Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede compact voor 300-400 euro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Goede compact voor 300-400 euro

Ik zoek een goede compact voor mijn moeder.
    Gezien ik de markt van de compacts niet goed ken, had ik graag wat advies.

Verwachtingen :

* heel eenvoudig in gebruik
    * resolutie moet niet hoger dan 6-8 Megapixel
    * persoonlijk heeft ze altijd graag met Olympus gewerkt, dus die hebben een streepje voor
    * Beeldstabilisatie zal wel bijdragen tot meer gebruiksgemak dus die hebben ook een streepje voor
    * wideangle (28mm) is geen noodzaak; de klassieke 35mm van de meeste compacts volstaat; graag minimum 4X optische zoom
    * prijs tot aan 300 à 400 euro
    Last edited by PSG; 27 september 2008, 20:43.

Re: Goede compact voor 300-400 euro

Ik heb al een paar mensen de Panasonic TZ5 aangeprezen, op basis van mijn ervaring met de FZ30. Niet alleen heb je een 10x groothoekzoom, maar ook een 3inch duidelijk scherm.
    Het is niet de kleinste, maar wel een heel gebruiksvriendelijk toestel met een degelijke beeldstabilisator. Tel er nog een kaartje en een tasje bij, en je zit aan het vooropgestelde bedrag. Haarscherpe foto's met heldere kleuren. Mijn Olympus Mju790 heb ik gekocht voor de schokbestendigheid en de onderwaterfunctie, maar qua beeldkwaliteit is de Panasonic m.i. toch stukken beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
      Ik heb al een paar mensen de Panasonic TZ5 aangeprezen,snip ... beeldkwaliteit is de Panasonic m.i. toch stukken beter.
      Sinds ik de fotos gezien heb van mijn zoon z'n TZ5 (vakantie Marocco) kan ik dit enkel maar beamen ... voor zo'n klein "ding" chapeau ! TZ5 rulez

Comment

Bedankt voor de antwoorden.

Wij vinden IQ altijd heel belangrijk, maar toch even opmerken dat vooral het gebruiksgemak het belangrijkste is. Het mag ook gerust een toestel van een tijdje terug zijn.

Comment

Neem misschien ook eens een kijkje bij de FUJI camera's, vooral de F - reeks dus. Ik heb nog steeds de oudere F30, die ondertussen al heel wat opvolgers heeft gehad maar die volgens velen nog altijd één van de beste uit de hele F-reeks is
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
          X