heb je nog eens het nieuw vs 2dehands verhaal.

Comment

Ik denk dat bovenstaande discussie nog weinig nut heeft nu de TS zijn beslissing reeds gemaakt heeft. Komende van een D70, en in afwachting van een D3/D700 kan ik me inbeelden dat een D2x ruim zal volstaan aan zijn noden...
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Misschien kan hij nog terug? De D2x is 3 jaar ouder, dat is een eeuwigheid in digitale jaren...

Comment

Bij veel licht buiten, sportfotografie, studio enz.tot 400 ISO, D2X.

Bij minder licht, en tot 1600 ISO is de D300 beter, ook een veel beter LCD dat is nu eenmaal zo.

Proficiat met je D2X een super snelheidsmachiene, en nog volop in gebruik bij prof fotografen.

Ik durf beweren dat bij veel licht en lage iso, mijn D2X het nog net ietsje beter deed dan mijn D300, maar bij slechte lichtomstandigheden moest hij het dan weer afleggen tegen de D300.

Mijn D3 verslaat beiden op alle vlakken.

Koop je met de tijd een D3/D700, en je hebt twee formidabele toestellen die elkaar in allerlei omstandigheden aanvullen.
            Last edited by Guest42; 9 april 2009, 16:40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Bij veel licht buiten, sportfotografie, studio enz.tot 400 ISO, D2X.

Bij minder licht, en tot 1600 ISO is de D300 beter, ook een veel beter LCD dat is nu eenmaal zo.

Proficiat met je D2X een super snelheidsmachiene, en nog volop in gebruik bij prof fotografen.

Ik durf beweren dat bij veel licht en lage iso, mijn D2X het nog net ietsje beter deed dan mijn D300, maar bij slechte lichtomstandigheden moest hij het dan weer afleggen tegen de D300.

Mijn D3 verslaat beiden op alle vlakken.

Koop je met de tijd een D3/D700, en je hebt twee formidabele toestellen die elkaar in allerlei omstandigheden aanvullen.
              Je laatste zin: dat is waar ik op doel. Ik ben van plan een D3/D700 te kopen. En dan komt dat NPS verhaal ook al om de hoek piepen (al moet ik nog wel F2.8 lenzen hebben dan...)
              Ik ben gewoon minder opgezet met bodies die mijn insziens minder bewezen hebben. Van de D2XS weet ik dat hij top is, en de absolute top is geweest. Als men daar 3 jaar geleden schitterende foto's mee kon trekken, zal dat nu niet anders zijn. De meeste van mijn klanten zullen er niet om malen dat er betere toestellen uit zijn, die goedkoper zijn en al die zaken.

En nogmaals: het 'voelt' gewoon beter aan.

Sorry voor mijn reactie, moest ik hiermee iemand beledigd hebben. Dat is allerminst mijn bedoeling. Dat heeft niet enkel te maken met wat hier is gezegd, maar met wat ik algemeen als reactie heb gehad.
              Ik respecteer de meningen hier over de D300 of andere toestellen, maar ik weet wat ik doe als ik zeg dat mijn D70s 'op' was, en ik graag naar een 'echte' pro body overstap, wat de website van Nikon ook over de D300 mag zeggen. Dat is voor mij maar zand in de ogen strooien van de consument. (waarmee ik absolùùt niet wil zeggen dat de D300 een slecht toestel is, allerminst)
              Maar marketing is een gevaarlijk iets...
              - Nikon D600 & Nikon D2Xs
              - Nikon F80 (met een laagje stof op)
              - Tokina 14-24 f2.8 * AF Nikkor 50mm lens f1.8 * Nikon SB-900

Comment

En dan komt dat NPS verhaal ook al om de hoek piepen (al moet ik nog wel F2.8 lenzen hebben dan...)
                Om voor NPS lid in aanmerking te komen moet je wel eerst een BTW nummer hebben met betrekking tot fotografie, anders wordt het noppes, ik heb deze aangevraagd, en beschikte over drie pro boddy's, en een zestal pro objectieven, maar het werd niets zonder dat zelfstandigenstatuut.

Comment

@demeyereg: ik heb een btw-nummer en ben ingeschreven als zelfstandige fotograaf. Dus dat zou dan wel in orde moeten komen
                  - Nikon D600 & Nikon D2Xs
                  - Nikon F80 (met een laagje stof op)
                  - Tokina 14-24 f2.8 * AF Nikkor 50mm lens f1.8 * Nikon SB-900

Comment

Je laatste zin: dat is waar ik op doel. Ik ben van plan een D3/D700 te kopen. En dan komt dat NPS verhaal ook al om de hoek piepen (al moet ik nog wel F2.8 lenzen hebben dan...)
                    Ik ben gewoon minder opgezet met bodies die mijn insziens minder bewezen hebben. Van de D2XS weet ik dat hij top is, en de absolute top is geweest. Als men daar 3 jaar geleden schitterende foto's mee kon trekken, zal dat nu niet anders zijn. De meeste van mijn klanten zullen er niet om malen dat er betere toestellen uit zijn, die goedkoper zijn en al die zaken.
                    Dus dààrom dat "niemand" de D3 koopt, het toestel heeft zich nog niet bewezen
                    Waarom trok je de lijn niet door en ging je niet voor een D1.
                    Ik respecteer de meningen hier over de D300 of andere toestellen, maar ik weet wat ik doe als ik zeg dat mijn D70s 'op' was, en ik graag naar een 'echte' pro body overstap, wat de website van Nikon ook over de D300 mag zeggen. Dat is voor mij maar zand in de ogen strooien van de consument. (waarmee ik absolùùt niet wil zeggen dat de D300 een slecht toestel is, allerminst)
                    Maar marketing is een gevaarlijk iets...
                    Grappig, je laat nu uitschijnen dat wij in de marketingval getrapt zijn van Nikon. De D300 hoeft zich niet veel te bewijzen, het staat gewoon op papier. Dat is géén mening dat wij hebben, dat zijn facts.
                    De D300 is meer pro dan bijv. een D200, gewoonweg omdat de D300 bijvoorbeeld veel deelt met de het huidig topmodel D3 (AF, scherm, ...) en even pro als een oude D2x, omdat de techniek vanbinnen beter is en betere resultaten aflevert, indien juist gebruikt.
                    Sommige pro's hebben geen nood aan de voordelen van FF, maar werken juist met de voordelen van DX, namelijk dat hun 400mm een 600mm beeldhoek geeft.
                    Welke camera is momenteel gericht naar die mensen denk je? De D2x?

Maar het is inderdaad zeer subjectief om zo'n zware D2x body in je handen te hebben en te genieten van het vertrouwen en gevoel dat zo'n grote zware body geeft en de extra uitstraling als fotograaf. Maar de D300 heeft ook een aluminium behuizing etc..

Het pro-gevoel heb ik ook als ik m'n betonvaste F3 vast hou, maar voor mooie foto's grijp ik naar iets beters en recenters

Comment

Working...
                    X