Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LCD Canon 40D werkt soms niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• LCD Canon 40D werkt soms niet

Hallo,

ongeveer een maand geleden heb ik mij een Canon 40D aangeschaft. Na ongeveer 2200 foto's genomen te hebben loopt er soms (sinds gisteren) iets fout. Namelijk, als ik de camera een paar minuten/uren niet gebruik en vervolgens weer wil aanzetten start hij alles behalve normaal op. Ten eerste krijg ik in het klein LCD schermpje niet te zien hoeveel foto's ik nog kan nemen. Daarbij lukt het niet om het grote lcd scherm aan de praat te krijgen, zoals met de MENU, INFO, ... knop. Als ik vervolgens het CF kaartje of de batterij er even uit haal, werkt het wel (soms moet ik dit meerdere keren doen). Als ik vervolgens alles weer naar de normale fabrieksinstellingen reset lijkt het probleem van de baan. Tot ik weer manuele instellingen doorvoer.
    Nu weet ik niet of dit belangrijk is, maar toen ik mijn gemaakte foto's in het begin op mijn scherm bekeek, werden witte vlekken afwisselend zwart of wit (ik heb dit maar een paar keer gehad). Als ik dan de camera resette was dit probleem van de baan.

Kunnen jullie mij helpen? Ligt dit aan de firmware?

alvast bedankt

Re: LCD Canon 40D werkt soms niet

Quasi alle digitale camera's hebben bij weergeven een functie om de overbelichte delen knipperend weer te geven (wat trouwens zeer handig is). Je hoeft echt je camera niet te resetten om dat in of uit te schakelen.

Eens de handleiding lezen kan helpen ;-)...

Voor het andere probleem heb ik geen verklaring, maar ik heb ook geen Canon 40D...
    Groeten,

Polleke

Comment

Het probleem is dat ik in het eerste geval geen foto's kan nemen. Er staat geen getal, waar normaal het aantal resterende opnames staat.

Dus dat zwart wit, toont mij enkel dat dat deel overbelicht is?

Comment

na dat je je toestel hebt aangezet, even de je knopje half ingedrukt houden..
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Tja, de 40D heeft daar wat moeilijkheden mee, veel te goed in vele handen ;-)

Comment

Nu niet onnozel doen he mannekes, als er op het bovenste display geen resterend aantal opnames verschijnt is er volgens mij weldegelijk iets mis, mss eens proberen of dit ook voorvalt met een ander CF kaartje?
            Ik heb de indruk dat de 40D toch wel minder stabiel is (van software?) dan de oudere toestellen hoor, soms geeft liveview een zwart beeld, even afzetten en terug aan en het werkt weer wel... (bij voldoende licht en zonder lensdopje erop voor jullie daar over beginnen)

Massaproductieprobleem?

Alle, hopelijk heb je er niet te vaak last van, of kan het hersteld worden, want voor de rest is het een prachtig toestel
            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Wat ik wel merk is, dat ik dit voor heb als ik buiten in de relatief koude omgeving sta. Zoals eergisteren, gisterenavond in de koffer van de auto. Vanochtend in een koude kamer. Maar eenmaal het warm genoeg wordt lijkt het probleem van de baan. Nu ja, ik ga maandag toch sowiso eens langs konijnenberg. Ik zal het een beetje in 't oog houden de volgende dagen en dan zien of ik hem binnendoe of niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sven T Bekijk bericht
                Wat ik wel merk is, dat ik dit voor heb als ik buiten in de relatief koude omgeving sta. Zoals eergisteren, gisterenavond in de koffer van de auto. Vanochtend in een koude kamer. Maar eenmaal het warm genoeg wordt lijkt het probleem van de baan. Nu ja, ik ga maandag toch sowiso eens langs konijnenberg. Ik zal het een beetje in 't oog houden de volgende dagen en dan zien of ik hem binnendoe of niet.
                De koude kan toch een invloed hebben als je het mij vraagt, volgens mij staat dat ook in elke handleiding ergens.
                Succes ermee, tot hiertoe vind ik het nog steeds een fijn machien.
                Marleen
                It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
                http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

Comment

bij koude werk een accu minder, net als s,winters bij een auto, soms wel 70%.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    bij koude werk een accu minder, net als s,winters bij een auto, soms wel 70%.
                    grt,bouk.
                    maar alle andere functie op het kleine lcd schermpje zijn zichtbaar. Het grote werkt dan niet. Tenzij ik mijn batterij er eens uithaal. Raar, dat hij dan opeens wel werkt niet?

Comment

Toch de contactjes eens nazien,want het grotere display vraagt gewoon meer stroom
                      gr.ron.
                      http://exhi-fotografie.nl

Comment

Ik heb deze nacht de camera eens in een kamer op kamertemperatuur laten staan en het probleem blijft zich nog steeds voordoen. Ik heb gemerkt dat als hij opstart, hij ook de sensorreiniging niet meer doet, het lijkt wel of hij niet volledig kan opstarten. Anyway, ik denk dat het logischer is van morgen dan eens bij Konijnenberg binnen te springen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sven T Bekijk bericht
                          Ik heb deze nacht de camera eens in een kamer op kamertemperatuur laten staan en het probleem blijft zich nog steeds voordoen. Ik heb gemerkt dat als hij opstart, hij ook de sensorreiniging niet meer doet, het lijkt wel of hij niet volledig kan opstarten. Anyway, ik denk dat het logischer is van morgen dan eens bij Konijnenberg binnen te springen.
                          Misschien dat een firmware update nog iets kan helpen,maar ik denk
                          ook dat je er beter aan doet om dit te melden.
                          succes.
                          ron.
                          http://exhi-fotografie.nl

Comment

Kijk toch eens naar de invloed van het CF kaartje, want daar lijkt het probleem begonnen, als je er maar één zou hebben, zet dan eens in het menu aan dat je foto's kan nemen zonder en kijk of er dan geen problemen meer zouden zijn, anders zeker binnenbrengen!
                            succes,
                            Koen
                            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Ik heb sinds gisteren het probleem niet meer voorgehad. Ik heb eens goed op de afsluiting waar de batterij zit geduwd en het leek weg. Raar maar waar. Deze morgen nog steeds geen problemen ermee. Dus ik ga even de kat uit de boom kijken nu :-) Bedankt voor alle reacties!

Comment

Working...
                              X