Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overstap 30D naar 50D ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Overstap 30D naar 50D ??

    Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
    Nog eens: niet juist.
    De 50d is niet meer of minder dan de vervanger van de 40D.
    .
    dan lees je niet goed, want ik schrijf dat het het een nieuwe categorie tussen de 40D en 5D is.
    anders zou deze man Hans Smittenaar, Marketing Director CCI van Canon Nederland liegen bij de introductie van de 50D
    http://nl.youtube.com/watch?v=EBnDEx9lQCQ

    mijn idee is dat geertB wel gelijk heeft maar zal niet zo gauw worden toe gegeven omdat ze waarschijnlijk nog een hele voorraad schuur vol hebben met de 40D, ik denk eerder dat dit dichter bij de waarheid ligt dan wat hansje zegt
    www.bb-fotografie.nl, www.nature-inspirations.com, www.laba.nl/fotografie

    Comment


    • #17
      Re: Overstap 30D naar 50D ??

      Oorspronkelijk geplaatst door Peter Baas Bekijk bericht
      dan lees je niet goed, want ik schrijf dat het het een nieuwe categorie tussen de 40D en 5D is.
      anders zou deze man Hans Smittenaar, Marketing Director CCI van Canon Nederland liegen bij de introductie van de 50D
      http://nl.youtube.com/watch?v=EBnDEx9lQCQ

      mijn idee is dat geertB wel gelijk heeft maar zal niet zo gauw worden toe gegeven omdat ze waarschijnlijk nog een hele voorraad schuur vol hebben met de 40D, ik denk eerder dat dit dichter bij de waarheid ligt dan wat hansje zegt
      Laat nu net de marketing mensen het volk zijn dat ik het minste naar "waarheid" inschat
      Greetz Geert.
      Canon gerief...

      Comment


      • #18
        Re: Overstap 30D naar 50D ??

        Is toch simpel, heb je de centjes koop dan de 50D en verkoop je 30D (of hou hem bij als 2e body als je dat kan gebruiken)

        Anders zal je je blijven afvragen of de 50D nu net die foto die je met je 30D gemaakt hebt niet beter zou kunnen maken ... ik ken dat, ben zelf ook zo.

        Ik heb nu 2 40D's, en eerlijk gezegd de 50D lijkt wel mooi, maar ik ga toch mijn 40D's houden, ten eerste krijg je er toch geen normale prijs meer voor en om nu echt eerlijk te zijn, het is niet de camera die de foto's maakt, het blijft het ventje dat op het knopje drukt hoor.

        Wat ik wel zal doen is volgend jaar, als de kinderziektes eruit zijn, een 5DII aankopen en dan een 40D te koop zetten, die 20mp kan ik gebruiken voor enkele projecten (posters) en als die filmfunctie dan ook nog eens degelijk werkt (AF servo bvb) dan ben ik helemaal blij

        Dus mijn raad, als je jezelf iets moet ontzeggen (financieel) om nu de 50D te kopen ... laat hem dan mooi liggen, maar als het geld geen probleem is ... kopen die handel, anders blijf je twijfelen.

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #19
          Re: Overstap 30D naar 50D ??

          nou lambo ik heb nog 925 euro gekregen voor m'n 40d body, de 50d kost hier 1149 dus voor mij was de keus snel gemaakt
          www.bb-fotografie.nl, www.nature-inspirations.com, www.laba.nl/fotografie

          Comment


          • #20
            Re: Overstap 30D naar 50D ??

            Oorspronkelijk geplaatst door Peter Baas Bekijk bericht
            nou lambo ik heb nog 925 euro gekregen voor m'n 40d body
            Bij Konijn koop je een nieuwe 40D voor 699€, tenzij je die een jaar geleden al verkocht hebt heb je koper serieus bij zijn pietje gehad.
            www.bigducksix.be

            Comment


            • #21
              Re: Overstap 30D naar 50D ??

              Oorspronkelijk geplaatst door BigDuckSix Bekijk bericht
              Bij Konijn koop je een nieuwe 40D voor 699€, tenzij je die een jaar geleden al verkocht hebt heb je koper serieus bij zijn pietje gehad.
              ik heb hem vorige week verkocht, maar wat camera expres doet moeten zij weten, ik heb hem verkocht naar wat ik hem waard vond, kamera express bepaald de markt toch zeker niet
              www.bb-fotografie.nl, www.nature-inspirations.com, www.laba.nl/fotografie

              Comment


              • #22
                Re: Overstap 30D naar 50D ??

                Oorspronkelijk geplaatst door Peter Baas Bekijk bericht
                ik heb hem vorige week verkocht, maar wat camera expres doet moeten zij weten, ik heb hem verkocht naar wat ik hem waard vond, kamera express bepaald de markt toch zeker niet
                Voor die prijs verkoop ik direct mijn beide body's
                ik vind eerlijk gezegd ook dat een body met grip zeker nog 900 Euro waard is, maar een beetje koper zal ook wel de prijzen nakijken online, dus als je nu voor een 40D met originele grip en 2e Canon batterij nog 900 Euro kan krijgen stuur ze maar naar mij, ik heb er twee klaarliggen dan

                In elk geval zou ik nu niet meer twijfelen, kopen die 50D !

                Mark
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                Comment


                • #23
                  Re: Overstap 30D naar 50D ??

                  Oorspronkelijk geplaatst door Peter Baas Bekijk bericht
                  ik vond de overstap van 30D naar 40D al een hele verbetering, ik heb nu sinds vorige week de 50D en ook dit vind ik weer een hele verbetering op de 40D, het is eigenlijk geen vervanging van de 40D maar een klasse tussen de 40D en de 5D
                  En de 60D moet je ook meteen kopen , want is ook weer een hele verbetering.....

                  PS, maak je ook nog wel eens een fotootje?

                  Comment


                  • #24
                    Re: Overstap 30D naar 50D ??

                    Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                    En de 60D moet je ook meteen kopen , want is ook weer een hele verbetering.....

                    PS, maak je ook nog wel eens een fotootje?
                    Je zou andere mensen af en toe ook in hun waarde kunnen laten natuurlijk....

                    Maar vooruit.... Hier vind je alle posts gestart door Peter Baas. Oordeel zelf....

                    Om precies te zijn 17 door Peter Baas gestarte threads met foto's van verschillende disciplines. En dat zijn er ook precies 17 meer dan jij hier hebt geplaatst op dit forum En dan zijn het ook nog allemaal goede foto's ook
                    Last edited by MarkEL; 7 oktober 2008, 20:19.
                    www.indetailfotografie.nl

                    Comment


                    • #25
                      Re: Overstap 30D naar 50D ??

                      Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                      Je zou andere mensen af en toe ook in hun waarde kunnen laten natuurlijk....

                      Maar vooruit.... Hier vind je alle posts gestart door Peter Baas. Oordeel zelf....

                      Om precies te zijn 17 door Peter Baas gestarte threads met foto's van verschillende disciplines. En dat zijn er ook precies 17 meer dan jij hier hebt geplaatst op dit forum En dan zijn het ook nog allemaal goede foto's ook
                      die zit..

                      De stap 400D - 50D zal in ieder geval wél de moeite zijn.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Overstap 30D naar 50D ??

                        Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                        Je zou andere mensen af en toe ook in hun waarde kunnen laten natuurlijk....

                        Maar vooruit.... Hier vind je alle posts gestart door Peter Baas. Oordeel zelf....

                        Om precies te zijn 17 door Peter Baas gestarte threads met foto's van verschillende disciplines. En dat zijn er ook precies 17 meer dan jij hier hebt geplaatst op dit forum En dan zijn het ook nog allemaal goede foto's ook
                        Oeps....maar zeilen gaat een boel tijd in zitten hoor.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #27
                          Re: Overstap 30D naar 50D ??

                          Oorspronkelijk geplaatst door Peter Baas Bekijk bericht
                          nou lambo ik heb nog 925 euro gekregen voor m'n 40d body, de 50d kost hier 1149 dus voor mij was de keus snel gemaakt
                          Koper kwam volgens mij van een andere planeet oftewel zijn jouw verkoopstalenten buitenaards

                          Ik heb zopas 40d met 17-85 is tweedehands verkocht voor 650 euro (wel aan een bevriend koppel) en dit vind ik correcte tweedehandse prijs gezien huidige nieuwprijzen.

                          Ik moet dringend op verkoopscursus.
                          We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                          Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

                          Comment


                          • #28
                            Re: Overstap 30D naar 50D ??

                            Ik zal wel buitenaards zijn, maar ik kan er niet bij hoe camera's zo vlot gekocht en weer verkocht worden. Voor bepaalde mensen zal dat wel nodig zijn, maar hier is het zo overweldigend... de consumentenmaatschappij ten top. Als het allemaal zulke grote verbeteringen zijn, dan vraag ik me af hoe ik in 's hemelsnaam met mijn arme 350D nog goeie foto's zou kunnen maken.

                            Ik heb soms de indruk dat mensen hier de camera voor zich laten werken in plaats van zelf actief te fotograferen en te ontdekken hoe je de tekortkomingen van je eigen camera kunt omzeilen. Daarmee word je een veel betere fotograaf dan steeds maar weer iets nieuws te kopen.
                            Getver, ik lijk wel een ouwe vent...

                            Iedereen doet wat ie wil natuurlijk (maar ik heb ondertussen mijn ei eens kunnen leggen).
                            ______
                            www.vue.photo

                            Comment


                            • #29
                              Re: Overstap 30D naar 50D ??

                              Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                              Ik zal wel buitenaards zijn, maar ik kan er niet bij hoe camera's zo vlot gekocht en weer verkocht worden. Voor bepaalde mensen zal dat wel nodig zijn, maar hier is het zo overweldigend... de consumentenmaatschappij ten top. Als het allemaal zulke grote verbeteringen zijn, dan vraag ik me af hoe ik in 's hemelsnaam met mijn arme 350D nog goeie foto's zou kunnen maken.

                              Ik heb soms de indruk dat mensen hier de camera voor zich laten werken in plaats van zelf actief te fotograferen en te ontdekken hoe je de tekortkomingen van je eigen camera kunt omzeilen. Daarmee word je een veel betere fotograaf dan steeds maar weer iets nieuws te kopen.
                              Getver, ik lijk wel een ouwe vent...

                              Iedereen doet wat ie wil natuurlijk (maar ik heb ondertussen mijn ei eens kunnen leggen).
                              Soms ben ik het niet met je eens, maar deze opmerkingen zijn recht in de roos....

                              Comment


                              • #30
                                Re: Overstap 30D naar 50D ??

                                Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                                Ik zal wel buitenaards zijn, maar ik kan er niet bij hoe camera's zo vlot gekocht en weer verkocht worden. Voor bepaalde mensen zal dat wel nodig zijn, maar hier is het zo overweldigend... de consumentenmaatschappij ten top. Als het allemaal zulke grote verbeteringen zijn, dan vraag ik me af hoe ik in 's hemelsnaam met mijn arme 350D nog goeie foto's zou kunnen maken.

                                Ik heb soms de indruk dat mensen hier de camera voor zich laten werken in plaats van zelf actief te fotograferen en te ontdekken hoe je de tekortkomingen van je eigen camera kunt omzeilen. Daarmee word je een veel betere fotograaf dan steeds maar weer iets nieuws te kopen.
                                Getver, ik lijk wel een ouwe vent...

                                Iedereen doet wat ie wil natuurlijk (maar ik heb ondertussen mijn ei eens kunnen leggen).
                                Ik ga toch maar even in de verdediging, misschien dat jullie je dan beter in mij als persoon kan vinden in plaats van direct te oordelen.

                                ik ben begonnen met een EOS 5 dat was de tijd om fotografie onder de knie te krijgen, alles met rolletjes en elke zaterdag weer spannend wat voor fotos je gemaakt had, daarna 10D ook mooi maar leunde toch liever op mijn EOS 5, toen een klant van mij een goed bod deed op mijn camera met 80-400 lens van sigma dacht ik waarom ook niet en kocht voor hetzelfde geld met 200 euro bijlegen een 30D met canon 100-400 L lens, dat was een goede ruil dacht ikzelf, een jaar later kom ik met de 30D hem weer tegen, ook deze wilde hij graag overnemen van mij, weer zat ik zonder camera, maar inmiddels was de 40D op de markt, bij deze dacht ik dit is de camera van m,n leven, todat ik afgelopen juli gebeld werd door deze persoon, joh peter had je alweer een nieuwe camera op het oog?ik? welnee ik ben super tevreden met dat ding en ik zou niet weten welke camera ik dan moet kopen, maar ik zal het in de gaten houden voor je,
                                totdat ik een maand geleden over de komst van de 50D hoorde besloot ik om de klant in kwestie te bellen, heb je nog interesse in mijn camera, natuurlijk vertelde hij mij, ik kan jouw oude 10D verkopen voor 650 euro met grip, moet je gelijk doen dan kan je de mijne overnemen voor 950 euro, is uiteindelijk voor 925 euro weg gegaan, de rest weet jullie al.
                                vertel iemand mij wat ik dan fout doe

                                kijk waarom moet een camera overal in nederland over evenveel geld opbrengen, een 2e hands volvo v50 kost in groningen ook goedkoper als in hoek van holland.

                                ik denk dat ik inmiddels wel bewezen heb dat niet mijn camera alleen het werk doet, mijn vaste stand op mijn camera is M alles handmatig dus.

                                En Markel bedankt voor je leuke reaktie
                                Last edited by Peter Baas; 7 oktober 2008, 23:55.
                                www.bb-fotografie.nl, www.nature-inspirations.com, www.laba.nl/fotografie

                                Comment

                                Working...
                                X