Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 40D of 5D of 5D mark II ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon 40D of 5D of 5D mark II ?

ik had graag geweten naar " fotokwaliteit - gestoken scherpte " toe welk toestel het beste resultaat zou geven met dezelfde lens bvb 24-105mm L canon.
    canon 40D of canon 5D of canon 5D mark II ?

deze vraag stel ik omdat ik resultaten gezien heb van een 5D met een 24-105mm L en deze waren gestoken scherp tov de 40D met dezelfde lens.

ben benieuwd naar de reacties ....
    Canon 5D Mark II _ 17-55mm 2,8 IS USM _ 100mm 2,8 macro _ 24-105mm 'L' IS _ 70-200mm 'L'

Re: canon 40D of 5D of 5D mark II ?

Oorspronkelijk geplaatst door stefan on7stv Bekijk bericht
    ik had graag geweten naar " fotokwaliteit - gestoken scherpte " toe welk toestel het beste resultaat zou geven met dezelfde lens bvb 24-105mm l canon.
    Canon 40d of canon 5d of canon 5d mark ii ?

Deze vraag stel ik omdat ik resultaten gezien heb van een 5d met een 24-105mm l en deze waren gestoken scherp tov de 40d met dezelfde lens.

Ben benieuwd naar de reacties ....
    5d....

Comment

met de EF 24 - 105mm zeker op de 5D , daar is ze ook voor gemaakt tenslotte.
      Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefan ON7STV Bekijk bericht
        ik had graag geweten naar " fotokwaliteit - gestoken scherpte " toe welk toestel het beste resultaat zou geven met dezelfde lens bvb 24-105mm L canon.
        canon 40D of canon 5D of canon 5D mark II ?

deze vraag stel ik omdat ik resultaten gezien heb van een 5D met een 24-105mm L en deze waren gestoken scherp tov de 40D met dezelfde lens.

ben benieuwd naar de reacties ....
        40D zeker NIET, 5D zeker WEL, 5DmkII misschien, wie zal het zeggen.

Mijn beste foto's (gestoken schertpte) ooit komen uit de 5D, met de 24-105 M IS USM en de 28-300 L IS USM

Comment

Gezien de komst van de 5D Mark II ga je der een goede zaak kunne aan doen van op dit moment een 5D te kopen, je gaat echt veel camera hebben voor een lage prijs.

MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Zelf ook nog aan het uitkijken, en ik sta voorlopig op de 5DMarkII. Enige 'probleem' vind ik het kleine scherm, dat is bij de nieuwe een stuk verbeterd. Ook meer uitsnijmogelijkheden.
            Of dat allemaal zijn meerprijs waard is ?
            5DMarkII+ Canon 24-105 F4 IS USM L+Canon 70-200 USM F2.8L + 50mm 1.8 + Speedlite 550EX + ..
            Fuji Finepix F30

Comment

De 5D II lijkt een sterk AA filter te krijgen.

Dit is goed... omdat het AA filter dan minder vlug breekt...

Het AA filter van de 5D is zwak.

Het is dus afwachten of de fotos van de 5D II, herschaald naar 12,7 MP. scherper of toch minder scherp worden dan de fotos van de 5D.

Jan.

Comment

de 24-105mmL is een prima lens, ook op een 40D.
                denk nou niet, dat als je een 5D of een 5D mark 2 koopt dat je automatisch scherpere opname krijgt.
                leer de mogenlijkheden van je 40D in combinatie met de 24- 105mmL eens goed uit, alvorens een duurder en vooral ingewikkelder toestel aan te schaffen.
                maar als geld geen probleem is, kan je al het hier door mij geschreven als niet geschreven beschouwen.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

vind dit beetje een vage vraag, ik heb vervolgens met een 350, 30, en een 5D altijd gestoken scherpte met een 24-105, dus ik weet niet wat je bedoelt te vragen, ligt meer aan de fotograaf dan aan het toestel.
                  Neem aan dat je de invloed van het aantal pixels niet bedoelt.

Wat ik wel ervaar is dat de scherpte anders is, met de 30/40 ietwat geforceerd en bij de 5D veel vloeiender zachter.
                  Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Het grote voordeel van de 5D met de 24-105 is dat je nog wat breedhoek gaat hebben met een 40D zal dat heel weinig zijn. Je hebt natuurlijk wel meer tele. Zeker ook rekening mee houden.
                    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                    http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                      Het grote voordeel van de 5D met de 24-105 is dat je nog wat breedhoek gaat hebben met een 40D zal dat heel weinig zijn. Je hebt natuurlijk wel meer tele. Zeker ook rekening mee houden.
                      mee eens, maar het ging TS om de scherpte.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht

Wat ik wel ervaar is dat de scherpte anders is, met de 30/40 ietwat geforceerd en bij de 5D veel vloeiender zachter.
                        Heeft dat met de Full-frame te maken ?
                        5DMarkII+ Canon 24-105 F4 IS USM L+Canon 70-200 USM F2.8L + 50mm 1.8 + Speedlite 550EX + ..
                        Fuji Finepix F30

Comment

dat zou best eens kunnen, maar weet dit niet zeker, is puur mijn persoonlijke bevinding.
                          Ik doe nogal veel aan macro en vooral bij deze tak van sport valt me dit gewoon op, de scherpte is als het ware wat natuurlijker.
                          Ben geen theoretishce man maar puur naar de praktijk gezien
                          Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Gaat het over de scherpte op pixelformaat (100% weergave op een computerscherm), of de scherpte van bijvoorbeeld een 40x60cm-afdruk?

Op pixelformaat zal de 5D waarschijnlijk zonder problemen winnen, maar bij een afdruk op 40x60cm ben ik er zo goed als zeker van dat de 5D mark II wint als het op scherpte en detailweergave aankomt.

(Ik heb hier vorige week een paar testfoto's van dpreview afgedrukt op A4 (ik heb geen grotere printer), de foto's op iso 3200 hebben zeker nog voldoende detail, zelfs de iso 6400-testfoto ziet er nog heel goed uit.)
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                              Mijn beste foto's (gestoken schertpte) ooit komen uit de 5D, met de 24-105 M IS USM en de 28-300 L IS USM
                              Hier hetzelfde. 2 prachtige lenzen voor op de 5D. Ik vraag mij af hoe die zullen presteren op een 5DII.

Ik moet er wel bij vermelden dat de 28-300 IS L ook zeer goed presteert op de 1D Mk III
                              Peter
                              2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
                              gspep.smugmug.com & steendorp.info

Comment

Working...
                              X