Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto van negatief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto van negatief

Mijn vrouwke en ik zijn al enkele dagen bezig met fotos sorteren en in albums steken.Dit bracht mij op het idee om eens een (super)macro te proberen van een negatief. Hieronder het eerste resultaat.
    Werkwijze : negatief op backlite van een lcd scherm gelegd, foto genomen uit de losse hand in supermacro, alles op auto.
    Bewerking : Foto inverteren + horizontaal flippen, auto levels.
    Foto was te blauw, dus levels aangepast en USM (150,1.4,12)
    Is er iemand die al een houder gefabriceerd heeft om negatieven te fotograferen, welke op de lens kan geschroefd worden, of is dat misschien ergens te koop ? Tips ?

Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

vind het resultaat al bij al dik meevallen, ik zou niet verwacht hebben
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

Comment

Hallo Bingel,

Met het onderstaand apparaat kan je zowel dia's als negatieven fotograferen. Het is een ingekort, tweedehands, diakopieer apparaat voor kleinbeeldkamera's. Bij de fotohandel zijn die dingen nu voor weinig geld te koop, tweedehands dan natuurlijk. Je moet zo'n ding wel een beetje aanpassen voor je camera en mogelijk moet je er een extra close-uplensje bijkopen om een beeldvullende foto te maken van je negatiefje of dia. Maar werken doet het zeker.

Groetjes,
      Willem

Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
      http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

Comment

ik heb een origineel voorzet toestel voor mijn 5050 om negatieve en dias te trekken.Je mag hem altijd eens proberen als je wil.

Comment

Originally posted by kodoal
          ik heb een origineel voorzet toestel voor mijn 5050 om negatieve en dias te trekken.Je mag hem altijd eens proberen als je wil.
          Bedankt voor het voorstel Kodoal, kun je me wat meer info geven over het merk, de prijs en of het de moeite is tot aankoop ?
          Ik zit hier met veel fotos die ondanks dat ze maar een paar jaar oud zijn al heel bruin zijn geworden, en omdat mijn kasten al uitpuilen van de albums, is het misschien een goed idee om via deze methode mijn fotos digitaal te bewaren. Met dank
          Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

Comment

Working...
          X