Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon F100 of ????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon F100 of ????

    Geachte forumleden,


    Vandaag mijn dia's afgehaald over vakantie in Toscane. Wat ben ik toch altijd weer in de wolken met de resultaten van de F100 en velvia, provia en ektachrome 100 asa. Perfect belichte beelden met de kleuren zoals ik ze zag door de zoeker. Gebruikte lens 28-105 afd macro 3.5-4.5
    Wat ik zie is ook wat er uitkomt uit deze camera, en dat is toch wat we willen, niet...?
    De dynamiek van deze opnamen is toch zo mooi. Maar dat de F5 en F100 legendarische camera's zijn, moet hier waarschijnlijk niet meer uit de doeken gedaan worden.

    Mijn probleem is echter, welke digitale camera zou hier kunnen als tegenhanger geplaatst worden. Mijn d70s alleszins niet denk ik zo. Ik ben daar toch niet tevreden over. Die beelden zijn niet te vergelijken met wat uit mijn analoge f100 komt, vandaar mijn vraag aan de doorgewinterde professionals onder jullie:

    Om dezelfde kwaliteit te bekomen als met de f100, welke digitale camera moet daar tegenover geplaatst worden die bij vergrotingen dezelfde dynamiek en detail oplevert??

    Met dank voor jullie deskundige berichten,

    "Fotografie, een venster op de wereld, en de wereld door een venster (tje).

    Getekend,

    Indubio

  • #2
    Re: Nikon F100 of ????

    Sigma SD14

    Comment


    • #3
      Re: Nikon F100 of ????

      Fujifilm S5 Pro met een lens van dezelfde kwaliteit als uw 28-105mm.
      En als u zo graag met Velvia of Provia wilt fotograferen, koop dan een Fuji S100FS.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon F100 of ????

        Een F100 of F5 waren magnifiek in gebruik in het analoge tijdperk.
        Ik had er steevast telkens 2 gelijk in gebruik (2 verschillende films).
        Dat waren uiteraard ff body's.
        Een vervanger zou m.i. dus een D700 kunnen worden...

        Succes met je keuze.

        mvg,

        Roland

        Comment


        • #5
          Re: Nikon F100 of ????

          eigenlijk zoek je een digitale verwerking die je dia resultaten geeft.

          het eerste wat ik zou doen is één witbalans instelling vastleggen (net zoals je diafilm dat doet)

          velvia/provia verschillen in satuaratie en contrast. dat wordt dus ook 1 preset maken ivm kleuren en contrasten.


          maw, koop geen digitale camera.. alle instel mogelijkheden zou je net niet gebruiken.
          blijf verder schieten met je goede F100 en koop je een coolscan scanner!
          foto als spiegel of als venster?

          Comment


          • #6
            Re: Nikon F100 of ????

            D700 zonder twijfel.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment

            Working...
            X