Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70s, nog de moeite waard?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D70s, nog de moeite waard?

    *verwijderd*
    Last edited by Brijner; 20 oktober 2008, 02:05.
    Nikon D40 met een 18-200 AF-S DX VR F/3.5-5.6 G-IF ED en een AF-S 18-55 F/3.5-5.6 GII ED Kitlens

  • #2
    Re: D70s, nog de moeite waard?

    voorn d70 zou ik niet meer dan 300 euro geven..
    foto als spiegel of als venster?

    Comment


    • #3
      Re: D70s, nog de moeite waard?

      denk dat dit nog wat veel is, voor 600€ koop je nu in macro een D80 met 18-55 VR lens
      I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work

      Comment


      • #4
        Re: D70s, nog de moeite waard?

        *verwijderd*
        Last edited by Brijner; 20 oktober 2008, 02:05.
        Nikon D40 met een 18-200 AF-S DX VR F/3.5-5.6 G-IF ED en een AF-S 18-55 F/3.5-5.6 GII ED Kitlens

        Comment


        • #5
          Re: D70s, nog de moeite waard?

          1/500 sec flash sync, beter dan de meeste DSLR camera's

          Comment


          • #6
            Re: D70s, nog de moeite waard?

            je D40 heeft een veel betere en snellere beeld- en iso verwerkingskwaliteit dan een D70.
            Als je echt de investering wilt vagen om een body met lensmoteraandrijving te hebben zou ik ook eerder uitkijken naar een D80, D200 of als je echt gebeten bent D300.
            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

            IMac/IPad/Mac Air 
            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

            Comment


            • #7
              Re: D70s, nog de moeite waard?

              Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
              je D40 heeft een veel betere en snellere beeld- en iso verwerkingskwaliteit dan een D70.
              Als je echt de investering wilt vagen om een body met lensmoteraandrijving te hebben zou ik ook eerder uitkijken naar een D80, D200 of als je echt gebeten bent D300.
              d90 vergeten
              foto als spiegel of als venster?

              Comment


              • #8
                Re: D70s, nog de moeite waard?

                *verwijderd*
                Last edited by Brijner; 20 oktober 2008, 02:05.
                Nikon D40 met een 18-200 AF-S DX VR F/3.5-5.6 G-IF ED en een AF-S 18-55 F/3.5-5.6 GII ED Kitlens

                Comment


                • #9
                  Re: D70s, nog de moeite waard?

                  Tja, typerend mankement van alle digitale camera's: vanaf er een nieuwere camera uit is, zijn de foto's van de oude camera ineens minder mooi, zijn de mogelijkheden ineens niet meer goed genoeg, en is de camera ineens tergend traag geworden! Het mankement is zo groot dat iedereen ineens een nieuwe wilt


                  Serieus: ik denk dat je met een D70s nog veel mooie foto's zult kunnen maken. De camera heeft een hoop instellingen die de D40 mist (+ AF-motor & tweede LCD scherm & extra focuspunten).

                  Een D70 heeft dan weer wel kleiner schermpje (en naar mijn mening niet zo heel scherp), en voor jou misschien een nadeel: verschillend type geheugenkaart dan de D40. Maar tja, wat kost geheugen tegenwoordig?



                  Ik zou zeggen: vraag je collega of je de camera eens een dagje mag testen?

                  Comment


                  • #10
                    Re: D70s, nog de moeite waard?

                    Voor 200 Euro zou ik het doen ja (tenzij die d70 150,000 clicks heeft natuurlijk)
                    Maar ik ben niet onbevooroordeeld, want ik heb een d70 en geen d40.

                    Verschil in kwaliteit hang voornamelijk af van de gevoeligheid die je instelt. De d70(s) is prima tot 400 iso, de d40 één stop verder tot 800 iso. Op 1600 iso zijn ze beiden niet meer indrukwekkend.
                    Ik zeg niet dat de d70 niet bruikbaar is boven 400 hé.

                    D70(s) heeft een top lcd, wat ik vééél handiger vind dan constant op het scherm achteraan te kijken (staat altijd uit). D70(s) heeft twee instelwieltjes, wat ik onontbeerlijk vind om vlot bij de belichtingscompensatie te kunnen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: D70s, nog de moeite waard?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Brijner Bekijk bericht
                      Ik weet alleen niet hoe groot het kwaliteit verschil in beeld is tussen beide modellen. Ga ik daar van schrikken of valt dat mee? Is het zo dat de d40 veel beter is , dan ga ik de d70 waarschijnlijk niet gebruiken (je wil immers de beste foto)
                      Beeldkwaliteit en kleuren zijn (imo) beduidend minder dan zeg maar D80 of hoger, maar toch nog goed aanvaarbaar
                      Vergelijkende voorbeeldjes vind je op http://www.flickr.com/photos/10833802@N06/ (blz 5 en 6 voor de D70)
                      Canikon 40D - D200, D300

                      Comment


                      • #12
                        Re: D70s, nog de moeite waard?

                        Als je die d70 voor een degelijke prijs kan kopen en in vertrouwen met iemand dat je weet van waar hij komt, gerust doen. ik werk nog steeds met mijn d100 en die is nog een paar jaar ouder en doet het nog steeds prima. Ik ga binnenkort wel upgraden naar een D300 of een d700. Maar ik zou de degelijkheid van een d100 en ook van de d70s niet willen inruilen voor een d40 of d60.

                        Comment


                        • #13
                          Re: D70s, nog de moeite waard?

                          Met een D40 kun je perfect foto's nemen voor een HDR, bracketing is gemakkelijk maar een beter leren werken met je M-stand en je krijgt ook foto's met verschillende belichtingen.
                          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                          IMac/IPad/Mac Air 
                          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                          Comment


                          • #14
                            Re: D70s, nog de moeite waard?

                            Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                            Als je die d70 voor een degelijke prijs kan kopen en in vertrouwen met iemand dat je weet van waar hij komt, gerust doen. ik werk nog steeds met mijn d100 en die is nog een paar jaar ouder en doet het nog steeds prima. Ik ga binnenkort wel upgraden naar een D300 of een d700. Maar ik zou de degelijkheid van een d100 en ook van de d70s niet willen inruilen voor een d40 of d60.
                            Sluit mij hier volledig bij aan. De D70 is en zeer degelijk en betrouwbaar toestal. En inderdaad tot iso 400 zeer goed te doen. Ik heb de mijne nog steeds naast de D300. Om bvbv. als tweede toestel te mee te nemen met een 50mm erop, zeer handelbaar met dit prima lensje zou ik zeggen.

                            Groetjes,
                            Pol.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #15
                              Re: D70s, nog de moeite waard?

                              *verwijderd*
                              Last edited by Brijner; 20 oktober 2008, 02:05.
                              Nikon D40 met een 18-200 AF-S DX VR F/3.5-5.6 G-IF ED en een AF-S 18-55 F/3.5-5.6 GII ED Kitlens

                              Comment

                              Working...
                              X