Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen met Canon Ixus 850IS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Problemen met Canon Ixus 850IS

Een vraag: Ik gebruik sedert bijna 2 jaar een canon ixus 850IS. Ondanks het een handig klein apparaatje is slaag ik er niet in om scherpe fotos te maken. ( een lichte vergroting geeft een vertroebeling van het beeld). Nadeel is dat je geen controle hebt over het ingestelde diafragma. Heb al alles geprobeerd. Nu werk ik nog uitsluitend manueel -1 compensatie. Vanaf 400 ASA is er reeds veel ruis. Is dit een maandag toestel of zijn er nog gebruikers die er problemen mee hebben. Aan de fotograaf denk ik niet dat het ligt. Ik heb enkele weken het apparaat van mijn dochter gebruikt, een NIKON coolpix 8400. Hiervan moet ik zeggen dat ik nog geen enkele onscherpe foto gemaakt heb en er zit niet eens een beeldsabilisator op.
    Ervaringen aangaande deze ixus 850IS zijn zeer welkom.

Re: Problemen met Canon Ixus 850IS

Lage ruis en hoge iso zijn niet echt eigenschappen van een pocket camera, ik heb zelf een IXUS 750 dus een beetje ouder dan uw toestel, ik ben daar zeer tevrreden over, waarom ....
    omdat ik het kocht met de beperkingen in mijn gedachte, het is ook een hebbedingeteje voor mij en doet dienst naast mijn twee professionele DSLR body's. Dus ik gebruik het juiste gereedschap in de juiste omstandigheden, nooit op 400 ISO maar steeds op 50 of 100 ISO bij voldoende licht.

Scherpe foto's zijn zeker geen probleem met de Ixus, maar je moet leren leven met de beperkingen eigen aan dergelijke toestellen. Als voorbeeldje een candid opname in een van onze lokale kroegen.

MVG, Jeff
    Last edited by Digipics357; 29 september 2008, 11:10.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Working...
    X