Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help ! D300 of D700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help ! D300 of D700

    Net voor het verlof heb ik mij een D60 aangeschaft. Ik ben daar tevreden mee behalve dat hij geen Live View heeft. Mijn zoon zou nu mijn D60 overnemen en ik zou mij een D300 of D700 aanschaffen. Op mijn leeftijd ga ik geen hoge toppen meer bereiken in de amateur fotografie, maar heb het beestje wel te pakken. Wie adviseert mij ? Hartelijk dank.

  • #2
    Re: Help ! D300 of D700

    Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
    Net voor het verlof heb ik mij een D60 aangeschaft. Ik ben daar tevreden mee behalve dat hij geen Live View heeft. Mijn zoon zou nu mijn D60 overnemen en ik zou mij een D300 of D700 aanschaffen. Op mijn leeftijd ga ik geen hoge toppen meer bereiken in de amateur fotografie, maar heb het beestje wel te pakken. Wie adviseert mij ? Hartelijk dank.
    Beste, een gouden raad. Blader eens een paar bladzijden terug en je zal zien dat er reeds een draadje loopt over deze vergelijking en parallel ook meerdere over verschil tussen crop en FF camera's.

    Comment


    • #3
      Re: Help ! D300 of D700

      Als je tevreden bent met de 60 en enkel live view miste, dan zou ik voor de 300 gaan en er tevens een goede lens bijkopen.
      Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

      Comment


      • #4
        Re: Help ! D300 of D700

        Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
        Net voor het verlof heb ik mij een D60 aangeschaft. Ik ben daar tevreden mee behalve dat hij geen Live View heeft. Mijn zoon zou nu mijn D60 overnemen en ik zou mij een D300 of D700 aanschaffen. Op mijn leeftijd ga ik geen hoge toppen meer bereiken in de amateur fotografie, maar heb het beestje wel te pakken. Wie adviseert mij ? Hartelijk dank.

        D90 heeft liveview
        D90 heeft goede AF
        D90 heeft de Cmos van de D300

        kan al volstaan

        Comment


        • #5
          Re: Help ! D300 of D700

          Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
          Net voor het verlof heb ik mij een D60 aangeschaft. Ik ben daar tevreden mee behalve dat hij geen Live View heeft. Mijn zoon zou nu mijn D60 overnemen en ik zou mij een D300 of D700 aanschaffen. Op mijn leeftijd ga ik geen hoge toppen meer bereiken in de amateur fotografie, maar heb het beestje wel te pakken. Wie adviseert mij ? Hartelijk dank.
          Als je een D700 wilt kopen dan ben je er nog niet.
          Wil je van deze D700 ook het optimale resultaat halen dan zal er ook een paar goede lenzen bij moeten, bijv. een 24-70 f2,8. We hebben het hier dan over een bedrag van ongeveer 3800 euro.
          De 70-300 is overigens wel te gebruiken op de D700, de 18-55 en de 55-200 zijn DX lenzen en zijn derhalve minder te gebruiken op de D700 (FX).

          Nu je zoon de D60 overneemt is het misschien verstandig om een D90 of D300 te kopen.
          Op deze manier kunnen jullie onderling nog wat lenzen uitwisselen.

          Alles zal ook afhangen hoeveel je budget is en ook hoeveel wil je spenderen aan fotografie.

          mvg
          Antoine

          Comment


          • #6
            Re: Help ! D300 of D700

            Ik volg Antoine hierin. Als je overstapt naar de D700 ga je ook nieuwe lenzen moeten aanschaffen. Dit kan wel eens duur uitkomen.
            Misschien dat we in de toekomst meer en meer naar FF overgaan voor de digitale toestellen dus moet je je afvragen of je nu al wilt investeren of dat je nog even afwacht wat er allemaal komt.

            Comment


            • #7
              Re: Help ! D300 of D700

              Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
              D90 heeft liveview
              D90 heeft goede AF
              D90 heeft de Cmos van de D300

              kan al volstaan
              Een D90 zal imho zéker volstaan. Dus tenzij budget geen rol speelt, zou eerder die camera overwegen.
              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

              Comment


              • #8
                Re: Help ! D300 of D700

                sorry, niet van toepassing, foutief gelezen.

                Comment


                • #9
                  Re: Help ! D300 of D700

                  Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                  Als je een D700 wilt kopen dan ben je er nog niet.
                  Wil je van deze D700 ook het optimale resultaat halen dan zal er ook een paar goede lenzen bij moeten, bijv. een 24-70 f2,8.
                  Niet echt noodzakelijk vind ik, ik heb heel mijn DX arsenaal verkocht, camera ( D300 ) plus al mijn lenzen om de aankoop van een D3 te betalen. Ik moest dus op zoek naar voorlopig betaalbare FF lenzen. Dat zijn dus geworden : : de Sigma 15-30 ( 175€ betaald ) en de Tamron 28-75 ( 280 € betaald ) De nikkor 70-200 heb ik gehouden omdat deze FF is maar er zijn zeker goedkopere alternatieven in het 2de hands circuit zoals de Sigma 70-200
                  Als je begint mat kleppers zoals de Nikkor 14-24, de Nikkor 24-70 en de Nikkor 70-200 ben je natuurlijk een pak geld kwijt en geef ik Antoine 100% gelijk.
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Help ! D300 of D700

                    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Als je begint mat kleppers zoals de Nikkor 14-24, de Nikkor 24-70 en de Nikkor 70-200 ben je natuurlijk een pak geld kwijt en geef ik Antoine 100% gelijk.
                    Inderdaad juist, en indien je je 'beperkt' tot primes, dan kan je op de tweedehandsmarkt een heel mooie set uitbouwen voor relatief weinig geld: bvb 24/2.8, 35/2, 50/1.8, 85/1.8 en 180/2.8.
                    Kwaliteit gegarandeerd.
                    Ook zijn bijna alle manuele lenzen te gebruiken, en daar zitten ook pareltjes tussen.
                    Dus FF hoeft niet per sé duur te zijn.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Help ! D300 of D700

                      Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                      Een D90 zal imho zéker volstaan. Dus tenzij budget geen rol speelt, zou eerder die camera overwegen.
                      Dat is een heel correct antwoord.
                      Die live view is trouwens een optie die (maar dat kan aan mij liggen) maar zelden gebruikt wordt. Ikzelf heb ze 1 of 2 maal gebruikt om eens te proberen maar zie er buiten in heel specifieke gevallen geen toepassing voor.
                      Vriendelijke groeten,Raf

                      www.rafvandenbogaert.be

                      Comment

                      Working...
                      X