Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d70s + 17-55 of d200/d300 + 18-70/18-200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: d70s + 17-55 of d200/d300 + 18-70/18-200

    Ja,


    Maar ik heb nog altijd geen "rationeel" antwoord waarom meerdere beroepsfotografen
    met een d200 en een (goede) kitlens werken.??



    Indubio

    Comment


    • #17
      Re: d70s + 17-55 of d200/d300 + 18-70/18-200

      Oorspronkelijk geplaatst door indubio Bekijk bericht
      Hoe komt het dan dat er verschillende professionele fotografen zijn die de d200 gebruiken in combinatie met de 18-70 afs? Deze mensen hebben een academische opleiding en kennen er toch wat van, zou je vermoeden...

      Indubio
      Kosten baten analyse, en het verschil tussen een 18-70 kitlens en een 17-55 f2.8 (of voor FullFrame een 24-70 f2.8) zal je heus wel merken, geef deze professionele fotografen de keuze, niet naar de kostprijs ziende, en ik weet zeker waarvoor ze zullen kiezen. Niet alle fotografen verdienen geld als modder hé, maar ik ken er ook die méér dan 500.000 € hebben geinvesteerd in een studio met de bijhorende inhoud, dat is de keuze van de fotograaf en wat hij ermee wil bereiken, voor deze mensen is ook een D3 maar een prutsding, zij zijn namelijk Hasselblad of Linhoff camera's met digitale ruggen gewoon.

      Ik begrijp helemaal niet waarom iemand die 'kiekjes' maakt voor de krant van West-Vlaanderen, een d3 gebruikt? Is dat geen overkill gelet op de kwaliteit die een foto voor de krant moet hebben?
      Betrouwbaar, stevig, de snelste, waterdicht, FullFrame, méér kwaliteit op hoge iso enz. sommigen zijn ook wat materiaalfreak, en gebruiken sommige van hun beelden ook nog voor andere doeleinden dan de krant, de meesten zijn half zelfstandig, en pikken regelmatig nog een huwelijksreportage of iets dergelijks mee, en fotografen als een Stephan Beel (Krant van West Vlaanderen) zijn zeker niet te onderschatten
      Vraag je je ook af waarom sommige wielertoeristen drie fietsen van 5.000 € nodig hebben Waarschijnlijk om dezelfde reden als wij amateurfotografen met een D3.

      Ik ken anderen die nog altijd hun D70 gebruiken icm een 17-35 en die foto's zijn perfect.
      Als deze nachtfoto's moeten maken van Bv. een woningbrand of een ongeval zal je het verschil heus wel merken.

      Je haalt hier een moeilijk punt aan hoor Indubio, uitmaken wat een ander zou moeten gebruiken, is nog moeilijker dan dat uitmaken voor jezelf, vind je dat een D70 voldoet, geen probleem dan.

      Een gat boren met een Aldi boormachiene van 39 € kan evengoed als met een Metabo van 350 € , maar op een paar jaar 300.000 gaten boren zal het verschil uitmaken denk ik.
      Last edited by Guest42; 11 oktober 2008, 11:35.

      Comment


      • #18
        Re: d70s + 17-55 of d200/d300 + 18-70/18-200

        Ik weet dat het niet altijd mogelijk is, maar werk eens een tijdje met materiaal van heel goede kwaliteit, en daarna terug met zeg-maar-basis-materiaal (waar op zich niets mis mee is), dan zullen er niet veel woorden meer bij moeten. Het laat zich in alles voelen. Dus ik zou zeggen: streef naar het beste materiaal aan de eindmeet. Begin dus met goede optiek, want, zoals hier al eerder gezegd: die verandert weinig of niets, de body's wél.

        Comment


        • #19
          Re: d70s + 17-55 of d200/d300 + 18-70/18-200

          Het is maar wat je wilt en wat je paard kan(wil) trekken! De een rijdt met een Mercedes S en de ander met een Ciroen C3. "Mannen weten waarom!"

          Comment

          Working...
          X