Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Powershot S45 vs Nikon Coolpix 4300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon Powershot S45 vs Nikon Coolpix 4300

Hallo,

ik had een klein vraagje voor de mensen met wat ervaring...

Ik ga binnenkort een digitaal fototoestel kopen en ik ben aan het twijfelen tussen Canon Powershot S45 en de Nikon Coolpix 4300. Beide toestellen lijken me elkaar waard behalve een paar details. Wat me stoort bij de nikon is het feit dat je bij de movie-mode geen geluid kan opnemen en dat het toch wel minder handige vorm heeft om in een zak te steken, al past het misschien beter in de hand. De canon daarentegen weegt toch wel wat zwaarder en ik weet niet zo goed of de kwailiteit dezlfde is als bij nikon.

Kan iemand me goede raad geven?

Alvast bedankt!

Olli

Ik heb een Canon Powershot S50 en kben daar heel erg tevreden over.
    Het is gewoon afhankelijk van wat je echt eist van een camera. In mijn geval was dat het compact moest zijn maar ook niet supercompact.
    En kwaliteit van de foto's zijn ook goed. Je hebt veel manuele instelmogelijkheden alhoewel ik daar niet zo veel van gebruik.
    Fotografie is ook allemaal zo nieuw voor mij dus ik ben nog in mijn 'pruts'-fase
    Dat S45 of S50 nogal zwaar is stoort me niet, integendeel. Het geeft je een gevoel van degelijkheid en kwaliteit.

Ik heb een kennis en die heeft een Nikon Coolpix 5000. De zijne is misschien nog iets beter maar voor mij persoonlijk was het te groot.

Comment

Hoi,

Ik ben net naar cuba geweest, samen met mijn s45, ik moet zeggen dat ik een beetje schrik had voor de foto's. Ik had het toestel nl nog niet lang en had dus niet de gelegenheid om te experimenteren. Maar de foto's zijn dus echt wel scherp, de kleurbalans is uitstekend. Batterij gaat betrekkelijk lang mee (één dag foto's trekken + bekijken) en dan terug opladen.)

Kopen die handel, bij foto-huset in nl voor 550 (drie maand geleden) denk nu tegen 500 Euro...)

Comment

Heb enkele maanden een S45 en daarvoor een S30 voor een jaar.De S30 was al erg goed maar de S45 is nog een stuk beter namelijk sneller in opstart en tussen de foto's, 3 min filmen in goede kwaliteit tegen 30 sec met de S30 maar vooral om de veranderde menustructuur die nu erg handig is. Mijn broer heeft een nikon en die is ook uitstekend hoor.Mijn keuze was vooral vanwege de handige vormgeving van de canon ten opzichte van de nikon (meenemen op de skipistes), het gewicht vind ik ook helemaal geen nadeel.
        Voordeel voor de nikon is zijn mogelijkheid lenzen te schroeven zonder hulpstukken (moest dit belangrijk voor je zijn) en de macro-functie is veel beter (kan van veel dichterbij). Nog handig bij nikon is de functie die tegen het licht in kan trekken maar dit kan ook met de S45 al moet je zelf effen expirementeren met de instellingen daarvoor. Dus pro voor S45 tov nikon is vooral de menustructuur,vormgeving(handig), zeer hoogstaande afwerking/materialen,filmen.
        contra: sommige voorinstellingen handiger bij nikon,macro,lenzen

Ben ook nog maar een amateur maar probeer wel geregeld manuele instellingen te gebruiken. Heb zo een 1200 foto's gemaakt met de S-reeks als dit een indicatie kan zijn voor u.

Maar ik denk dat beide camera's de betere zijn in hun klasse (semi-compact) en dus beide een uitstekende keus zijn.Dus zijn het de details ,die voor jouw belangrijk zijn, die de doorslag zullen moeten geven.
        Fujifilm Finepix F31fd

Comment

Olli,

Kan je me even mailen ?
          Ik heb misschien iets voor jou!

Groetjes
          Lukathi
          Groetjes

Lukathi

Comment

Working...
          X