Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is er momenteel een betere cropcamera dan D300?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Is er momenteel een betere cropcamera dan D300?

Wacht nog even en er komen een hoop D300's tweedehands te koop als zijn opvolger er aan komt.
    Ik ga me er toch niet aan laten verleiden van telkens er iets nieuw uitkomt een nieuwe te kopen hoor.
    Ik ben tevreden met wat ik heb en als ik de smaak terug te pakken krijg zal ik wel wat types overslaan.

Beste groeten.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

De 1DMark III
      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
      http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
        De 1DMark III
        No further comment
        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

De laatste is een tikkeltje te duur...

Het "dilemma" is dat ik enerzijds betere lenzen wil en daar dus wil in investeren (idd Mexicano de 80-400 is een leuke wandellens maar ik mis er nogal wat shots mee).
          Een 200-400 lijkt me een droom, met 1,4 en 2,0 extender als het effe kan. Ik vrees dat dit wat teveel is voor een D80 (het toestel dan ;-) ) qua gewicht. Het lijkt me nu dat investeren in beter glas ook inhoud investeren in een betere body. Kan er volledig naast zitten hoor!

Het dilemma is anderzijds: voor natuurfoto's is de cropfactor een zege. Echter was ik laatst op zonnige ochtend in een vrij open bos aan 't wandelen en zelfs met f 3,5 moest ik naar 800 iso gaan... Dan is een FF een zege, zeg maar D700.

Ik loop dus tegen de beperkingen van apparatuur aan (of ik doe iets verkeerd!) en plan een dure aankoop (niet morgen!).

Hoeft overigens niet persé Nikon te zijn!
          Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

Comment

Volgens deze : http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=56210 is de Canon 40D zelfs beter dan de Nikon
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Nikon D300, Canon 50D of 40D...

Stuk voor stuk camera's van topkwaliteit, en ik snap echt niet dat er discussie moet gevoerd worden over welke nu beter is. Ze hebben elk hun voor- en nadelen zeker?! Een goeie fotograaf kan zich met elk van deze toestellen behelpen en prachtige foto's maken. Als het met die toestellen niet lukt, dan ligt het probleem voor 95% bij "het manneke", zoals Hans zegt.

Dus: als je bij Nikon wil blijven: koop een D300. Als je redenen vind om naar Canon over te stappen (lenzenaanbod, prijs,...), dan koop je toch gewoon een 40/50D? Zo simpel is het
              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                Allee ik wist niet dat een D90 beter was dan een D300 weer iets bijgeleerd.
                Sommige dingen wel volgens onze vriend
                What's better on the D90 than the D3, better than the D700 and better than the D300:
                Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D80 Bekijk bericht
                  De laatste is een tikkeltje te duur...
                  Je vroeg gewoon of er een betere was he
                  Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                  http://www.stevevandegaer.be

Comment

Klopt!

En Flukee ik wilde eigenlijk geen discussie starten hoor, gewoon informatief. Voordat je je centjes ergens inpompt wil je wat verder kijken dan je neus lang is hé.
                    Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

Comment

lijkt me simpel

"de beste" kan je pas aanduiden wanneer je via kenmerken bepaalde groepen afbakend.

hoe je dat doet, dat kies je zelf.

maw, de D300 is de beste, omdat je dat zelf wilt.
                      foto als spiegel of als venster?

Comment

wel kan dat niet beter zeggen, ik ga binnenkort (binnen een tweetal weken) ook de D300 aankopen na vele overwegingen is dit volgens mij de beste camera, past in mijn budget en na testen te lezen en resultaten te vergelijken is dit volgens mij "de beste" maar een D40 of D50 zal wel niet moeten onderdoen denk ik. Maar als ik de Canon vastneem voel ik me er niet zo goed bij als die D300 en ben (nog) geen Nikonfiel of hoe ze dat hier ook noemen, benin mijn hart nog een olyfiel doch de E3 vind ik niet zo super als de D300.
                        Na vele twijfels toch ooit eens een keuze maken en kijken wat je wil, wat je ermee wil bereiken en dan mooi vragen aan het vrouwke allez zo gaat dat hier .. en nu moet ik dringend mee naar bed of anders zal het nog een tijdje mijn oud spul van Oly blijven (lol)
                        2 x Niko D300 + wat glaswerk en 2 SB900 + ingerichte fotostudio

Comment

Working...
                        X