Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D90 met...?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D90 met...?

Ik heb mijn D80 verkocht en zou me nu dus de D90 aanschaffen. De enige vraag waar ik mee zit is; met welke lens zou ik hem aankopen? Ik heb momenteel een Nikon 55-200VR & een 50mm 1.8. Ik heb verschillende reviews gelezen en hier ook op het forum gezocht. Sommige zijn voorstander van de 18-200VR, anderen dan weer niet. Nu, deze lens heb ik al eens gehad (2dehands gekocht) en ik weet het niet maar ik was niet overtuigd. Toen had ik een D60 en dat was een zware lens voor een tamelijk kleine body. Misschien is de 18-200VR wel iets in combinatie met de D90?

Aan de andere kant, de 16-85VR is even duur bijna als de 18-200VR maar dus met minder bereik. De 18-105VR is dan weer een heel stuk goedkoper en volgens mij toch een mooi bereik? En wat betreft de 18-135VR? Zijn deze dan minder van kwaliteit (glas)? Is sommige reviews raden ze voornamelijk de 16-85VR & 18-200VR aan.

Of neem ik de D90 gewoon met de 18-55VR kitlens (de verhouding hiervan tegenover de 16-85VR / 18-200VR)?

Iemand een suggestie?

Alvast bedankt!

Re: D90 met...?

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
    En wat betreft de 18-135VR? Zijn deze dan minder van kwaliteit (glas)? Is sommige reviews raden ze voornamelijk de 16-85VR & 18-200VR aan.

Of neem ik de D90 gewoon met de 18-55VR kitlens (de verhouding hiervan tegenover de 16-85VR / 18-200VR)?

Iemand een suggestie?

Alvast bedankt!
    Uit testen blijkt dat de 18-135 inderdaad een stuk minder presteert maar ze is ook niet met VR uitgerust!!!
    De 18-200VR en de 16-85VR zijn beiden lenzen die zeker niet op de D90 zullen misstaan.
    Ikzelf heb de 18-200 meestal op de D300 staan. Ze is ideaal om te wandelen, op reis, tuin feestjes, kortweg allround. Als je meer in beperkte ruimten werkt, is het bereik van de 16-85VR aantrekkelijker. Niettegenstaande ze beiden niet heel lichtsterk zijn, zorgt de VR ervoor dat je in veel gevallen toch zonder statief kan werken.
    Voor actie fotografie zijn ze minder geschikt, tenzij buiten in hele goede lichtomstandigheden.
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Al een tweedehands D300 overwogen ?
      Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

Comment

Al een tweedehands D300 overwogen ?
        Nee eigenlijk nog niet alhoewel hij ook binnen aankoop-budget zit.

Waarom ik nog niet gekeken heb naar een D300 .... omdat ik er niet zeker van ben dat mijn "kennis" voldoende gaat zijn om een D300 te hanteren. Ik werk momenteel veel op de P-stand of M-stand wanneer ik tijd heb om te experimenteren. En ik ook dit gelezen hier op BD:

http://forum.belgiumdigital.com/f9/n...ml#post1993356

Dus blijkbaar moet de D90 toch wel goed zijn of zijn er andere redenen waarom je de D300 zou aanraden ipv de D90?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
          .... omdat ik er niet zeker van ben dat mijn "kennis" voldoende gaat zijn om een D300 te hanteren. Ik werk momenteel veel op de P-stand of M-stand wanneer ik tijd heb om te experimenteren.
          Laat deze quote je niet tegenhouden om als het toch wat kriebelt een D300 te overwegen. De D300 is zeker niet ingewikkelder te bedienen dan een D80: een D300 in P, A, S of M mode is even moeilijk of gemakkelijk als eender welk ander toestel in P, A, S of M mode.
          Dat je dan de extra mogelijkheden die een D300 biedt niet meteen allemaal benut is maar normaal. Je kan rustig de tijd nemen om je daarin te verdiepen tijdens de komende lange winteravonden .

Comment

Nee, ik heb ze nog eens vergeleken op dpreview en het blijft de D90 maar...nog steeds geen idee met welke lens ik hem zou bestellen.

Comment

Als je van in het begin niet overtuigd was over de 18-200 zal daar wel een rede voor zijn. Het is echter een mooie allroundlens met meer dan acceptabele resultaten.
              Je kunt echter ook een setje aanschaffen tweedehands zoals ik doe (heb ondertussen nikon 50mm 1.4 en sigma 50-150 2.8, zoek nog een tamron 17-50)
              Hangt er ook allemaal een beetje vanaf wat je allemaal van plan bent te fotograferen.
              Ik heb nog steeds de 18-200 op mijn verlanglijstje staan maar wou eerst wat lichtsterkere lensjes die niet te duur waren en daarom de eerder vermelde exemplaren.

Wat ik gedaan heb is:
              - voor mezelf uitgemaakt wat ik wou fotograferen
              - naar voorbeelden gezocht op BD en gekeken wat voor een lenzen zijn gebruikt
              - een lijstje gemaakt en beginnen zoeken

Veel succes met je zoektocht

Comment

Working...
              X