Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300: natuur getrouwe kleuren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D300: natuur getrouwe kleuren

    Vermits ik zoals velen wat uitgekeken was op mijn D70 s schafte ik mij een D300 aan.
    De kleuren op de D300 lukken mij niet zo best en doen zich voor als kunstmatige kleuren.
    Help!!!

  • #2
    Re: D300: natuur getrouwe kleuren

    Eigenlijk begrijp ik dit niet zo goed, de kleuren van de D300 zijn zo vel mooier dan die van de D70. Misschien wil je dezelfde 'koude' kleuren van de d70(althans dat vond ik altijd het bezwaar van die camera).
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: D300: natuur getrouwe kleuren

      Oorspronkelijk geplaatst door Rudyde Bekijk bericht
      Vermits ik zoals velen wat uitgekeken was op mijn D70 s schafte ik mij een D300 aan.
      De kleuren op de D300 lukken mij niet zo best en doen zich voor als kunstmatige kleuren.
      Help!!!



      De kleuren kun je toch aanpassen op zoveel verschillende manieren?! Ook IN camera.Zelf hou ik ook niet van de standaard kleuren,en al helemaal niet van levendig.Ik gebruik bijna altijd Neutraal,waarbij ik dan nog de vaak de saturatie een puntje terugschroef.
      Maar: het allerbelangrijkste : RAW!!! ( Kun je achteraf in een oogwenk van je neutraal een ZW/W of levendig maken en omgekeerd)
      Een slechte WB kan je kleuren nog meer onnatuurlijk doen lijken.Hier kun je eventueel de D300 zijn live view gebruiken om de WB live te regelen.Maar ook hier geldt ; RAW , een foute WB is achteraf zo rechtgezet.
      Misschien vergis ik mij maar...die handleiding,die moet je toch eens doornemen!




      Walter
      D850

      Comment


      • #4
        Re: D300: natuur getrouwe kleuren

        Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
        De kleuren kun je toch aanpassen op zoveel verschillende manieren?! Ook IN camera.Zelf hou ik ook niet van de standaard kleuren,en al helemaal niet van levendig.Ik gebruik bijna altijd Neutraal,waarbij ik dan nog de vaak de saturatie een puntje terugschroef.
        Maar: het allerbelangrijkste : RAW!!! ( Kun je achteraf in een oogwenk van je neutraal een ZW/W of levendig maken en omgekeerd)
        Een slechte WB kan je kleuren nog meer onnatuurlijk doen lijken.Hier kun je eventueel de D300 zijn live view gebruiken om de WB live te regelen.Maar ook hier geldt ; RAW , een foute WB is achteraf zo rechtgezet.
        Misschien vergis ik mij maar...die handleiding,die moet je toch eens doornemen!




        Walter
        Mja,

        Op de stand neutraal vond ik de kleuren toch nog iets te veel aan de blauwe kant.
        Heb op de D200 de WBA op +2 gezet en kleuren in het menu op vivid ( levendig).
        Scheelde weer een hoop werk in de nabewerking. Want al kan je met RAW achteraf alles nog korrigeren ( binnen bepaalde grenzen ), het liefst wil je als fotograaf het nabewerken zo minimaal ( zowel in tijd als werk) als mogelijk houden.
        Heb nu sinds vandaag de D300, maar die handleiding
        Damn , wat een boekwerk is dat geworden. Wil dan niet weten wat je krijgt als handleiding bij een D3

        Grtz

        Bryan
        Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

        Comment


        • #5
          Re: D300: natuur getrouwe kleuren

          Oorspronkelijk geplaatst door B-man Bekijk bericht
          Damn , wat een boekwerk is dat geworden. Wil dan niet weten wat je krijgt als handleiding bij een D3

          Grtz

          Bryan
          Scheelt niet erg veel. Misschien een mm'tje dikker.
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: D300: natuur getrouwe kleuren

            Dan heb je de handleiding van Thom Hogan nog niet gezien .
            Alleszins, er is de mogelijkheid op de nikon site om "d2x picture controls" te downloaden op je camera. Zo heb je er eentje die specifiek voor landschappen dient alsook eentje die voor huidskleuren dient.
            Ken wel de link niet meer , doch het wijst zichzelf aan op de nikon site.
            Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

            Comment

            Working...
            X