Ik gebruik die webruimte bij Canon. Registratie verliep vlot.
Vind enkel de interface / gebruiksgemak niet goed. Als je de foto's op een deftig formaat wil zien, moet je telkens klikken, waarop dan een afzonderlijk venster geopend wordt, dat je dan telkens weer moet sluiten. Denk dat je beter af bent met een web-album-generator, op de webspace van uw provider. Is wel wat meer werk aan, natuurlijk. Groeten.
Mijn zoombrowser ziet er net hetzelfde uit.
'k Weet niet wat het probleem zou kunnen zijn.
Misschien moet ik inderdaad iets anders zoeken. Heb hierboven al enkele suggesties gehad.
Hoe bevalt webshots eigenlijk?
Is het niet zo dat vele albums de foto's mogen gebruiken voor commerciele doeleinden? Nu, er is niet veel gevaar in dat ik massa's winnende foto's zal nemen maar 'k zou toch niet graag hebben dat ze een van mijn foto's ergens voor gebruiken.
Even mijn bevindingen ?
Bij mijn G3 was versie 11.1 CDROM van de Canon software geleverd.
Daar stond geen optie bij onder zoombrowser om op CIG te registreren via internet. Dan maar gemaild naar canon via webform en ik kwam terecht bij Canon NL die mij een nieuwe cd zou sturen tot ze merken dat ik een Belg ben. Dan contact opgenomen met Canon BE en GRATIS een copie van de canon CD v12 gekregen. Ik denk dat zoombrowser nu wel die optie onder internet had, maar volgens mij heb je die zoombrowser nergens voor nodig om te registreren op CIG. Wat je wel nodig hebt is een code op de brochure (die bijna altijd dezelfde is ) en het serienummer van je fototoestel, vervolgens gewoon surfen naar die url van cig en registreren. Om te publishen kan het zijn dat je de zoombrowser wel nodig hebt. De CIG omgeving vind ik echt niets waard en je moet een invite sturen als je wil dat anderen uw album zien.
In pbase kan je de foto in verschillende groottes tonen (4 sizes) bij CIG kan dat niet. Ik vind het waardeloos.
Vroeger... (minder dan een jaar geleden) was de webspace bij WebShot nog unlimited. Je kon er zoveel albums neerzetten als dat je wou. Tegenwoordig niet meer Voor de rest ken ik geen voordelen van webshots... Ik gebruik de screensaver om mijn eigen foto's te laten zien als screensaver/desktop background
/\/\
Heb inderdaad Telenet, als dat de oorzaak is?...
'k Vind het eigenlijk niet erg dat ik een uitnodiging zou moeten zenden. Voor bepaalde doelen kan dat misschien toch wel interessant zijn. Misschien bepaalde familiefoto's?
'k Zou toch meer dan één album bijhouden.
Als ik teveel moeite moet doen ga ik die cd-rom nie vragen bij Canon. 'k Ga wel ergens anders gaan dan.
Is anderzijds wel een mooi reclame-tool voor Canon.
Het gaat inderdaad niet zo snel om foto's te downloaden via de camera. Gaat veel sneller via de cardreader. Heb de juiste tijd niet gemeten waar het gaat om een veelvoud.
By the way, het is nog altijd niet gelukt om de canonsite te activeren. Kan het programma niet downloaden.
Ik heb het eigenlijk meer over foto's uploaden vanaf de computer naar de Canon Gateway. Van de camera af neem ik op de koop toe, dat vind ik niet zo heel erg...
Comment