Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overstap 30D naar 50D ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overstap 30D naar 50D ??

    Allen,

    Heeft er onder jullie al iemand de overstap gedaan van de 30D naar de 50D? Wat zijn jullie ervaringen hiermee, is de kwaliteit van het toestel opmerkelijk beter? Is het de overstap waard ...
    aantal pixels en iso waarde verschillen zijn duidelijk maar wat zijn de andere verschillen?

    Graag jullie mening aub

    Alvast bedankt om jullie raad en mening

    groeten,

    Björn
    Groeten Björn

  • #2
    Re: Overstap 30D naar 50D ??

    Ik weet niet of je er een zaak gaat mee doen heb je nu kwaliteit te kort ?
    ik denk niet dat je veel verschik gaat zien aan je kwaliteit van je foto's
    ik heb nu een 40 D en ga niet voor de 50D te weing verschil

    grtz Glenn
    Canon 1 DMK2,Canon Eos 40D,Grip BG-E2,Canon 24-105L ,70-200f2.8 L USM,Speedlite 430 EX,CF-Extreme III 4GB ,IXUS 55,Lowepro computrekker AW,http://glennpottier.fotopic.net

    Comment


    • #3
      Re: Overstap 30D naar 50D ??

      Oorspronkelijk geplaatst door glenn pottier Bekijk bericht
      Ik weet niet of je er een zaak gaat mee doen heb je nu kwaliteit te kort ?
      ik denk niet dat je veel verschik gaat zien aan je kwaliteit van je foto's
      ik heb nu een 40 D en ga niet voor de 50D te weing verschil

      grtz Glenn
      ga hier mee mee.
      denk dat je beter in lenzen kan investeren.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Overstap 30D naar 50D ??

        De 50D heeft ten opzichte van een 30D wel het verbeterde AF-systeem dat ook in de 40D zit.
        Die AF is duidelijk sneller en trefzekerder dan het oudere systeem dat in de 20D en 30D zat.
        Dat was ook helemaal niet slecht, maar ik merk wel duidelijk verschil tussen de 20D en 40D bij actiefoto's (ik gebruik beide camera's soms tegelijk).

        De ruis bij lange sluitertijden is bij de 40D eigenlijk net iets slechter dan bij de 20D, maar volgens de voorbeeldfoto's die ik nu gezien heb van de 50D is die weer net wat beter dan de 20D/30D. En de ruis bij hoge iso ziet er bij de 50D ook iets beter uit, maar ik denk dat het geen volle stop verschil is.

        Bij actiefoto's zal je een beetje voordeel kunnen halen met een 50D, en ook bij lange sluitertijden (nachtfoto's) en hoge iso zal het net iets beter worden.

        De verschillen zijn niet heel erg groot, als je de limieten van je 30D nu niet nodig hebt, dan blijf je best daarmee verder werken, op een afdruk zal je het verschil toch niet merken (misschien wel bij een héél grote afdruk).

        Als het belangrijk is dat je de foto's goed kan beoordelen op het schermpje van de camera, dan is de 50D ook in het voordeel, de resolutie van het scherm is veel hoger dan bij de vroegere modellen.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Overstap 30D naar 50D ??

          (ik gebruik beide camera's soms tegelijk).
          uhhh... hoe doe je dat!!!
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Overstap 30D naar 50D ??

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            (ik gebruik beide camera's soms tegelijk).
            uhhh... hoe doe je dat!!!
            grt,bouk.
            Je hebt twee ogen he

            Comment


            • #7
              Re: Overstap 30D naar 50D ??

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              denk dat je beter in lenzen kan investeren.
              grt,bouk.
              aan z'n onderschrift te zien heeft Björn aardig wat lenzen en volgens mij nog van goede kwaliteit ook
              Nikon D80 ~ Nikkor 18-70

              Comment


              • #8
                Re: Overstap 30D naar 50D ??

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                (ik gebruik beide camera's soms tegelijk).
                uhhh... hoe doe je dat!!!
                grt,bouk.
                Ze hangen tegelijk rond mijn nek, de ene met een tele en de andere met een breedhoek.
                Ik maak geen foto's met beide camera's op hetzelfde ogenblik, maar soms zit er toch niet veel tijd tussen.
                Bij sommige evenementen is die combinatie heel handig, met de breedhoek maak ik bijvoobeeld een groepsfoto, en daarna maak ik snel van iedereen een portretje met de 100-400 (als de groep niet té groot is natuurlijk).
                Of als er zoals enkele weken geleden een low-pass is van enkele vliegtuigen tijdens een herdenking, dan ben ik daar ook klaar voor, zonder steeds lenzen te moeten wisselen.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Overstap 30D naar 50D ??

                  Voor hetgeen ik tot nu toe heb gezien kan de 50D mij (nog )niet bekoren.

                  Ik denk soms dat hij minder details geeft dan de 20D-30D-40D waarbij ik de 40D al minder vond tov de 30D.

                  De 50D heeft bijna het dubbel aan pixels (15.1 mil ) tov de 30D (8.2 mil) op een sensor die kleiner is.

                  De sensor van de 30D (22.5 x 15.0 mm ) is groter dan de sensor van de 50D (22.3 x 14.9 mm )

                  Niet veel, maar op zo een kleine oppervlakte is het toch niet te onderschatten denk ik in verband met de weergave van details en ruis.

                  De AF, lichtmeting, wegschrijven etc...., zal wel beter/sneller zijn maar ik prefereer toch details.

                  Ik kijk de kat nog eventjes uit de boom.
                  Groetjes
                  ----JO

                  Comment


                  • #10
                    Re: Overstap 30D naar 50D ??

                    @ Bart Huysmans

                    Bedankt voor je professioneel antwoord, ik zou idd overwegen om mijn 30D te gaan verwisselen voor een 50D daar ik veel actie foto's neem van indoor evenementen en best wel wat meer ISO kan gebruiken, nu ondervind ik dat ik teveel ruis heb op 1600 ISO in sportzalen.

                    @ Jo

                    Je kan misschien gelijk hebben, daarom dat ik deze discussie start om jullie meningen te horen, alvast bedankt voor jouw inbreng

                    @ Bouk

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    denk dat je beter in lenzen kan investeren.
                    grt,bouk.
                    Is er iets mis met mijn lenzen Bouk
                    Groeten Björn

                    Comment


                    • #11
                      Re: Overstap 30D naar 50D ??

                      Oorspronkelijk geplaatst door Björn W Bekijk bericht
                      @ Bart Huysmans

                      Bedankt voor je professioneel antwoord, ik zou idd overwegen om mijn 30D te gaan verwisselen voor een 50D daar ik veel actie foto's neem van indoor evenementen en best wel wat meer ISO kan gebruiken, nu ondervind ik dat ik teveel ruis heb op 1600 ISO in sportzalen.

                      @ Jo

                      Je kan misschien gelijk hebben, daarom dat ik deze discussie start om jullie meningen te horen, alvast bedankt voor jouw inbreng

                      @ Bouk


                      Is er iets mis met mijn lenzen Bouk
                      nee niks mis met je lenzen hoor, had ze alleen in eerste instantie niet gelezen.
                      lees eigenlijk nooit hoeveel en wat voor lenzen men neerzet in hun handtekening.
                      vind dat nl nutteloze info, vandaar hè.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Overstap 30D naar 50D ??

                        Oorspronkelijk geplaatst door Björn W Bekijk bericht
                        @ Bart Huysmans

                        Bedankt voor je professioneel antwoord, ik zou idd overwegen om mijn 30D te gaan verwisselen voor een 50D daar ik veel actie foto's neem van indoor evenementen en best wel wat meer ISO kan gebruiken, nu ondervind ik dat ik teveel ruis heb op 1600 ISO in sportzalen

                        Ik weet niet of het verschil bij hoge iso tussen een 30D en een 50D groot genoeg zal zijn om duidelijke verschillen te zien in de foto's.
                        Wacht eerst de testresultaten af, en maak dan een keuze, zeker als de hoge iso zo belangrijk is voor de foto's die je ermee wil maken.

                        (De nieuwe 5D MK II doet het wel duidelijk beter, een iso 6400 afdruk op A4 ziet er nog héél goed uit. Maar dat is dan ook tegen een veel hogere kostprijs, en je moet rekening houden met bepaalde lenzen die je niet meer zal kunnen gebruiken.)
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Overstap 30D naar 50D ??

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Ik weet niet of het verschil bij hoge iso tussen een 30D en een 50D groot genoeg zal zijn om duidelijke verschillen te zien in de foto's.
                          Wacht eerst de testresultaten af, en maak dan een keuze, zeker als de hoge iso zo belangrijk is voor de foto's die je ermee wil maken.

                          (De nieuwe 5D MK II doet het wel duidelijk beter, een iso 6400 afdruk op A4 ziet er nog héél goed uit. Maar dat is dan ook tegen een veel hogere kostprijs, en je moet rekening houden met bepaalde lenzen die je niet meer zal kunnen gebruiken.)
                          ik vond de overstap van 30D naar 40D al een hele verbetering, ik heb nu sinds vorige week de 50D en ook dit vind ik weer een hele verbetering op de 40D, het is eigenlijk geen vervanging van de 40D maar een klasse tussen de 40D en de 5D
                          www.bb-fotografie.nl, www.nature-inspirations.com, www.laba.nl/fotografie

                          Comment


                          • #14
                            Re: Overstap 30D naar 50D ??

                            deze namiddag nog wat proefshots gemaakt met de 50d + 400mm, tesamen met fotovriend Xander (werkt met d1 mark IIn+ 600mm)..en het verschil is aanmerkelijk!.
                            nl...meer details in de 50d foto's!...ge moogt het 'm zelf vragen!..het zijn zijn eigen bevindingen die ik hier neer pen...mvg!
                            Last edited by The Fish; 5 oktober 2008, 19:18.
                            Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

                            http://pallenhoven.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Overstap 30D naar 50D ??

                              Oorspronkelijk geplaatst door Peter Baas Bekijk bericht
                              ik vond de overstap van 30D naar 40D al een hele verbetering, ik heb nu sinds vorige week de 50D en ook dit vind ik weer een hele verbetering op de 40D, het is eigenlijk geen vervanging van de 40D maar een klasse tussen de 40D en de 5D
                              Nog eens: niet juist.
                              De 50d is niet meer of minder dan de vervanger van de 40D.
                              5D (MkI of MkII) is full frame en alleen al om dit feit weldegelijk een totaal andere klasse dan de 50D.
                              Greetz Geert.
                              Canon gerief...

                              Comment

                              Working...
                              X